Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[PriceWatch] Plaats in plaats van postcode?

Pagina: 1
Acties:

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Zie pricewatch: Samsung SpinPoint P80, 160GB (7200rpm, ATA133, 2MB)

Is het niet handiger om de kolom postcode te vervangen door plaats? Ik heb namelijk geen idee waar de meeste winkels zitten en postcode -> plaats conversie heb ik op school niet geleerd.

Misschien zouden de postcodes ook genormaliseerd kunnen worden, dus alleen hoofd- of kleine letters en altijd of nooit een spatie tussen cijfers en letters.

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:16
Postcode >> nummer dichter bij jouw postcode plaats dichter bij jouw huisje :) en aangezien niet iedereen elke plaats kent en bijvoorbeeld Valkenburg aan de Geul de layout verneukt is postcode makkelijker.

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Plaatsnamen zouden de layout overhoop halen ("Ede" past wel op de plaats van de postcode, maar "Tytsjerksteradiel" zou de tabel verkrachten :+. Je kunt je muis even op de naam van de shop laten zweven om het complete adres te zien, en als je iets in je eigen regio zoekt moet je gewoon kijken naar de eerste (twee) cijfer(s) :).

Professioneel Hyves-weigeraar

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Zo'n tooltip wilde ik voorstellen, maar dan in de postcode kolom. Ik had hem bij leverancier niet verwacht.

En wat over de normalisatie? Niet alleen postcodes, maar ook produktbeschrijvingen kunnen wel wat normalisatie gebruiken.

En als je dan toch bezig bent en iets verder gaat, kom je eigenlijk uit bij een eerder voorstel van mij: meer eigenschappen bij produkten (capaciteit, snelheid, interface), etc.

[ Voor 69% gewijzigd door Olaf van der Spek op 12-10-2003 17:08 ]

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-11 21:36

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

OlafvdSpek schreef op 12 oktober 2003 @ 16:49:
En wat over de normalisatie? Niet alleen postcodes, maar ook produktbeschrijvingen kunnen wel wat normalisatie gebruiken.
Dat is nog niet zo simpel...er wordt aan gewerkt om die beschrijvingen te verbeteren, maar als je met een paar mensen meer dan tienduizend artikelen moet verbeteren, dan ben je even bezig - los van het feit dat het een doodsaaie klus is :).
En als je dan toch bezig bent en iets verder gaat, kom je eigenlijk uit bij een eerder voorstel van mij: meer eigenschappen bij produkten (capaciteit, snelheid, interface), etc.
Dat lijkt me iets dat ter sprake komt bij de aankomende product survey :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

FA > BZ

Professioneel Hyves-weigeraar

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-11 07:30

Steve

Krokodil \o/

Wouter Tinus schreef op 12 October 2003 @ 16:48:
maar "Tytsjerksteradiel" zou de tabel verkrachten
offtopic:
Sigdief :+

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Wouter Tinus schreef op 12 oktober 2003 @ 16:48:
Plaatsnamen zouden de layout overhoop halen ("Ede" past wel op de plaats van de postcode, maar "Tytsjerksteradiel" zou de tabel verkrachten :+. Je kunt je muis even op de naam van de shop laten zweven om het complete adres te zien, en als je iets in je eigen regio zoekt moet je gewoon kijken naar de eerste (twee) cijfer(s) :).
In de favorieten lijst zijn jullie ook creatief met puntjes, dus misschien is dat hier ook mogelijk?
odysseus schreef op 12 oktober 2003 @ 17:48:
Dat is nog niet zo simpel...er wordt aan gewerkt om die beschrijvingen te verbeteren, maar als je met een paar mensen meer dan tienduizend artikelen moet verbeteren, dan ben je even bezig - los van het feit dat het een doodsaaie klus is :).

Dat lijkt me iets dat ter sprake komt bij de aankomende product survey :).
Voor postcodes is het erg simpel lijkt me. Voor fabrikanten is het mogelijk ook te automatiseren. Stel handmatig een lijst met fabrikanten samen en laat een script kijken welke fabrikant voorkomt in de produktnaam. Daarna hoef je alleen handmatig de uitzonderingen in te voeren. Dan ben je in ieder geval al een stuk verder.

Wat bedoel je met product survey? Een survey over PW of BZ?

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
OlafvdSpek schreef op 12 October 2003 @ 18:38:
[...]

Voor postcodes is het erg simpel lijkt me. Voor fabrikanten is het mogelijk ook te automatiseren. Stel handmatig een lijst met fabrikanten samen en laat een script kijken welke fabrikant voorkomt in de produktnaam. Daarna hoef je alleen handmatig de uitzonderingen in te voeren. Dan ben je in ieder geval al een stuk verder.
Fabrikanten van producten zijn meestal niet de verkopers, terwijl juist die bij de artikelen genoemd staan, dus ik volg je niet helemaal.
OlafvdSpek schreef op 12 October 2003 @ 18:38:
Wat bedoel je met product survey? Een survey over PW of BZ?
De productsurvey is de naam voor een dienst waarmee verschillende onderdelen van Tweakers.net gekoppeld worden en eenvoudig doorzoekbaar gemaakt kunnen worden. Op die manier kan veel beter gebruik gemaakt worden van het enorme potentieel wat verborgen ligt in de T.net- en GoT-DB's. Wat dit concreet inhoudt zul je de aankomende tijd wel gaan merken :).

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Harm schreef op 12 October 2003 @ 19:04:
Fabrikanten van producten zijn meestal niet de verkopers, terwijl juist die bij de artikelen genoemd staan, dus ik volg je niet helemaal.
Die opmerking ging over http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/48/all Soms staat de fabrikant ervoor, soms erachter. In andere categorieen staat dezelfde fabrikant soms met verschillende namen, etc.
De productsurvey is de naam voor een dienst waarmee verschillende onderdelen van Tweakers.net gekoppeld worden en eenvoudig doorzoekbaar gemaakt kunnen worden. Op die manier kan veel beter gebruik gemaakt worden van het enorme potentieel wat verborgen ligt in de T.net- en GoT-DB's. Wat dit concreet inhoudt zul je de aankomende tijd wel gaan merken :).
Dank u, dat begreep ik even niet.

• Harm
  • Niet online
OlafvdSpek schreef op 12 October 2003 @ 19:14:
Die opmerking ging over http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/48/all Soms staat de fabrikant ervoor, soms erachter. In andere categorieen staat dezelfde fabrikant soms met verschillende namen, etc.
Daar wordt aan gewerkt, en langzaam maar zeker vordert dat werk gestaag :).

Verwijderd

maybe kan je doen dat als je met de muis over een postcode adres gaat dat en zon zinnetje komt zelfde als bij een plaatje. in dat zinnetje staat dan de plaatsnaam

• Harm
  • Niet online
@Yodar: Houd je muis eens boven de bedrijfsnaam, et voila daar staat precies wat jij nu vraagt :).

Verwijderd

Ooh indd :P wat is het nut dan van deze thread op de eerste plaats ?

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 oktober 2003 @ 11:31:
Ooh indd :P wat is het nut dan van deze thread op de eerste plaats ?
Ik wilde plaats direct in de tabel hebben, maar men vindt layout belangrijker dan inhoud.

Heb je mijn eerste post wel gelezen? Dan zou je het nut toch weten?

[ Voor 14% gewijzigd door Olaf van der Spek op 15-10-2003 13:08 ]

Verwijderd

Ok mijn excuus dan voor 3 nutteloze posts. Maar vergeet niet dat een nette layout de inhoud te goede komt. wat ik wel minder vind is de laptop sectie, echt een chaos :P
Pagina: 1