Toon posts:

[JAVA] JTextArea

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig met het schrijven van een applicatie die een ingevoerde tekstbestand controleert op bepaalde fouten. Probleem is echter dat ik al vastloop op mijn input veld. De opdracht zegt namelijk dat ik perse een JTextArea moet gebruiken, maar dan kan ik geen add.ActionListener gebruiken. Die werkt alleen bij een JTextField. Is er een andere manier om dit toch te laten werken?
Er moet namelijk in een JTextArea input veld het volgende tekstje ingevoerd worden door de gebruiker:

2001-02-08 01:26:10 - path="/examples" :org.apache.jasper.servlet.JspServlet: init
2001-02-08 01:26:10 - path="/admin" :org.apache.jasper.servlet.JspServlet: init
2001-02-08 01:26:10 - path="" :org.apache.jasper.servlet.JspServlet: init

Er moet dan per regel gecontroleerd worden of die regel 6 elementen bevat en of die elmenten voldoen aan de eisen( dus bijv. element 1 is een datum, element 2 tijd, etc.)

Hoop dat iemand me kan helpen. :?

Verwijderd

en als je nu die ActionListener niet gebruikt voor de JTextArea, maar voor een button en dan de
tekst controleert op fouten ...

Verwijderd

Topicstarter
Dat ze dus in JTextArea het tekstje invoeren en dan met een button die ActionListener uit laten voeren?
hmm...is een ide...ga ik meteen proberen

TNX!!!
:*)

Verwijderd

Topicstarter
hmmm, jammer...
werkt niet. Want die e.getActionCommand van die ActionListener neemt niet de tekst uit die JTextArea als input, maar de tekst van de Button, in dit geval "Enter".

Verwijderd

das waar, maar je kan toch zelf de tekst uit die JTextArea met een .getText() halen en geen ActionCommand gebruiken want die haalt zijn info inderdaad bij de button.

Verwijderd

Topicstarter
hey jah, je hebt gelijk.
Hartstikke bedankt! _/-\o_

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Uhm, nu ik dit zo lees vraag ik me af of je wel
• Goed weet hoe actionListeners te gebruiken zijn
• Wel beschikking hebt tot de API

Beide kun je achter halen op http://java.sun.com/api/index.html. Probeer eens wat meer te spelen met ActionListeners en wat er allemaal wel en niet mee kan als interne of externe class :)

Echter dit topic sluit ik wel, omdat ik het toch een beetje basaal vind eigenlijk :)

Ik wens je veel succes :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.