Toon posts:

Onboard Sound Asus A7V8X-X

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb onlangs een Asus A7V8X-X Moederbord gekocht met de volgende onderdelen:

Amd Athlon-XP 2000+ Box
512 Mb DDr pc3200
Hercules 3d prophet radeon 7500 64 Mb
Samsung Spinpoint 80 Gb 7200rpm
Een Floppy Drive en 2 Cd-Rom Drives

Het probleem is dat wat ik ook doe en probeer het lukt me niet om het onboard geluid werkend te krijgen. Ik heb alle nieuwste drivers van Asus.com gedownload voor mijn moederbord. Ik heb de BIOS upgedate naar de meest recente versie. Alle kabels zijn correct met elkaar verbonden. En ik heb met elke andere driver weer alle uitgangen en ingangen voor audio geprobeerd met de boxen is niets mis als ik het audio snoer in mijn andere computer steek doen ze het prima. Ik krijg geen foutmeldingen het geluid lijkt af te worden gespeeld. En in de BIOS heb ik de keus bij onboard sound op: Auto of Disabled te zetten en die staat op Auto vanzelfsprekend. Met de volume control staat ook alles normaal alleen microfoon staat op dempen. Het moederbord gebruikt het VIA KT400 Chipset en heeft de volgende instellingen wat betreft de The Front Panel audio connectors (10-1 pin FP_AUDIO) (Staan op de manier zoals ik ze kreeg)

FP_AUDIO
MIC2 - AGND (Niet Geselecteerd)
MICPWR - +5VA (Niet Geselecteerd)
Line out_R - BLINE_OUT_r (Wel Geselecteerd)
NC - (Niet Geselecteerd)
Line out_L - BLINE_OUT_L (Wel Geselecteerd)

Kan iemand mij helpen ?

Met vriendelijke groet :),

Remy Schepers - yoshy_7@hotmail.com

Verwijderd

hmmm... stekkers in de goede aansluitingen? de goede nForce drivers gebruikt? De nieuwste nforce drivers zijn 2.45 WHQL, hierbij zijn de geluidsdrivers bijgevoegd. je kan ze het beste downen via nvidia.com.

Verwijderd

Topicstarter
Ehh... wat heeft nvidia ermee te maken ik heb nergens gelezen dat er een nvidia sound codec op mijn moederbord zitten ik zal het eens proberen kheb toch niets te verliezen. meschien heeft de A7V8X wel nvidia ik heb de A7V8X-X er is een verschil

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 October 2003 @ 16:40:
hmmm... stekkers in de goede aansluitingen? de goede nForce drivers gebruikt? De nieuwste nforce drivers zijn 2.45 WHQL, hierbij zijn de geluidsdrivers bijgevoegd. je kan ze het beste downen via nvidia.com.
deze heeft een Via chipset, kijk maar naar de naam, A7V8x-x.
Deze heeft een ADI 1980 6-channel CODEC

Verwijderd

a7v8x-x is van via de a7n8x-x is van nvidia

edit: real_FireFly was mij voor

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2003 17:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ooooww owkey ik dacht al ik snapte er al niets van heb ik voor niets die driver van 25 mb lope downloade hmmmm...

Verwijderd

Ik heb ook A7V8X-X en je hebt idd niets aan nvidea drivers want je hebt een via bord.. Maar heb je alle stekkers goed zitten? Je hebt een zwart en wit dingetje waar je dat stekkertje in kan steken op je moederbord voor sound, van je mobo naar je cd-rom speler.... heb je die wel in de zwarte gedaan en niet in de witte? mja, verder kan je niet meer doen, je kan de drivers installeren die je bij het moederbord hebt gehad, die op de cd staan, die heb ik ook geinstalleerd en toen werkte het gewoon goed. Aangezien je hem in de bios al op auto hebt staan.... Heb je al op de asus site gekeken voor eventuele oplossingen voor dit probleem? Dus bij de FAQ ofzo?

Oh btw voor ik het vergeet, check ff of je de stekker achter in het groene gaatje gedaan hebt... dan krijg je sound namelijk, bij die andere niet volgens mij. Er zit ook een zwarte uitgang op maar volgens mij is die niet voor je sound... Ik heb mijn zwarte stekkertje iig in het groene gaatje zitten en ik heb geluid :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2003 20:09 . Reden: iets vergeten... ]

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Als je echt alles al geprobeerd hebt, zal het probleem wel hardwarematig zijn. Het onboard geluid van mijn Chaintech 7NJL1 is er ook pas mee opgehouden :(

Verwijderd

Topicstarter
Lol thnx dwaazz en mpmad maar ik denk ook idd dat het probleem hardwarematig is helaas alleen het verschil tussen mijn mb en die van mpmad is natuurlijk dat ik die van mij vanaf dag 1 al niet aan de praat krijg helaas nouw ik zal morgen eens naar een speciaalzaak hier in amersfoort gaan misschien weten die het en anders zal ik helaas voor mij helemaal naar schiedam moeten :'(

Verwijderd

FP_AUDIO
MIC2 - AGND (Niet Geselecteerd)
MICPWR - +5VA (Niet Geselecteerd)
Line out_R - BLINE_OUT_r (Wel Geselecteerd)
NC - (Niet Geselecteerd)
Line out_L - BLINE_OUT_L (Wel Geselecteerd)

Front Panel aansluitingen gewoon niet aansluiten. Probeer het dan opnieuw en kijk of je geluid het doet door je boxen op je achter uitgangen aantesluiten.

Heb een P4P800 moederbord en had me frontpanel ook aangesloten. Kreeg ook geen geluid. Als je het verkeerd aansluit je frontpanel dan doet je geluid het niet denk ik. Probeer het wel opnieuw als ik tijd heb om me frontpanel te werk te krijgen, maar ja zo vind ik me geluid al goed :)

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is onderhand opgelost! Het duurde even voordat we erachter kwamen hoe en wat en we zijn naar diverse speciaalzaken in geluid en computers hier in Amersfoort geweest.Wat was nou de oorzaak? De boxjes die we wilden gebruiken waren Boston Digital boxen, het feit dat ze digitaal waren was het probleem. Het Asus moederbord (A7V8X-X) en andere huidige moederborden blijken gebaseerd te zijn op Analoog geluid dit kan je zien aan de 2 zwarte ringetjes om de aansluiting heen. (Bij digitale aansluitingen zit er op de kabel maar 1 zwart ringetje) misschien is het nuttig om dit te weten voor een volgende keer als iemand dit probleem heeft, in dit geval moeten ze gewoon naar een speciaalzaak voor audio gaan en een kabel halen voor analoog audio geluid. Ze zullen wel een analoge ingang op hun boxen moeten hebben willen ze deze gebruiken. Hartelijk bedankt iedereen die geholpen heeft !!

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 14:15
mpmad schreef op 12 oktober 2003 @ 20:25:
Als je echt alles al geprobeerd hebt, zal het probleem wel hardwarematig zijn. Het onboard geluid van mijn Chaintech 7NJL1 is er ook pas mee opgehouden :(
Hoe kan dat dan?
Die van mij werkt perfect. Hoe lang heb jij hem al dan?

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Oguz286 schreef op 13 October 2003 @ 19:14:
[...]

Hoe kan dat dan?
Die van mij werkt perfect. Hoe lang heb jij hem al dan?
7 maanden. Ik vind het ook vreemd, maar het kan gebeuren. Mobo was ook niet helemaal goed, volgens mij. Systeem is nooit echt rockstable geweest.

Ik heb ook gevraagd of ik het bord (met bijbetaling) kan ruilen voor een Abit NF7-S (bij MaxPC)

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 14:15
Hmm heb 'em nu twee maanden en werkt perfect, behalve dat ik hem een keer iets te ver had overgeklokt :P Maar verder perfect, maar dit is zwaar offtopic sorry

Verwijderd

Als t goed is isset n Realtek ALC650 die erop zit ;) probeer die driver eens zou ik zegge..
Pagina: 1