Chieftec voeding prob

Pagina: 1
Acties:

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-04 17:16
Ik heb sinds gisteren een chieftec dragon case met 360Watt voeding.
Nu zit daar tussen die kabelbos van de voeding een stekkertje om om het mobo aan te sluiten, het heeft een plug net zoals die van een standaard fan, dus om aan te sluiten via de stroomvoorziening van de cpu fan bijv.
Nou had ik dat stekkertje aangesloten op 7V met als gedachte dat mijn voedingsfan op 7V zou lopen, echter begon het kabeltje door te fikken en stonk heel de kamer + een rokende case.
Vanmorgen viel de pc uit na 10 m, de voedingfan draait niet (stekkertje plug ik niet meer in).
Met een 12 cm die lucht in de voeding blaast loopt alles prima.

A: geel | geen draad | zwart => kabeltje uit voeding (fan)

B: geen draad | 12V | 5V => stroomvoorziening

Nu zie ik dat slechts 1 draad contact maakte met het fandraadje, nl +5V, de +12 zat in het pinnetje daarnaast en dat had ik niet gezien :'(
Ik had de molex op voorhand gekocht in dezelfde winkel samen met de case en dacht dat alles wel goed zou zitten, not dus.
Ik zou nu willen weten of fan monitoring idd het middelste pinnetje is, maw welke aansluiting nu de juiste is, de van de fankabel of die van de stroomvoorziening (kant en klaar kabeltje).

Aan de mensen met een chieftec voeding;
* Is de fanaansluiting net zoals in A
Als dat idd zo is moet het goed werken in de cpu fanaansluiting en ben ik dik genaaid door dat kant en klare kabeltje dat een aansluiting heeft voor fan rpm en 5V (in geval van fan 7V, anders is het 0V, op een zwarte aansluiting dus) |:(

• Remy
  • Laatst online: 11-04 17:48

Remy

I usually get 100% accuracy

Voedingen = Overige Hardware, dus move DOC > OH

LinkedIn
Instagram

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ja, het is net als in A. Ik heb hier zo'n Chieftec 360W liggen, dus ik heb het even voor je na kunnen kijken.
Even nagetekend:
code:
1
2
3
4
---------
|       |
||z- g ||
---------

Dat || betektnd at ik kijk vanuit de kant waar de 'blokjes' zitten/waar de inkeping zit. Als ik kijk vanuit de platte kant is het zoals jij zegt; geel, geen draad, zwart.

[ Voor 20% gewijzigd door Laurent op 12-10-2003 17:23 ]

• peke
  • Laatst online: 30-04 17:16
Thx, ik probeer straks de fan ff en kijk of hij nog werkt, als dat zo is wat tape rond de draad zodat hij terug isolatie heeft :o