Netwerkkabel doet raar

Pagina: 1
Acties:

• ViPeR098
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Ik heb een vreemd probleem. Ik heb net een ADSL router geinstalleerd. Hier een netwerkkabel in gestopt (is splinternieuw). Deze kabel gaat door een paar muren naar een andere kamer, waar er een pc op is aangesloten. Het vreemde is dat de verbinding de hele tijd om de seconde wegvalt en dan weer terugkomt. Je ziet ook de ledjes op de netwerkkaart en de router in een VAST RITME aan en uit knipperen. Als het nou onregelmatig was zou het kunnen dat de kabel beschadigd was. Maar aangezien het in een vast ritme wegviel dacht ik dat het een apparaat was wat de problemen veroorzaakte. Ik aan de ene kant van de kabel een hub en aan de andere kant een laptop aangesloten. Precies hetzelfde probleem en de ledjes knipperen weer in hetzelfde `ritme´.

Iemand enig idee wat het kan zijn?

Specs:

-Netwerkkabel is nieuwe CAT5E en is nergens beschadigd
-Geprobeerde apparaten (met allemaal hetzelfde resultaat):
--Compaq Laptop met onboard netwerk
--Alcaltel SpeedTouch 510 adsl modem router
--PC met Asus mobo en onboard netwerk
--E-tech 5 poorts switch

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Probeer het eens gewoon met een andere kabel, lijkt me de snelste manier om erachter te komen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Casteloni
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-08 11:20
En als je nou is een kabel op je router aansluit die niet door de muur heengaat? Moet je wel even met je pc zeulen maar dan weet je wel of het nou aan de kabel ligt of aan je router.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:36
is waarschijnlijk foute auto sensing van de switch. zet hem eens vast anders?
ik had zoeits keer met sweex switch. na vervanging verholpen

CISSP! Drop your encryption keys!

• ViPeR098
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Ik heb een andere kabel geprobeerd en daarmee gaat het prima. Maar het is heel veel werk om een nieuwe kabel te leggen. En ik vind het gewoon raar dat dat uitvallen in zo'n vast ritme gebeurd.

Die foute auto-sensing is een goeie. Dat zou nog wel de beste verklaring zijn. Alleen is het wel heel toevallig dat iedere combinatie van de bovengenoemde apparaten hetzelfde probleem geeft.

Ik ga eens kijken of ik ergens autosensing uit kan schakelen en de snelheid vast kan zetten

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Per ongeluk een cross-kabel gebruikt?

Systeem

Pagina: 1