Verwijderd schreef op 13 October 2003 @ 20:40:
JvS en TheEvilCuber: Jullie doen alsof alles in het Gamecube (of andere console) draadje moet. Spellen kunnen heus wel een eigen topic krijgen, ik kan me geen GC/Xbox/PS2 thread herinneren die dicht ging terwijl die een goede startpost had, net als PC spellen. In SPV (Problemen & Vragen) kan je net als PC gamers je problemen kwijt.
Moedig dat dan alsjeblieft aan, want er is een periode geweest waarin alles in centrale topics gepropt werd. En als je een topic sluit die kansloos is gestart, sluit hem dan niet met een linkje naar het grote topic, maar zet duidelijk neer dat dit wel mag als de startpost goed is (ik weet niet of dat gebeurt, maar als dat gebeurt, dan doe je dus
wel alles naar een groot topic verschuiven)
Op het zoeken na (maar dat zou met een verbeterde search engine) vind ik op alle fronten een groot topic beter dan X losse topics. Je kan je mening kwijt, een discussie voeren en als de startpost af en toe eens geupdate wordt dan kan je de meest gestelde vragen en bv. mirrors erin kwijt.
Ja, als een topic over
EEN onderwerp gaat wel ja, een "groot gamecubetopic" gaat over
alles en
alle spellen. Daarin is naast dat er geen reet terug te vinden is (ook niet met een ultra search engine kan je geen discussie over spellen terugvinden, alleen vlarden discussie die je dan weer bij elkaar moet schrapen omdat er op dat moment net een prijsverlaging was

), geen overzicht.
Losse topics zorgen alleen maar voor herhaling van vragen en veel mod tijd/database verspilling.
Pardon? Waarom zou losse spellen in losse topics in vredesnaam voor herhaling zorgen??

.
juist als je per spel een (goed vindbaar) discussietopic hebt, kan je dat dus terugvinden en kan je je mening over zo'n spel geven en er een discussie over houden. In een groot topic vindt je dat niet terug en heb je veel en veel meer herhaling van simpele vragen, omdat niemand zin heeft die 25 pagina's groot topic door te scrollen op zoek naar antwoord op jouw specifieke vraag.
Een los topic over "Post hier wat je van spel X vindt" schiet ook niet op

Ik neem aan dat dit overdreven chargerend bedoeld is? Een topic over "post hier wat je van
alles op de Gamecube vindt" schiet ook niet op

. Een discussietopic over een los spel schiet wel aardig op hoor

. Kijk maar:
[rml][ Gamecube] Mariokart is al helemaal af, screenshots[/rml]
Denk alsjeblieft na over het ontmoedigen van die overdreven centralisatie van die onderwerpen. Gamecube is niet éésn onderwerp, naast het lage niveau (in grote topics mag je dus wel kansloos "wat vinden jullie van dit spel" of "ff tussendoor" vragen neerzetten als discussiestart) heb je matig modereerbaarheid (je moet posts tussenuit gaan halen als het niet volgens policy is, je bent erg afhankelijk van Topicreports tenzij je het topic helemaal volgt), je hebt totale onvindbaarheid van discussies, zeer matige vindbaarheid van specifieke onderwerpen zoals het aansluiten (zie dit topic wat al enkele malen langs was gekomen en blijkbaar volgens user #1 ook in een groot topic moest:
5.1 geluid uit mijn PS2. Wat is de beste oplossing?). Verder heb je alleen een lege topiclist. Maar voor de rest zie ik eerlijk gezegd ook zo 1 2 3 geen nadelen

.
Als SGD te groot wordt, splits het dan in een console en een PC forum en ontmoedig die overdreven centrale topics

. Een topic per onderwerp ok, maar laat dan ook voor elk onderwerp een topic (mits ok) gestart worden en moedeg dat in het begin ook aan. sluit kansloze topics niet met een verwijzing naar een groot topic, maar zeg dat het topic wel geopend mag worden als de startpost iets meer een stelling of info bevat. Verwacht ook geen kleurrijke startpostings boordevol info per spel, dat is niet nodig.
SGD is echt een zwaar ontoegankelijk forum geworden, als je niet "in" die scene zit.
AudiRS4 schreef op 13 October 2003 @ 22:09:
Ik ben een regelmatige bezoeker van een "groot topic" betreffende de Xbox. En ik merk dat ondanks dat er losse topics zijn, toch alles in het grote topic veelal wordt gepost Waarschijnlijk omdat je dan beter je publiek bereikt lijkt me. Zo heb ik een Fable topic gemaakt, maar wat gebeurd er als er nieuwe screens komen ? Die komen toch in het grote topic.
Dat komt dus meer door de cultuur en de "community's" in grote topics en omdat mensen die er veel posten het veel leuker vinden dat "hun" topic gebruikt wordt daarvoor, dat wil niet zeggen dat die grote topics beter werken.
[
Voor 15% gewijzigd door
JvS op 13-10-2003 22:42
]