Overstappen van hccnet ADSL naar Tiscali ADSL

Pagina: 1
Acties:

• erwin85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:49
Hallo,

Ik wil graag van Hccnet ADSL Basic overstappen naar Tiscali Family. Ik zag dat tiscali een downstream behaald van 2048 kbit/s! Hccnet haalt maar 768!
Wat mij ook opvalt is dat tiscali bijna 10 euro goedkoper is dan hccnet.
Zie ik het nou goed en kan ik fluitend naar tiscali overstappen, of zit er een addertje onder het gras? Moet ik alles gaan vervangen (kabels, modem enz.)?

Wil graag weten of ik er goed aan doe om over te stappen.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:00
Je mag een tijdje zonder ADSL gaan zitten: Die tiscali dingen zijn BabyXL, en HCCNed is KPNADSL (MXstream vroeger)

maw: KPNADSL opzeggen, wachten tot lijn vrij is, dan DSL bij Tiscali aanvragen, linetest, en weer online..

Je kunt ook meteen een BBNed aanbieder nemen
Overigens, ik zou wel kijken of DAT tiscali abbo ook bij jouw mogelijk is, babyXL heeft niet zo'n geweldige dekking.

Je KAN wel op KPNadsl blijven, dan krijg je Tiscali ADSL Plus (49.95 uit mn hoofd)

Overigesn, die 768 wordt nog verhoogd, naar 1024 dacht ik.

[ Voor 17% gewijzigd door DJSmiley op 12-10-2003 16:55 ]

Verwijderd

Als babyxl (tegenwoordig tiscali-wholesale) beschikbaar is op jouw adres zou ik ook eens kijken of je ADSL via Demon kan nemen, want Tiscali rekent wel een data limiet van 2000 MB bij het surf abo en daar ben je erg snel dorheem hoor met die snelheden :( Zie https://services.nl.demon.net/xdsl/express/text.html en Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor consumenten #4

succes;)

• erwin85
ja maar dan ben je gelijk duurder uit. Ik vond tiscali zo aantrekkelijk omdat het goedkoper was dat hccnet maar veel sneller.

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-05 22:22
Je moet wel rekening houden dat tiscali een datalimiet hanteerd

Tiscali Family 2048/256
39,95 euro per maand, 20GB datalimiet, BaByXL (Tiscali Wholesale)

SpeedXS Ultra 2048/1024
45 euro per maand, geen datalimiet (FUP), BBned

• erwin85
20 gigabyte lijkt mij erg veel, ik download regelmatig maar ik haal een gigabyte per dag nooit. Moet eens uitrekenen hoeveel ik per maand nu download.
Ik kan een andere provider nemen maar met geen datalimiet maar dan ben je gelijk duurder uit. Mijn vader betaald de kosten en hij wilde het goedkoper hebben en sneller, niet duurder

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

ja maar sneller = meestal ook meer downloaden omdat het gemakkelijker gaat. En dan baal van je limit. En je zit er wel een jaar aan vast en willicht dan verlengingen per jaar. Ergo denk na, want overstappen is lastig, zoals je nu zult merken aan de overstap van HCC naar een ander.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:15

Hu9o

Schokkend

20 Gig per maand is ruimvoldoende als datalimiet. Zelfs als je toch stevig download. Dit baseer ik op m'n eigen verbruik.

Maar tja, wat voor de een stevig is, is voor de andere peanuts :7

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• doodindegoot
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:04
Hu9o schreef op 13 oktober 2003 @ 09:46:
20 Gig per maand is ruimvoldoende als datalimiet. Zelfs als je toch stevig download. Dit baseer ik op m'n eigen verbruik.
20 Gig is echt niet veel, ik haal het zelf met een lite abbo en iedere maand kom ik net boven de 20 Gig. En met die snelheden heb je die limiet al na een halve maand.
Maar hij moet zelf kijken wat hij nu download per maand en dat getal vermenigvuldigen met 1.5 ofzo, want hij gaat echt wel meer downloaden met zo'n snelheid. En als hij na dat rekensommetje nog onder de 20 vind ik het knap, en zou ik ook dat abbo nemen.

Trouwens, Erwin heb je wel de postcodecheck gedaan, want die nieuwe abbo's van Tiscali zijn nog lang niet overal beschikbaar.

[ Voor 11% gewijzigd door doodindegoot op 13-10-2003 10:00 ]

Wie het laatst lacht is traag van begrip

Verwijderd

Kijk dan gewoon even op www.internetten.nl. Daar staat alles netjes uitgelegd!

• erwin85
ja ik heb een pocodecheck gedaan. Het is aanwezig in mijn straat.
Ja 20 Gb, geen idee wat ik nu verbruik per maand. Ik zal het even moeten bijhouden.

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:15

Hu9o

Schokkend

Er zijn ook programma's die dat bijhouden. DU-meter is er zo een.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• erwin85
ik zal het eens downloaden, ik ben erg benieuwd hoeveel ik download per maand

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

je kan het ook aanvragen en dat het pas ingaat aan het eind van het jaar als je probleemloos kan overstappen .
dit staat ook op de site van tiscali.
dan moet je links drukken op : ik heb al adsl ;)

van de site:

4) Ik heb ADSL via een andere Internet Service Provider en wil graag overstappen.

Helaas kunt u nu niet overstappen zonder een internet onderbreking van 4 tot 8 weken. Het proces voor naadloos overstappen komt eind 2003 beschikbaar. Tiscali is daarin afhankelijk van de medewerking van KPN. Als u wilt overstappen kunt u nu uw gegevens achterlaten. Tiscali neemt dan contact met u op zodra wij u naadloos kunnen overzetten. Om u op te geven klikt doet u eerst de postcodecheck. Daarna kunt u de button 'Ik heb al ADSL' aanklikken.

[ Voor 59% gewijzigd door chucky666 op 13-10-2003 18:45 ]

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

HCC wordt in November 1024/160, Basic that is..

• erwin85
ow dan bestel ik het voor het eind van dit jaar. Heb nu DU-meter gedownload en merk dat ik per dag bijna 1 gigabyte download en upload.

• Giblet
  • Registratie: December 2001

Giblet

Dingen

erwin85 schreef op 14 October 2003 @ 20:39:
ow dan bestel ik het voor het eind van dit jaar. Heb nu DU-meter gedownload en merk dat ik per dag bijna 1 gigabyte download en upload.
Neem van mij aan dat als jij maandelijks 30 gig of meer download ze dan gaan zeuren ;)
(been there done that)

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-05 22:22
erwin85 schreef op 14 October 2003 @ 20:39:
wat ze bij Tiscali doen is een echte harde datalimiet. 20 GB = 20GB, ga je eroverheen betaal je een bedrag per 100MB extra.

Als jij nu al 1GB per dag haalt, neem maar van mij aan dat je echt over je 20GB gaat, zeker met je nieuwe verbinding, die is zoveel malen sneller, dan ga je films en games of weet niet wat allemaal downloaden.
Pagina: 1