Grote Topics

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Waarom is er van de max 255 posts afgestapt? De search is totaal fucked up, op elke serieuse search kom je uit op de 1000 posts topics, behalve dat het antwoord daarin moeilijk te vinden is, zijn de hits ook niet relevant omdat in 1000 posts altijd wel een keer je searchwords voor komen.

Ik denk ook dat de grote topics een reden is waarom veel fora veel minder druk zijn als een tijdje terug. Niemand heeft zin om elke keer die grote topics helemaal van top tot teen te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:07
daar is al best veel overgezegt in LA
http://search.gathering.t...=15&data%5Bsearch%5D=Zoek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 01-10 12:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Zaken die opgezocht moeten worden (zoals losse problemen) staan niet in grote topics. Als ze er wel instaan en jij hebt een vraag, dan mag je van mij gewoon een topic openen (zoals over specifieke radeon dingetjes).

Grote topics zijn helaas nog steeds niet helemaal uitgeroeid, het gaat al wel beter want grote topics hebben tegenwoordig steeds vaker een onderwerp (zoals: "ervaring met dit en dit product"), maar helaas kan je inderdaad geen moer terugvinden over problemen en specifieke oplossingen op ati radeon gebied en als je iets over een specifiek spelletje op de Gamecube wil weten, dan kom je via de search ook alleen maar uit op een hele rits deprimerende "grote Gamecube topic" topics :{

[ Voor 61% gewijzigd door JvS op 12-10-2003 16:33 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Mja, dat er 1000+ posts searchresults komen vind ik ook irritant omdat vaak een onderwerp over bijvoorbeeld een vraag over een Asus A7V33 mobo. dan krijg je altijd die "Het grote Asus A7V333 topic"... probeer daarin maar eens te vinden wat je zoekt

Ideetje is misschien om er een functie "Max reply's" bij in te voegen?

[ Voor 6% gewijzigd door Fludizz op 12-10-2003 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

http://forum.fok.nl/showtopic.php/402510

Toevallig naar aanleiding van dit topic :P

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Fludizz schreef op 12 oktober 2003 @ 16:32:
Mja, dat er 1000+ posts searchresults komen vind ik ook irritant omdat vaak een onderwerp over bijvoorbeeld een vraag over een Asus A7V33 mobo. dan krijg je altijd die "Het grote Asus A7V333 topic"... probeer daarin maar eens te vinden wat je zoekt

Ideetje is misschien om er een functie "Max reply's" bij in te voegen?
Wat wil jij dan opzoeken in zo'n topic? Ervaringen staan er stuk voor stuk in, problemen staan in losse topics en als jij die niet kan vinden, dan mag je gewoon een topic openen als jij een serieus probleem hebt (mits je maar duidelijk aangeeft wat je zoal allemaal geprobeerd hebt).

[ Voor 3% gewijzigd door JvS op 12-10-2003 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Hier zijn al ontzettend veel LA-topics over geweest. Deels geef ik je gelijk, je moet echt zoveel mogelijk af van 'grote' topics. Ik denk dat het wel redelijk meevalt hoeveel er nu zijn, maar degenen DIE er wel zijn, kunnen behoorlijk frustrerend werken als je op zoek bent naar een oplossing.

Ik zou dan ook (en ik denk meer met mij) het liefst zien dat grote topics zoveel mogelijk vermeden worden, en alleen gebruikt worden voor dingen als 'welke linux-distributie moet ik kiezen'. Als je een vraag hebt, moet je die gewoon kunnen stellen in een apart topic, mits je topicstart en vooronderzoek gewoon in orde zijn. Als je hebt gesearched, dan is het goed als je het niet kon vinden om een nieuw topic (en dan vind ik zelfs dat de mod niet mag aankomen met: hier zoek maar in die grote topics, staat het allemaal in).

edit: oke spuit 11111 :P

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Laatst online: 17-02-2022
Mjah dat doorspitten van grote topics das nog tot daar aan toe, maar dat search gewoon door verslechterd wordt vind ik super irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

raptorix schreef op 12 October 2003 @ 16:35:
Mjah dat doorspitten van grote topics das nog tot daar aan toe, maar dat search gewoon door verslechterd wordt vind ik super irritant.
Hoezo dat? :)

In welk opzicht verslechterd de search hierdoor?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

XceeD schreef op 12 October 2003 @ 16:36:
[...]
Hoezo dat? :)

In welk opzicht verslechterd de search hierdoor?
Ik zal mezelf even quoten uit een ander topic:

Als ik iets wil weten over een spelletje op de GC kan ik het dik shaken dat ik een topic over dat spel vind.. Neehoor, ik kom alleen maar het grote GC topic deel 17 t/m 23 tegen, omdat toen dat spelletje eens uitkwam en dat is gewoon ultra kut.
(in dit geval dus in het gamecube topic, door jou als waanzin aangeduid =/ ) Precies zoals jij in "Audio, Video & Hifi" doet in het "Post hier foto's en specs van je home-cinema!" topic.
Je ziet na bovenstaande uitleg het verschil neem ik aan wel? Je ziet het gelijk als een aanval op de grote GC topics "community", maar je snapt wel dat je informatie compleet onvindbaar maakt? Discussies over spelletjes, screenshots, alles wat je in een los topic wil hebben, kan je gewoon niet vinden omdat alles in die irritante grote topics verstopt staat.. (ow en kom alsjeblieft niet met de "999 post per pagina en dan F3, want je hebt gewoon GEEN discussie). Dat is overigens net zo erg met radeontopics. Daarmee hebben we gewoon de database van het forum kreupel gemaakt.

Tot zover mijn nuttige bijdrage over het "gemak" van centrale "schuif al die onderwerpen maar bij elkaar" topics. Het grote GC topic vind ik inderdaad de ergste, omdat daar gewoon alles van de GC onvindbaar in besproken wordt.

En nog eentje: Grote topics verschijnen altijd bovenaan in zoekopdrachten omdat er zoveel keywords instaan, puur al om het feit omdat ze 1000 posts lang zijn. Doe je een zoekopdracht, kom je eerst 15 grote topics tegen

[ Voor 50% gewijzigd door JvS op 12-10-2003 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar toch : de vraag wordt gesteld waarom de limiet van 255 is afgeschaft. Een wedervraag dan : waarom denk je dat de search waar je zo op hamert met die limiet beter af is ?
In plaats van 2 gamecubetopics (waar dus echt alles mbt GC besproken wordt, kennelijk) met 2000 posts krijg je dan dus 8 topics met 255 posts. Nou ik weet wel welke mijn voorkeur heeft; als het allemaal zo algemeen wordt, pleur het dan allemaal maar in 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fludizz
  • Niet online
JvS schreef op 12 October 2003 @ 16:34:
[...]

Wat wil jij dan opzoeken in zo'n topic? Ervaringen staan er stuk voor stuk in, problemen staan in losse topics en als jij die niet kan vinden, dan mag je gewoon een topic openen als jij een serieus probleem hebt (mits je maar duidelijk aangeeft wat je zoal allemaal geprobeerd hebt).
ik ben graag koppig :P dat ik et eerst zelf wil vinden ;) ookal staat et in die grote topics :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

JvS schreef op 12 oktober 2003 @ 16:36:

Als ik iets wil weten over een spelletje op de GC kan ik het dik shaken dat ik een topic over dat spel vind.. Neehoor, ik kom alleen maar het grote GC topic deel 17 t/m 23 tegen, omdat toen dat spelletje eens uitkwam en dat is gewoon ultra kut.
Naar mijn mening staat er altijd al heel veel info in de startpost van zo'n topic. En eerlijkheid dient te zeggen dat wanneer ik zoek op 'gamecube' zie ik geen enkele 'grote topic' in de zoekresultaten van SPV of SGD zie.
ow en kom alsjeblieft niet met de "999 post per pagina en dan F3, want je hebt gewoon GEEN discussie)
Ok... ik mag dat dus niet aanhalen. Jammer eik. Want wanneer ik iets zoek dan doe ik dat weldegelijk. En het mooie daar van is dat ik het gewenste antwoord of info wel vind.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 12 October 2003 @ 16:44:
Maar toch : de vraag wordt gesteld waarom de limiet van 255 is afgeschaft. Een wedervraag dan : waarom denk je dat de search waar je zo op hamert met die limiet beter af is ?
In plaats van 2 gamecubetopics (waar dus echt alles mbt GC besproken wordt, kennelijk) met 2000 posts krijg je dan dus 8 topics met 255 posts. Nou ik weet wel welke mijn voorkeur heeft; als het allemaal zo algemeen wordt, pleur het dan allemaal maar in 1.
ja, die limiet lager maken gaat voor dat soort dingen niet echt helpen. Nou vind ik 1000 wel weer een beetje heel erg veel (en verpest de layout met standaardinstellingen ook), maar het helpt niet echt om dat te verkleinen. Er moet gewoon een cultuurtje 'om' denk ik. Het is misschien jammer voor de mensen die "in" zo'n groot topic aan het posten zijn en er een eigen subcultuurtje vormen, maar misschien is het dan handiger om er een subforum van te maken :).

Die ati topics zijn ook een duidelijk voorbeeld van "verpest de database". Als ik een probleem heb, kan ik het bijna altijd wel via het forum oplossen, maar ati vragen zijn gewoon ERG slecht terug te vinden helaas.
XceeD schreef op 12 October 2003 @ 16:46:
[...]
Naar mijn mening staat er altijd al heel veel info in de startpost van zo'n topic. En eerlijkheid dient te zeggen dat wanneer ik zoek op 'gamecube' zie ik geen enkele 'grote topic' in de zoekresultaten van
ik lees hier een "het gaat eigenlijk wel goed in spielere met deze manier van topicsi" in? Dat vind ik eigenlijk wel jammer. In die starttopics staan alleen een paar spellen opgesomd die populair of in ontwikkeling zijn, maar als ik ervaringen en discussie over die spellen wil lezen, of specifiek wil weten wat nou leuke race spellen op de GC zijn, kan ik beter een ander forum opzoeken of ik moet drie of vier van die topics doorspitten (als het geen recent spel is ofzo). In mijn optiek zijn spellen gewoon losse onderwerpen en een groot GC topic is gewoon een bij elkaar geveegd stapeltie onderwerpen waar prijsdalingen, alle nieuwe spellen in ontwikkeling, economische dingen, gezellig babbelen, verkoopcijfers en poststats dwars door elkaar gepost worden. Dat dat niet echt lekker werkt, heb je onder andere bij dat half life topic gemerkt, dan gaat alles alleen maar over "wanneer komt-ie nou" en sneeuwt de rest van de discussie onder. Zolang je topics blijft sluiten met de melding "dat kan in het grote / algemene topic" blijf je dat soort probelemen houden.

Hier een ultra recent voorbeeld van die cultuur:
Dj_Neo_Ziggy schreef op 12 October 2003 @ 18:29:
het enige digitale geluid wat je uit je ps2 kan krijgen is via optical out. Ik weet niet hoe ver dat mag zijn, anders had ik hem gewoon gelinkt met een geluidskaart met optical in. Daar een speaker set aan en gaan. Misschien had je je vraag ook kunnen stellen in Het grote PS2 topic - Part II en niet hier, want dit is voor internet en telefonie

[ Voor 49% gewijzigd door JvS op 12-10-2003 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op 12 October 2003 @ 16:48:
Het is misschien jammer voor de mensen die "in" zo'n groot topic aan het posten zijn en er een eigen subcultuurtje vormen, maar misschien is het dan handiger om er een subforum van te maken :).

Die ati topics zijn ook een duidelijk voorbeeld van "verpest de database". Als ik een probleem heb, kan ik het bijna altijd wel via het forum oplossen, maar ati vragen zijn gewoon ERG slecht terug te vinden helaas.
Helemaal mee eens, met beide zinnen. Ik heb ook eens voorgesteld om een scheiding per categorie/forum te maken in een scheiding zoals die in SP destijds gemaakt is : het discussie- en het probleem gedeelte. Wellicht kan daar nog eens over nagedacht worden, JvS, geef dat topic in HWC eens een kick zou ik zeggen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is te doen maar prefs op 999 suckt want dan moet je steeds switchen (want dat wil je normaalgesproken niet).

Je kan ?limit=999 achter de URL zetten en dit weten niet zoveel mensen dus zou dat wat meer gepromoot moeten worden.

Oh en een gecoordineerde serie van Hetgrotetopics heeft wel 1 voordeel: deel 2 krijgt sowieso al een ordentelijke startpost en daarin worden al veel dingen beantwoord.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2003 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Hmm Der Vati, dat je dat al hebt uitgevonden als nieuwe user? Ben je erg snel achter moet ik zeggen :)

De kleinere grote topics (tot 500) zijn wel beter handelbaar, en in PMG/DOC/OM etc wordt er al op gelet dat er niet teveel off-topic/n00b/etc dingen worden gepost, zodat er nuttige/handige dingen worden besproken, en later gevonden kunnen worden.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:31

Wokschotel

Op 6 wielen

Waar komt die grote-topics geilheid toch vandaan? Wat is er tegen een zut kleinere topics? Als iedereen netjes het subject formuleert zijn specifieke problemen/vragen veel makkelijker terug te vinden. Dan maar een paar extra topics, wat maakt het uit?

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ReemF schreef op 13 October 2003 @ 16:11:
Hmm Der Vati, dat je dat al hebt uitgevonden als nieuwe user? Ben je erg snel achter moet ik zeggen :)
:>
Tijdje rondlurken alvorens je te reggen wil nog wel eens helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Wokschotel schreef op 13 oktober 2003 @ 16:18:
Waar komt die grote-topics geilheid toch vandaan? Wat is er tegen een zut kleinere topics? Als iedereen netjes het subject formuleert zijn specifieke problemen/vragen veel makkelijker terug te vinden. Dan maar een paar extra topics, wat maakt het uit?

Voor sommige 'problemen', zoals in NOS de standaard vraag 'Welke distro moet ik kiezen op <pleur systeemspecs neer>'.. Dat soort topics zijn totaal niet interesant voor het merendeel van de gebruikers, daarom doen we dat lekker in een groot topic.

Zo zijn er in de andere fora's op GoT ook redenen om voor bepaalde problemen een groot topic te openen..

Maar kwa doorzoekgeschiktheid zuigen ze gewoon flink, maar ik heb ooit eens ergens opgevangen dat ACM een idee had om dat te verbeteren, al heb ik geen idee hoe het daarmee staat.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Verwijderd schreef op 13 oktober 2003 @ 16:24:
[...]
:>
Tijdje rondlurken alvorens je te reggen wil nog wel eens helpen :)
Verwijderd schreef op 12 oktober 2003 @ 17:42:
Het is te doen maar prefs op 999 suckt want dan moet je steeds switchen (want dat wil je normaalgesproken niet).
Misschien een stomme vraag, maar hoe heb jij blijkbaar volgens je eigen bewering je prefs kunnen editen voordat je geregged was :? :+

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 16:34

Collaborator

You! Cake or Death?

Ik zal maar even voor Het Grote Gamcube topic opkomen ;)

Omdat ook ''wij'' (:P) weten dat het na 30+ delen a 1000 posts het er niet overzichtelijker op word, heef D3 een handige search gemaakt waarmee je supersnel door alle HGGT delen kan heem zoeken :)

Deze staat altijd in de TS van een nieuw HGGT deel en in mijn SIG zodat het altijd makkelijk te vinden is :)

Misschien is dit systeem een goed idee voor andere grote topics, want dit lijkt me wel DE oplossing.

Dit is trouwens de URL van de search http://yamauchi.selwerd.nl/~d3/search.php

[ Voor 3% gewijzigd door Collaborator op 13-10-2003 17:47 ]

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Neehoor, onderwerpen die losse onderwerpen zijn moeten gewoon vindbaar zijn met onze eigen search. Je wil gewoon informatie in specifieke topics kunnen vinden, als deze terugvindbaar moet zijn. Zelfs met die search kan ik geen discussie vinden over een bepaald spel, maar moet ik altijd maar een beetje topics vinden tussen de sloot van onderwerpen.

het enige wat leuk is, is als je zelf "bij zo'n topic hoort" inclusief stats en alles erop en eraan en het constant meeleest. Het GC en het radeon topic noem ik omdat ik een GC een leuk ding vind en omdat ik verschillende radeonkaarten heb. Op dit forum vind ik er HEEL slecht info over terug. Verschillende spellen bespreek je volgens mij gewoon in verschillende topics. Je hebt toch niet een discussieforum met 4 topics erin? "Het grote PC-, GC, PS2 en Xbox topic"... Het is gewoon niet goed (understatement) voor de terugvindbaarheid en daarmee dus gewoon een verpesting van de database en de functionaliteit van het forum als een kennis en ervaringen database

[ Voor 4% gewijzigd door JvS op 13-10-2003 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Laatst online: 01-10 16:34

Collaborator

You! Cake or Death?

Eigenlijk is het ook een beetje de schuld van de modjes zelf dat ALLES in het GROTE topic moet, want als er ook maar 1 topic gestart word, over bv de modem van de cube word het meteen doorverwezen naar HGGT.

Dat schiet ook niet echt op :)

Misschien vanaf nu gewoon voor elke AAA titel op de cube een eigen topic? (F-zero GX) Mario kart DD)?
dan kunnen vragen daarover er gewoon daar in :)

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

999 posts op een pagina pleuren gaat eigenlijk nogal moeilijk als je achter een langzame computer met weinig RAM zit. Ik vind dat niet de meest user-vriendelijke oplossing voor het zoeken van dingen in een groot topic. Beter worden ze gewoon gesplitst in kleinere topics: vragen worden minder vaak herhaald, het zoekt makkelijker en er wordt veel minder gecrosspost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Laatst online: 27-06 13:12
TheEvilCuber schreef op 13 October 2003 @ 18:40:
Eigenlijk is het ook een beetje de schuld van de modjes zelf dat ALLES in het GROTE topic moet, want als er ook maar 1 topic gestart word, over bv de modem van de cube word het meteen doorverwezen naar HGGT.
Mja, in SGD zie je niet "Het grote PC topic" om maar wat te noemen :P
In principe kan je altijd een nieuw topic maken over een game in SGD, mits er wat info/plaatjes in staat (zie ook dit).
Grote topics zijn eigenlijk ook alleen bedoeld om tactieken uit te wisselen en over andere dingen te praten die met de game te maken hebben, elk probleem verdient een apart topic in SPV. Helaas worden de vragen meestal ook gewoon in SGD gesteld waardoor het lastig wordt om dingen terug te vinden.
Misschien vanaf nu gewoon voor elke AAA titel op de cube een eigen topic? (F-zero GX) Mario kart DD)?
Dat lijkt mij wel beter ja, maar het hoeft niet alleen voor triple A games te zijn.
Als een user een redelijke startpost in elkaar weet te knutselen (en dan hoeven het niet van die hoogstandjes met tabellen te zijn, gewoon wat screenshot en info is zat) dan heeft een topic zijn bestaansrecht verdient. Een algemeen console topic is meer bedoeld voor de bijbehorende hardware en algemene dingen, niet om alle games in te bespreken (dan praat je ook langs elkaar heen).

Disclaimer: dit ben ik maar als regelmatig SGD/SPV bezoeker, niet als mod ervan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 16:08

White Dust

PlaneScape: Torment

TheEvilCuber schreef op 13 October 2003 @ 18:40:

Dat schiet ook niet echt op :)

Dat is totale onzin. Over speciale rand apparatuur (voor bijvoorbeeld de gamecube) mogen best apparte topics worden geopend, over spellen voor consoles mag dit ook gerust, niets op tegen, maar er moet wel informatie in de startpost staan, zodat er een discussie mogelijk is.

Zo'n topic moet dan wel worden gestart en dat moet bij de user weg komen, ik zal niet dwingen om een appart topic ergens over te laten openen, of het moet echt de overhand nemen...

[ Voor 3% gewijzigd door White Dust op 13-10-2003 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De ideale oplossing is eigenlijk niet zo moeilijk: We gewoon een search nodig die aangeeft op welke pagina we onze gezochte trefwoorden kunnen vinden, maar ik vind de kritiek op grote topics hier niet helemaal terecht.

JvS en TheEvilCuber: Jullie doen alsof alles in het Gamecube (of andere console) draadje moet. Spellen kunnen heus wel een eigen topic krijgen, ik kan me geen GC/Xbox/PS2 thread herinneren die dicht ging terwijl die een goede startpost had, net als PC spellen. In SPV (Problemen & Vragen) kan je net als PC gamers je problemen kwijt.

Op het zoeken na (maar dat zou met een verbeterde search engine) vind ik op alle fronten een groot topic beter dan X losse topics. Je kan je mening kwijt, een discussie voeren en als de startpost af en toe eens geupdate wordt dan kan je de meest gestelde vragen en bv. mirrors erin kwijt. Losse topics zorgen alleen maar voor herhaling van vragen en veel mod tijd/database verspilling. Een los topic over "Post hier wat je van spel X vindt" schiet ook niet op :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2003 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 09:37

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik had ooit op een forum gezien (Geonetix wie dat nog kent, forum is offline) dat na 255 posts automagisch een deel 2 werd geopend. Misschien wat voor op GoT, maar dan na 1000 posts......

[ Voor 18% gewijzigd door AW_Bos op 13-10-2003 21:48 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
AW_Bos schreef op 13 October 2003 @ 21:48:
Ik had ooit op een forum gezien (Geonetix wie dat nog kent, forum is offline) dat na 255 posts automagisch een deel 2 werd geopend. Misschien wat voor op GoT, maar dan na 1000 posts......
Och.. het lijkt me niet verkeerd dat de startpost bij elk nieuw deel nog eens nagelopen moet worden voor bijvoorbeeld verouderde informatie te updaten. :)

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-10 12:57

Wom

Ik ben een regelmatige bezoeker van een "groot topic" betreffende de Xbox. En ik merk dat ondanks dat er losse topics zijn, toch alles in het grote topic veelal wordt gepost Waarschijnlijk omdat je dan beter je publiek bereikt lijkt me. Zo heb ik een Fable topic gemaakt, maar wat gebeurd er als er nieuwe screens komen ? Die komen toch in het grote topic.

Nu is dit een specifiek voorbeeld, maar geeft volgens mij wel aan dat allerlei losse topics er nog niet voor hoeven te zorgen dat specifieke dingen er niet in gepost worden. Een groot deel van de posts in een "groot topic" bestaat toch veelal uit kleine simpele vragen, welke in mijn ogen zeker niet altijd een eigen topic waard zijn. Op het moment dat het wel zo is gebeurd dit ook wel geloof ik.

Maar waar trek je dan de grens tussen niet topicwaardig en wel topicwaardig ? dat zou dan een taak voor de Mod zijn, maar dat gaat hem/haar wel erg veel tijd kosten lijkt me.

Misschien eerder een taak voor de bezoekers van de grote topics om eens een goede FAQ te maken, met allerlei problemen die vaak langskomen en deze in de startposts te zetten ? Dan weet iemand met een vraag ook gelijk waar hij het eerst kan zoeken.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 13 October 2003 @ 20:40:

JvS en TheEvilCuber: Jullie doen alsof alles in het Gamecube (of andere console) draadje moet. Spellen kunnen heus wel een eigen topic krijgen, ik kan me geen GC/Xbox/PS2 thread herinneren die dicht ging terwijl die een goede startpost had, net als PC spellen. In SPV (Problemen & Vragen) kan je net als PC gamers je problemen kwijt.
Moedig dat dan alsjeblieft aan, want er is een periode geweest waarin alles in centrale topics gepropt werd. En als je een topic sluit die kansloos is gestart, sluit hem dan niet met een linkje naar het grote topic, maar zet duidelijk neer dat dit wel mag als de startpost goed is (ik weet niet of dat gebeurt, maar als dat gebeurt, dan doe je dus wel alles naar een groot topic verschuiven)
Op het zoeken na (maar dat zou met een verbeterde search engine) vind ik op alle fronten een groot topic beter dan X losse topics. Je kan je mening kwijt, een discussie voeren en als de startpost af en toe eens geupdate wordt dan kan je de meest gestelde vragen en bv. mirrors erin kwijt.
Ja, als een topic over EEN onderwerp gaat wel ja, een "groot gamecubetopic" gaat over alles en alle spellen. Daarin is naast dat er geen reet terug te vinden is (ook niet met een ultra search engine kan je geen discussie over spellen terugvinden, alleen vlarden discussie die je dan weer bij elkaar moet schrapen omdat er op dat moment net een prijsverlaging was :z), geen overzicht.
Losse topics zorgen alleen maar voor herhaling van vragen en veel mod tijd/database verspilling.
Pardon? Waarom zou losse spellen in losse topics in vredesnaam voor herhaling zorgen?? :?. juist als je per spel een (goed vindbaar) discussietopic hebt, kan je dat dus terugvinden en kan je je mening over zo'n spel geven en er een discussie over houden. In een groot topic vindt je dat niet terug en heb je veel en veel meer herhaling van simpele vragen, omdat niemand zin heeft die 25 pagina's groot topic door te scrollen op zoek naar antwoord op jouw specifieke vraag.
Een los topic over "Post hier wat je van spel X vindt" schiet ook niet op :)
Ik neem aan dat dit overdreven chargerend bedoeld is? Een topic over "post hier wat je van alles op de Gamecube vindt" schiet ook niet op :). Een discussietopic over een los spel schiet wel aardig op hoor :). Kijk maar: [rml][ Gamecube] Mariokart is al helemaal af, screenshots[/rml]

Denk alsjeblieft na over het ontmoedigen van die overdreven centralisatie van die onderwerpen. Gamecube is niet éésn onderwerp, naast het lage niveau (in grote topics mag je dus wel kansloos "wat vinden jullie van dit spel" of "ff tussendoor" vragen neerzetten als discussiestart) heb je matig modereerbaarheid (je moet posts tussenuit gaan halen als het niet volgens policy is, je bent erg afhankelijk van Topicreports tenzij je het topic helemaal volgt), je hebt totale onvindbaarheid van discussies, zeer matige vindbaarheid van specifieke onderwerpen zoals het aansluiten (zie dit topic wat al enkele malen langs was gekomen en blijkbaar volgens user #1 ook in een groot topic moest: 5.1 geluid uit mijn PS2. Wat is de beste oplossing?). Verder heb je alleen een lege topiclist. Maar voor de rest zie ik eerlijk gezegd ook zo 1 2 3 geen nadelen :).

Als SGD te groot wordt, splits het dan in een console en een PC forum en ontmoedig die overdreven centrale topics :). Een topic per onderwerp ok, maar laat dan ook voor elk onderwerp een topic (mits ok) gestart worden en moedeg dat in het begin ook aan. sluit kansloze topics niet met een verwijzing naar een groot topic, maar zeg dat het topic wel geopend mag worden als de startpost iets meer een stelling of info bevat. Verwacht ook geen kleurrijke startpostings boordevol info per spel, dat is niet nodig.
SGD is echt een zwaar ontoegankelijk forum geworden, als je niet "in" die scene zit.
AudiRS4 schreef op 13 October 2003 @ 22:09:
Ik ben een regelmatige bezoeker van een "groot topic" betreffende de Xbox. En ik merk dat ondanks dat er losse topics zijn, toch alles in het grote topic veelal wordt gepost Waarschijnlijk omdat je dan beter je publiek bereikt lijkt me. Zo heb ik een Fable topic gemaakt, maar wat gebeurd er als er nieuwe screens komen ? Die komen toch in het grote topic.
Dat komt dus meer door de cultuur en de "community's" in grote topics en omdat mensen die er veel posten het veel leuker vinden dat "hun" topic gebruikt wordt daarvoor, dat wil niet zeggen dat die grote topics beter werken.

[ Voor 15% gewijzigd door JvS op 13-10-2003 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-10 12:57

Wom

JvS schreef op 13 October 2003 @ 22:37:
[...]

Dat komt dus meer door de cultuur en de "community's" in grote topics en omdat mensen die er veel posten het veel leuker vinden dat "hun" topic gebruikt wordt daarvoor, dat wil niet zeggen dat die grote topics beter werken.
De bindende factor is natuurlijk het feit dat iemand een zelfde console heeft en automatisch wat meer de zelfde interesse in games heeft, dat schept een band.
En dat het leuk is dat er in "jouw" topic gepost wordt is zeker leuk, dat ontken ik niet, maar een zelfgemaakt los topic kan evenveel voldoening geven, ookal denk ik niet dat het een motivatie moet zijn om een topic te maken.

Ik denk ook dat het (puur in Spielerij gezien dan) ook komt omdat de console topics ontstaan zijn uit een aantal losse. Xbox topic is ontstaan omdat er teveel losse Xbox topics waren, wat het forum teveel vervuilde. Nu is het zo dat je over een console meerdere disscussiepunten hebt dan alleen de games, terwijl bij PC-gamers ze genoeg subfora hebben om over de hardware te praten.

Dus stel dat de mentaliteit er komt dat net als bij PC spellen er voor elke console game een topic wordt aangemaakt, dan nog zal er een topic moeten zijn waar je met al je hardware gerelateerde vragen naartoe zult moeten. En dan zul je dus de situatie krijgen dat er losse topics moeten komen voor je vragen in SPV, ipv een groot topic wat dan gelijk zijn bestaansrecht verliest.

Het heeft dus vooral te maken met de mentaliteit van de users.

Nu gebruik ik Spielerij als voorbeeld, omdat ik daar de situatie ken. Bij andere subfora ben ik daar niet zo van op de hoogte

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij halen we nu een aantal dingen doorelkaar. Heb jij het over grote topics in het algemeen, grote topics in SGD of over het Gamecube topic die jou nu al een tijdje dwarsligt?

Als het het eerste is, dan zou dat per forum besproken moeten worden, aangezien de situatie overal anders is. Daar is de discussie in dit topic al teveel voor afgedwaald.

Grote topics in SGD zijn bijna wel noodzakelijk. Een discussie die over recente gebeurtenissen gaan hoef je niet in meerdere topics te hebben, want dan krijg je juist herhaling (waar ik het over had). Bv. als er een nieuwe patch gereleased is, dan lijkt het me overbodig als daar een nieuw topic over is, het is maar een aankondiging. Men die geinteresseert is in een spel checkt toch regelmatig (hoe relatief dat ook is) wel het topic over hun favoriete spel, en leest de laatste X posts. Zijn er problemen met de patch, dan kom je bij SPV... dat niet iedereen dat gebruikt, tja, dat zou iets zijn om aan te moedigen, maar men leest blijkbaar ook niet de sticky bovenaan SGD. Het is imho te streng om vragen uit een groot topic te weren, aangezien daar toch al veel geinteresseerden komen. Een met een verbeterde search engine zou je iig al de problemen/antwoorden uit een groot topic kunnen halen.

Zit jou alleen het Gamecube topic dwars, dan snap ik het niet zo. Grote topics over spellen, op welke platform dan ook (of geen, zie het Jo-Jo topic) zijn hartstikke welkom, zolang ze een goede startpost hebben. Gametopics van GC spellen (of welke console dan ook) zijn nooit geweerd. Het Grote Gamecube Topic kan je dan omdopen voor hardware algemeenheden/aankondigen topic, dat hoef je X maanden later toch niet op te zoeken (of wil jij wel weten wat persoon X op datum Y van de Gamecube vond?). Dat er niet zoveel zijn kan zijn dat er niet veel animo is, ook jij hebt maar 1 GC topic geopend Maar zie het Soul Calibur topic, dat loopt prima. Een startpost hoeft ook niet kleurrijk en prachtig te zijn, als het maar nuttig is (en als het kan nuttig blijft, dus dat een startpost geupdate wordt)
je bent erg afhankelijk van Topicreports tenzij je het topic helemaal volgt
Over de modbaarheid zijn wij juist tevreden. Het is geen probleem om de laatste paar posts door te nemen. Je hoeft niet een hele discussie te kennen om te zien dat er een warez request tussen zit. TRs kunnen ons ook wijzen op punten die snel aandacht nodig hebben, maar ook krijgen we tips via IRC/ICQ/SeM/etc
Als SGD te groot wordt, splits het dan in een console en een PC forum en ontmoedig die overdreven centrale topics
Ik denk dat als men gewoon een topic per spel wil openen en SPV meer gebruikt (sticky lezen, mensen) lijkt me dat alle problemen uit de weg zijn, in SGD dan?
Een betere search engine en de pret kan helemaal niet meer op.

(Het idee uit een ander topic om antwoorden op vragen te 'accepteren' zou SPV nog effectiever maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Volgens mij halen we nu een aantal dingen doorelkaar. Heb jij het over grote topics in het algemeen, grote topics in SGD of over het Gamecube topic die jou nu al een tijdje dwarsligt?
Het zijn grote topics waarin 25 onderwerpen bij elkaar geschoven worden waar ik zwaar op tegen ben (en ik snap eerlijk gezegd niet waarom die zo verdedigd worden en er gewoon geen argumenten gezien worden, ook al geef je ze), het GC topic is er een van. Ik kan geen / amper specifieke ervaringen met spelletjes op de GC terugvinden zonder 100en posts door te scrollen (en dan vind ik nog maar vlarden van een discussie). Dat is niet alleen met de GC zo, maar ook met de ati radeon topics en alle andere "schuif het maar bij elkaar" topics. Er is ook een "Het grote PS2 topic", dat is ook zo'n topic dat echt nergens op slaat, alle vragen en weet ik het wat komen daar centraal en het is gewoon geen onderwerp, het is meer een soort subcommunity/subforum, maar dan een heel onoverzichtelijke, matig gemodde en met een vrij laag niveau, want geen eisen aan startposts/discussiestarts.

Het GC topic ken ik als voorbeeld beter omdat ik geinteresseerd ben in GC spellen ik het gewoon heel erg zonde vind dat het forum gewoon waardeloos is om dingen over de GC terrug te vinden, ik zoek inmiddels niet meer op GoT omdat je daar gewoon geen discussies over die spellen vindt. Het topic is een voorbeeld, alle "het grote" topics die "zet het maar in het grote topic" zijn, zijn net zo erg.

Het is niet erg dat een topic groot is (als het over een enkel onderwerp gaat, is dat niet erg), maar met topics waarin je alles bij elkaar schuift, verkracht je gewoon de werking van het forum als knowledge base. Ik neem aan dat je die "schuif het maar bij elkaar" topics wel kan onderscheiden van topics die gewoon over één onderwerp gaan en die gewoon wat meer reply's hebben.

Met een betere search engine ben je er niet met dat soort topics. Je mist dan topictitels die je helpen de juiste zaken te vinden, je hebt nog steeds alles dwars door elkaar staan en je kan alleen maar vlarden van discussies vinden. Alleen hele specifieke vraagjes zou je misschien terug kunnen vinden (die in SPV zouden moeten, maar veel in die grote topics terugkomen, zie dat topic over aansluiten PS2 hierboven).

[ Voor 14% gewijzigd door JvS op 14-10-2003 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust

White Dust

JvS schreef op 14 October 2003 @ 09:51:
[...]
Het zijn grote topics waarin 25 onderwerpen bij elkaar geschoven worden waar ik zwaar op tegen ben (en ik snap eerlijk gezegd niet waarom die zo verdedigd worden en er gewoon geen argumenten gezien worden, ook al geef je ze), het GC topic is er een van. Ik kan geen / amper specifieke ervaringen met spelletjes op de GC terugvinden zonder 100en posts door te scrollen (en dan vind ik nog maar vlarden van een discussie). Dat is niet alleen met de GC zo, maar ook met de ati radeon topics en alle andere "schuif het maar bij elkaar" topics. Er is ook een "Het grote PS2 topic", dat is ook zo'n topic dat echt nergens op slaat, alle vragen en weet ik het wat komen daar centraal en het is gewoon geen onderwerp, het is meer een soort subcommunity/subforum, maar dan een heel onoverzichtelijke, matig gemodde en met een vrij laag niveau, want geen eisen aan startposts/discussiestarts.
De startposts is nou net iets waar in SGD erg streng op wordt gemod, staat er niet genoeg info in de startpost, terwijl er echt wel info over te vinden is, gaat het topic op slot met een verwijzing naar de SGD faq.

Ik val in herhaling, dat weet ik, maar we laten topics over verschillende randapparatuur/games in SGD natuurlijk toe, alleen moet zo'n topic wel gestart worden op initiatief van de users. Ik heb, naar mijn weten, niet gezien dat een topic over console randapparatuur op slot wordt gedaan met een verwijzing naar een groot console topic (correct me if Im wrong ;)).

Naast dat het op initiatief van de user behoort te zijn, moet er natuurlijk ook genoeg info in de startpost staan, als er geen info in staat gaat 'ie weer op slot, en zoals ik boven aangaf, een verwijzing naar de SGD faq.

Mischien dat de SGD faq een klein beetje moet worden aan gepast, maar of dat echt zal helpen valt te betwijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Misschien moeten jullie wat meer stimuleren om losse games in losse topics te openen, want er heerst nu de mening dat alles in een enkel topic geopend moet worden. Als er een keer een los topic is, staat er weer eens een post met "dat had best in het grote topic geopend kunnen worden" ofzo. Als je die losse games=losse topics policy hanteert gaat het veel beter. Ik zou zeggen grijp in in die grote hoop topics en meldt actief dat het niet de bedoeling is alles ZO centraal te bespreken. Overigens hoef je ook niet al te gruwelijke eisen aan een topicstart te stellen, een klein beetje een stellinkje ofzo is toch ook goed? Het forum wordt niet echt specifiek beter van een idioot gevulde startpost, dat is meer een "groot topic" cultuur achtig iets. Als je dat soort eisen gaan stellen, gaan mensen het maar gewoon in het grote topic vragen, want daar kan het dus nog wel op een makkelijke manier. Met tot gevolg dat ik mijn gamecube ervaringen op andere fora ga zoeken, omdat dat hier niet te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

'Het grote ..... topic" is i.m.o. een bron van ergernis.

1. Waarom niet gewoon een 'normale titel' voor mijn part met hoofdletters
2. Waarom niet, als je er kijkt 1 posting met daarin alle postings over het product (gesloten maar actueel)

Voorbeeld:
Tweewekelijkse Lidl Aldi of zo iets topic.
Hierin staan de diverse producten maar ook vragen over technische problemen met een product. Onlangs is na een TR van mij en een opmerking van de MOD een apart topic geopend voor de ALDI-TV-Kaart wat direct al aandacht trok. Op het moment dat ik dit post waren er 203 postings terwijl er daarvoor een stuk of 30 al in het als voorbeeld genoemde topic stonden. Een hele opluchting dus voor users die in dit topic de aanbiedingen willen vinden en geplaagd worden technische zooi die hen niet interesseert.

Ik kan me (als user die hoogstzelden in de spelfora kom) voorstellen (net gekeken) dat men ook daar door de bomen het bos niet meer ziet.

Is mijn voorstel dan niet handiger?

Idee:
PS2 Topics>
Spellen 1
Techniek 2
Overige 3
1 splitsen naar de diverse spellen
2 splitsen naar de aard van de technische problemen
3 splitsen in overige dingen

Overigens zijn dit zomaar dingetjes die ik verzin want nogmaals, ik ben geen gamer.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust

White Dust

JvS schreef op 15 October 2003 @ 00:28:
Misschien moeten jullie wat meer stimuleren om losse games in losse topics te openen, want er heerst nu de mening dat alles in een enkel topic geopend moet worden. Als er een keer een los topic is, staat er weer eens een post met "dat had best in het grote topic geopend kunnen worden" ofzo. Als je die losse games=losse topics policy hanteert gaat het veel beter. Ik zou zeggen grijp in in die grote hoop topics en meldt actief dat het niet de bedoeling is alles ZO centraal te bespreken.
Om regelmatig in de consoles topics te melden is mischien inderdaad een goed idee
Overigens hoef je ook niet al te gruwelijke eisen aan een topicstart te stellen, een klein beetje een stellinkje ofzo is toch ook goed? Het forum wordt niet echt specifiek beter van een idioot gevulde startpost, dat is meer een "groot topic" cultuur achtig iets. Als je dat soort eisen gaan stellen, gaan mensen het maar gewoon in het grote topic vragen, want daar kan het dus nog wel op een makkelijke manier. Met tot gevolg dat ik mijn gamecube ervaringen op andere fora ga zoeken, omdat dat hier niet te doen is.
Er zijn echt geen gruwelijke eisen aan een topic start, maar er moet wel informatie en wat screen shots in staan, maar met de komst van de table tags gaat men er in SGD van uit dat ze die moeten gebruiken (zelf ben ik niet echt zo blij met die table tags :X)

Echt minime vragen worden naar het des betreffende topic verwezen, grotere problemen/vragen worden richting SPV geschopt, als een vraag alsnog niet in SPV past blijft 'ie meestal open (op het moment loopt er een topic in SGD of er games zoals Grand Turismo op de PC zijn, niet een SPV vraag maar kun je ook niet ergens anders heen verwijzen)
GuardianAngel schreef op 15 October 2003 @ 02:19:
1 splitsen naar de diverse spellen
2 splitsen naar de aard van de technische problemen
3 splitsen in overige dingen
Overigens zijn dit zomaar dingetjes die ik verzin want nogmaals, ik ben geen gamer.
Je punt over dat 'het grote X topic' ben ik het helemaal mee eens.

1 voor elk spel mag een appart topic worden geopend
2 technische problemen mogen richting SPV
3 rand apparatuur mag ook in apparte topics, verdere kleine nieuwtjes kunnen de algemene topics voor worden gebruikt..
Zo behoort het eigenlijk te zijn...

Ik zal eens met de andere SP mods bespreken of, en zo ja, hoe we de faq aan passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

In een eerder topic had ik een idee (of meer een aanvulling op een opmerking van iemand anders), maar daar werd niet echt op gereageerd omdat het topic eigenlijk over een ander onderwerp ging :)

Maar het idee an sich, mits technisch realiseerbaar, leek mij geen onaardige oplossing. En omdat een plaatje meer zegt dan duizend woorden:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/11429/full.gif

Het idee is dus om topics te kunnen groeperen, of subtopics te maken, hoe je het noemt. Hierdoor vang je het probleem op dat een forum volstroomt met relatief korte topics over een overlappend onderwerp, terwijl de discussies evengoed gescheiden kunnen blijven. Searchen gaat beter, want de onderwerpen staan apart, en je hebt niet meer het probleem dat een vraag of discussie ondergesneeuwd wordt omdat er feitelijk 10 gesprekken langs elkaar lopen in een groot topic.

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Pagina: 1