Hoi,
Ik heb onlangs een Asus A7V8X-X Moederbord gekocht met de volgende onderdelen:
Amd Athlon-XP 2000+ Box
512 Mb DDr pc3200
Hercules 3d prophet radeon 7500 64 Mb
Samsung Spinpoint 80 Gb 7200rpm
Een Floppy Drive en 2 Cd-Rom Drives
Het probleem is dat wat ik ook doe en probeer het lukt me niet om het onboard geluid werkend te krijgen. Ik heb alle nieuwste drivers van Asus.com gedownload voor mijn moederbord. Ik heb de BIOS upgedate naar de meest recente versie. Alle kabels zijn correct met elkaar verbonden. En ik heb met elke andere driver weer alle uitgangen en ingangen voor audio geprobeerd met de boxen is niets mis als ik het audio snoer in mijn andere computer steek doen ze het prima. Ik krijg geen foutmeldingen het geluid lijkt af te worden gespeeld. En in de BIOS heb ik de keus bij onboard sound op: Auto of Disabled te zetten en die staat op Auto vanzelfsprekend. Met de volume control staat ook alles normaal alleen microfoon staat op dempen. Het moederbord gebruikt het VIA KT400 Chipset en heeft de volgende instellingen wat betreft de The Front Panel audio connectors (10-1 pin FP_AUDIO) (Staan op de manier zoals ik ze kreeg)
FP_AUDIO
MIC2 - AGND (Niet Geselecteerd)
MICPWR - +5VA (Niet Geselecteerd)
Line out_R - BLINE_OUT_r (Wel Geselecteerd)
NC - (Niet Geselecteerd)
Line out_L - BLINE_OUT_L (Wel Geselecteerd)
Kan iemand mij helpen ?
Met vriendelijke groet
,
Remy Schepers - yoshy_7@hotmail.com
Ik heb onlangs een Asus A7V8X-X Moederbord gekocht met de volgende onderdelen:
Amd Athlon-XP 2000+ Box
512 Mb DDr pc3200
Hercules 3d prophet radeon 7500 64 Mb
Samsung Spinpoint 80 Gb 7200rpm
Een Floppy Drive en 2 Cd-Rom Drives
Het probleem is dat wat ik ook doe en probeer het lukt me niet om het onboard geluid werkend te krijgen. Ik heb alle nieuwste drivers van Asus.com gedownload voor mijn moederbord. Ik heb de BIOS upgedate naar de meest recente versie. Alle kabels zijn correct met elkaar verbonden. En ik heb met elke andere driver weer alle uitgangen en ingangen voor audio geprobeerd met de boxen is niets mis als ik het audio snoer in mijn andere computer steek doen ze het prima. Ik krijg geen foutmeldingen het geluid lijkt af te worden gespeeld. En in de BIOS heb ik de keus bij onboard sound op: Auto of Disabled te zetten en die staat op Auto vanzelfsprekend. Met de volume control staat ook alles normaal alleen microfoon staat op dempen. Het moederbord gebruikt het VIA KT400 Chipset en heeft de volgende instellingen wat betreft de The Front Panel audio connectors (10-1 pin FP_AUDIO) (Staan op de manier zoals ik ze kreeg)
FP_AUDIO
MIC2 - AGND (Niet Geselecteerd)
MICPWR - +5VA (Niet Geselecteerd)
Line out_R - BLINE_OUT_r (Wel Geselecteerd)
NC - (Niet Geselecteerd)
Line out_L - BLINE_OUT_L (Wel Geselecteerd)
Kan iemand mij helpen ?
Met vriendelijke groet
Remy Schepers - yoshy_7@hotmail.com