S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"
Mijn digicam (Samsung Digimax 340) is niet echt supergeavanceerd, het schiet best mooie plaatjes voor wat ik wil, maar echt veel instellingsmogelijkheden met sluitertijden e.d. zitten er niet bij (helaas).
Ik zou best wat willen experimenteren maar ik ben bang dat mn mogelijkheden niet zo uitgebreid zijn met dit toestel (ik ben soms best jaloers als ik zie wat voor foto's men allemaal kan maken).
Misschien dat ik in de toekomst nog eens een nieuwe cam koop, maar voorlopig vervult het zn functie en heb ik (en mn vrienden spelen er ook wel vaak mee
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Net als andere fotografen piemel ik ook wel eens naast het potje en mislukte platen gaan dan ook linea recta richting prullenbak, tenzij er echt iets bijzonders opstaat of iets waarvoor ik eerst het hele land door heb gereisd.
De komende tijd wil ik me ook bezig gaan houden met het maken van portretfoto's van mensen, maar daarop ben ik me nog aan het oriënteren. Het mag duidelijk zijn dat ik wel blij ben met dit TF
Laatste tijd niet meer zoveel. Woon nu te dicht bij de randstad om mooie foto's te kunen maken, en op vakantie mijn spiegelreflex meenemen doe ik toch niet zo snel.
Verandert z'n sig te weinig.
Ik heb laats twee macro ringen gekregen, en moet deze steeds nog es gebruiken. Ik heb al es wat geprobeerd, maar het is toch vrij lastig
Camera: Minolta x700
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Verwijderd
Hoe herkenbaarLuNaTiC schreef op 12 October 2003 @ 14:49:
mijn digicam is vooral bedoeld om de gezellige momenten vast te leggen, dus vooral feestjes, vakanties, indrinkavondjes met vrienden e.d.
spam: deze laatste van me is wel mooi http://members.lycos.nl/jfoto/paal_verticaal.jpg
Helaas is mijn nivo nog niet echt bijster hoog en heb ik pas 1 of 2 foto's gemaakt die écht mooi zijn
Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.
(uitzonderingen daargelaten)
Deze winter ga ik proberen wat toffe snowboard foto's te maken.
Vooral vanwege het handzame formaat (en ook wel een beetje vanwege het geile uiterlijk
Had me daarvoor nog nooit met fotografie bemoeid, al dat ontwikkelen en nabestellen enzo vond ik allemaal veel te veel werk. Na twee dagen kwam ik erachter dat ik het eigenlijk veel leuker vond dan ik in eerste instantie had gedacht, en na een maand liep ik al tegen de technische beperkingen op van die Ixus.
Nadat ik een Minolta XG-1 SLR (uit mijn geboortejaar
Heb nu dus nog 3 camera's, die Minolta zal ik alleen gebruiken als ik er echt zin in heb, die Ixus voor snelle kiekjes (feestjes e.d.) en met die 300D ga ik lekker op pad. Vanmiddag even een rondje Kralingse Plas gedaan, zal er zo es een topic over openen
Planning: lenzenboel op order brengen (wil een Sigma 70-200mm 2.8 erbij, en een 50mm 1.8, daarna wellicht een 24-70) en daarna ga ik wel weer eens nadenken over een nieuwe body. Maar dat is niet eerder dan over een jaar of 2, voorlopig kan ik hier prima mee uit de voeten
Naast het experimenteren maak ik natuurlijk ook vakantie/familie - kiekjes.
Ik heb sinds een half jaar een canon EOS 300, nu nog met een 28-90 mm, maar hopelijk straks ook nog met een 70 - 300mm.
* Tukk is bij een fotoclub gegaan en doet daar erg veel inspiratie op en leert daar erg veel..
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Ik heb er nog nooit spijt van gehad, wat een super ding is dit. OK, niet echt een draagbaar model ofzo, maar hij maakt prachtige foto's, mooie kleuren, weinig ruis, ook niet bij nachtfoto's van >3s. Ik heb er een groothoek lens bij momenteel, noodgedwongen wegens een vakantie naar Egypte (wat begin je daar met een telelens
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
[lichtelijk offtopic]Grrrrrene schreef op 12 October 2003 @ 15:16:..
In mei dit jaar heb ik dan ook een Canon EOS D30 gekocht, een rib uit m'n lijf
..
Ik ben momenteel op het www om uit te zoeken of op mijn eos 300 de zelfde objectieven passen als op die digitale camera's van canon. Later zal ik zeker
zo'n digitale nog eens een keer kopen en ik wil weten of mijn inverstering in die
70 - 300 mm niet een erg tijdelijke aankoop is.. Weet jij of je gewoon alle objectieven op dat apparaat van je kan schroeven?
[/lichtelijk offtopic]
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
De camera's die ik daarvoor gebruik; f65 en een K1000.
digitaal doe ik alleen maar klik werk met een ixus v2. de gewone compactcamera is een mju zoom-105.
Oh ja.. nieuwsgierig naar de foto's die ik maak? klik (oh ja.. ik hecht nogal veel waarde aan mijn copyright).
[ Voor 3% gewijzigd door teacher op 12-10-2003 15:50 ]
Wise enough to play the fool
daarmee probeer ik af en toe wat wildlife mee te fotograferen, maar verder gebruik ik hem ook voor feesten en voor op vakantie.
voor op stap is hij niet geschikt vanwege zijn afmetingen maar goed, je moet keuzes maken he
¯\_(ツ)_/¯
Mooi toestel, maar heeft toch een aantal beperkingen, dus op den duur wil ik over naar DSLR. Als tussenstap heb ik nu 2 EOS 100's (kan in de ene velvia en in de andere ilford delta
Ik schiet vooral landschappen en natuur en natuurlijk de nodige kiekjes, op de meeste gelegenheden neem ik m'n digicam ook wel mee
Soms levert dat gewoon een wazige foto op:

Maar vaak zijn het toffe plaatjes om als achtergrond te gebruiken.
ik kan hem ook als webcam gebruiken, en dat doe ik ook geregeld wel eens
Deze plek is te koop.
die site werkt voor geen meter onder opera met dat kinky foto script, ik moet naar beneden scrollen voor de thumbnails en kan vervolgens de groten niet meer zien.teacher schreef op 12 October 2003 @ 15:49:
Oh ja.. nieuwsgierig naar de foto's die ik maak? klik (oh ja.. ik hecht nogal veel waarde aan mijn copyright).
Idd... in opera en mozilla ziet de site er niet uit.Azrael schreef op 12 October 2003 @ 17:06:
[...]
die site werkt voor geen meter onder opera met dat kinky foto script, ik moet naar beneden scrollen voor de thumbnails en kan vervolgens de groten niet meer zien.
Hij is IE only. (je m'excuse) Ik heb nog niet de tijd gevonden om alles aan te passen.
Ik doe binnenkort wel even iets aan de scroll/div bug in op/moz.
Even snel de css aangepast
[ Voor 5% gewijzigd door teacher op 13-10-2003 22:17 ]
Verwijderd
let me know als je geweest bent en wat gekke fotootjes heb van het boarden.Charly schreef op 12 oktober 2003 @ 15:04:
Deze winter ga ik proberen wat toffe snowboard foto's te maken.
wil die wel zien, hoop er dit jaar ook een paar te maken.
heb nog een gekke foto van me broer ff kijken of ik die ergens kan inscannen
dan post ik em wel ff ergens.
ps waar en wanneer ga je boarden ???
ik maak mijn foto's trouwens gewoon met een
konica z-up125e kleinbeeld camera (nothing special).
en ik maak sinds kort ook fotootjes van het skateboarden
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2003 09:40 ]
/kort-maar-bondig
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Verwijderd
Ik ben sinds mei de bezitter van de HP735 (had voorheen een mega basic HPC200). Met die oude C200 kon je enkel maar knippen, nu met met 735 kan ik ineens een hoop instellen (naja relatief dan natuurlijk, zeker in vergelijking met mijn oude beestje). Sinds afgelopen mei zo'n 1800 foto's gemaakt.
De laatste tijd ga ik er zo af en toe wel eens op uit om wat mooie leuke kiekjes te knippen en rommel dan met wat instellingen. Het valt me op dat een mooi foto maken, echt zwaar tegen valt. je wordt snel kritisch.
Komt er op neer dat je toch vaak uitkomt bij het maken van een gewoon plaatje.
Ik zou best wel wat meer over fotografie willen leren, maar merk dat learning on the job toch t beste werkt. Verdere tip: gebruik je ' fotografisch oog' .
Verder zou ik wat meer willen kunnen met Photoshop. Ik zit regelmatig te prusten met dat Adobe tooltje maar kom toch vaak uit bij t originele gecropte geleveld plaatje.
Net als de persoon boven mij ben ik nogal kritisch. Van de foto's die ik in mijn niche (housepartyfotografie) maak, vind ik er misschien 7-8 echt goed per feest, wat neerkomt op net iets meer dan 1%...
Voor andere fotografie ben ik nog te veeleisend naar mijzelf, vind de meeste foto's die ik dan ook online zie van andere mensen niet bepaald boeiend.
Bericht hierboven
Iemand die een recht-toe-rechtaan-glijbaan achterstevoren afgaat op de foto nemen terwijl je óp de glijbaan staat en afdrukken alstie in het water terecht komt; 'k zal es kijken of ik die nog kan vinden. Zoals Grrrrrene al zegt: Normal life dingen vanaf een ongewoon standpunt 'nemen'
Ik ben (helaasch) dat gevoel wel een beetje kwijtgeraakt, 'k hoop dat ik dat de komende tijd een beetje terug ga krijgen
Hoewel mijn meeste foto's het de laaste tijd niet echt hebben zie ik het liefst een bijzonder moment / gevoel / emotie of gewoon iets "gek's" terug in een foto. Om es iets gek's te noemen, op het moment dat een drummer z'n stok laat vallen en exact op het juiste moment afdrukken / een dobber die nèt onder het water verwijnt / Hèt moment van een beslissend doelpunt vastleggen als de visite thuis nèt van de bank opspringt (maar daar heb je gruwelijk veel mazzel bij nodig I know
Ik vind standaardkiekjes eigenlijk helemaal niet leuk (hoewel die in familliealbums eigenlijk wel verwacht worden en soms best de moeite waard kunnen zijn
[ Voor 39% gewijzigd door Jaymz op 13-10-2003 03:56 ]
Ik maak eigenlijk alleen vakantiefoto's (waarbij ik wat kennis opgedaan uit beginners-fotografie boekjes toepas. Dat scheelt echt enorm bij de kiekjes die ik daarvoor schoot.)
En ik zet de spullen die ik als hobby maak op de foto. Da's ook nog wel lastig, omdat er vaak veel zwart inzit (bij de versterkers ed.) en soms ook vrij klein zijn. Ik heb daarom een hele setup gemaakt met bouwlampen ed. erbij om toch een goede belichting te kunnen krijgen. Dat gebruik ik maar weinig, maar die keren dat ik het gebruik, is het een hele uitkomst
De vakantie-fotoos maak ik met een analoge SLR, de "technische" foto's maak ik met een sony dsc-s85.
Wanneer mijn rolletjes voor de analoge SLR op zijn, ga ik overwegen om die eruit te schoppen en te vervangen door een digi-slr. Ik vind digitale foto's toch wel een heel stuk makkelijker dan analoge. Het eventuele verschil in kwaliteit wordt toch teniet gedaan door mijn eigen onkunde op het gebied van fotograferen
In die tijd kwam ik ook terecht op bepaalde fotosites, voornamelijk op PhotoSIG. Daar zag ik de meest geweldige foto's langskomen en ik dacht bij mezelf: "dat wil ik ook!". Hoe doen ze dat toch? Vanaf toen ben ik me erin gaan verdiepen. Vooral op het gebied van compositie ben ik constant bezig om het niveau te verhogen. Waar je vroeger eigenlijk alleen kijkt of je onderwerp er een beetje leuk opstaat, ben ik steeds meer gaan letten op de foto in zijn geheel. Verhoudingen, kleurcontrasten, onderwerpplaatsing, randvoorwerpen, alles moet overdacht worden. Qua instellingen kon er gelukkig redelijk wat met mijn G2.
Dus zo'n drie kwart jaar geleden is de verslaving echt toegeslagen bij mij. Op dat moment had ik qua studie weinig verplichtingen, waardoor ik zo'n beetje elke dag op pad ging om bepaalde lokaties vast te leggen. Ik heb toen een paar maanden lang minstens een paar duizend foto's per maand gemaakt
Toch begon ik langzaam tegen de beperkingen van mijn G2 aan te lopen. Steeds als ik de vergelijking waagde met een DSLR, begon ik meer en meer door te krijgen dat er een behoorlijk kwaliteitsverschil tussen zat. Vooral op mijn interessegebied, landschappen en architectuur, zie je dat een DSLR in staat is om een beter contrast, scherpte en duidelijkheid neer te zetten. Ook de scherptedieptewerking, alhoewel niet mijn directe voorkeur, was natuurlijk een groot voordeel. Als laatste uiteraard de lichtgevoeligheid (weinig ruis bij hoge ISO waarden), want ik merkte dat de G2 echt veel moeite begon te krijgen met het licht naarmate de zon ging zakken.
Vandaar dat ik een paar weken de overstap heb gemaakt naar een Canon EOS 10D. Momenteel hobbel ik hiermee rond, in combinatie met een 50mm 1.8 en een 28mm 2.8. Helaas nog weinig groothoek (een must voor landschappen), maar hier komt vast nog verandering in!
Mijn voorkeuren:
- landschappen & architectuur
- in combinatie met water
- in combinatie met mooie luchten (zonsondergang, wolkenhemel)
- bankjes
Nu maar ff in het kort dan.
Camera:
- simpele compact camera
- 2 lenzen, switchbaar tussen tele en groothoek stand (specs lenzen geen idee)
- honkongnese(?) makelij
- heb hem nu al een jaar of 10
Foto's
- vnl. wolken/luchten of natuur
- 'echt' actief sinds 2000
- eerst 'klik maar raak', nu meer selectief, om het mooie plaatje
Heb wat voorbeelden (ong 800*600) upgeloaded in deze dir:
http://sassiessite.endoria.net/temp/picz/ (datum staat achteraan de bestandsnaam
Voor meer online pics (wel in kleiner formaat, ong 560*420) zie huisje.
Betere camera moet er wel komen (deze is echt té simpel
Trouwens vanmiddag net een rolletje weggebracht (met oa paddestoelen, hersfkleuren, en een zware bui) als het goed is kan ik hem komend weekend gaan scannen.
Trouwens @ deze foto
Setting: op een Alpentop in de buurt van de Mont-Blanc
Onderwerp: Halo
Mijn zusje zag hem: "hee een kring om de zon!" en ik dacht 'he een halo -> foto!'.
Ben op de grond gaan liggen om hem te maken.
Dat dak schermt net de zon af, anders wordt de foto zelfs overbelicht oof fotografeer je alleen de zon. (gelijk een tip als je een object nabij de zon wilt fotograferen).
[ Voor 26% gewijzigd door Sassie op 14-10-2003 16:41 ]
Cam is Sony DSC-P52 en ik zal binnenkort eens wat posten...
Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...
Verwijderd
Zie hier bijvoorbeeld een wielmotor, genomen bij weinig licht op statief zonder flits.
Foto's met lange sluitertijden zijn zeer zeker ook in trek bij mij, alsmede panorama's..
Verder ben ik net als bijv. Hangloozz en Pelle ernstig verslaafd aan vintage
Schiet nog steeds alleen voor hobby, heb zakelijk gezien een paar opdrachten meegelopen met m'n werkgever die technisch compleet los is op fotografie (fotografie van technische objecten, werktuigbouw etc.) maar ik zou er m'n werk zeker (nog) niet van maken.
Tot die tijd blijf ik lekker aanrotzooien en zal 't waarschijnlijk geregeld showen
Ik voelde me al vrij alleen door verscheidene digitale camera threads op GOT.
Eerste of tweede week van januari pas.. Maar ik ga ze zeker hier posten als ze klaar zijn.Verwijderd schreef op 12 oktober 2003 @ 18:12:
[...]
let me know als je geweest bent en wat gekke fotootjes heb van het boarden.
wil die wel zien, hoop er dit jaar ook een paar te maken.
heb nog een gekke foto van me broer ff kijken of ik die ergens kan inscannen
dan post ik em wel ff ergens.
ps waar en wanneer ga je boarden ???
edit:
ik maak mijn foto's trouwens gewoon met een
konica z-up125e kleinbeeld camera (nothing special).
en ik maak sinds kort ook fotootjes van het skateboarden
* Charly leeft ook mee met Tukk en Willem#
[ Voor 4% gewijzigd door Charly op 16-10-2003 11:02 ]
Ik wil binnenkort een cursus gaan doen om er nog wat serieuzer mee aan de slag te kunnen gaan
Verwijderd
voor wat van mn foto's:
http://community.webshots.com/user/mfrdude
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2003 21:20 ]
Daarna gingen we een stapje moeilijker en mocht ik in het Dolfinarium van Harderwijk foto's maken van dolfijnen die omhoog sprongen. Ook daar legde hij uit waar op te letten. Een dolfijn springt als het ware in een parabool en je moet dus op de top van de parabool de foto maken. Zo legde hij het uiteraard niet uit aan een 5 jarige. Veel simpeler. Gevolg: elke foto lukte.
Toen ik 7 was kocht ik m'n eerste eigen camera (een Fujica MF). Gewoon een point en shoot dingetje, maar toch heb ik daar ruim 7 jaar foto's mee gemaakt. Daarna nog even op een Pentax compact camera gezeten, maar al snel naar een spiegelreflex gegaan (Dynax 7xi).
Ik zie fotografie als een manier om je eigen realiteit aan mensen te laten zien...Dat kan simpelweg zijn wat je ziet (of gezien hebt) of hoe je dingen ziet.
Als ik even arrogant mag zijn...composities en belichting zijn m'n sterke kant. Portretten beschouw ik als het mooiste binnen de fotografie, maar daar moet ik toch nog te vaak over bekennen dat het niet m'n sterkste kant is.
[ Voor 3% gewijzigd door YellowCube op 16-10-2003 20:43 ]
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

2x EOS 100, IR AB, grip(je), Canon 28-70/3.5-4.5 en Canon 70-210/4
Alleen geen batterijen, en die afzetter van een fotograaf vroeg 13 euro voor zo'n ding
Twijfel nog of ik er 10 voor 50 euro bij Konijnenberg zal bestellen of bij http://www.2cr5.co.uk voor 70 pond een lader inclusief 3 oplaadbare batterijen zal kopen..
Die oplaadbare zijn wel aardig wat duurder, maar die kan ik natuurlijk wel weer verkopen, vraag me alleen een beetje af hoeveel ik er daadwerkelijk ga gebruiken.
Volgens een review gaat 1 batterij zo'n 10 á 12 rolletjes van 36 mee.
Maar wel een stoere camera...Net zo stoer als dat setje van je. Mooi spul.
Wat heb je er voor betaald als ik vragen mag?
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
ik maak mijn fotos gewoon voor me hobby en voor op me website (racefotografie.nl)
vooral natuur en sport foto's hou ik wel van
Canon EOS 80D En wat glaswerk
Op zich zijn die oplaadbare wel handig, maar ik weet niet hoeveel ik deze camera nog gebruik als ik eenmaal een DLSR heb (volgens de planning binnen een jaar).
Voordat ik die oplaadbare batterijen eruit heb moet ik echt een hele berg foto's schieten, en ik denk niet echt dat dat zo snel gebeurt
EOS 100 + handleiding, AB en grip was 100 euro, andere EOS 100 met de 2 lenzen (en nog wat filters, tas, ministatiefje) 200
Zit er over te denken om 1 camera weer van de hand te doen, 2 is opzich wel leuk maar toch wat overdreven
Ik ben helaas niet echt tevreden over mijn foto's. Waarschijnlijk komt het door mijn onervarenheid met fotografie en doordat ik mijn camera nog niet goed genoeg ken. Dus veel oefenen/uitproberen en inspiratie opdoen van andermans foto's dan maar
Ik zit de laatste tijd wel te kijken voor een andere camera (zin om geld uit te geven), ik overweeg evt. over te stappen op analoog.
If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.
De foto's die jij hebt gemaakt met de S602 staan nog op mijn netvlies gebrand, die camera kende je door en door en dat was goed te zien.Firecow schreef op 16 October 2003 @ 23:20:
ik fotografeer nu ongeveer 3 jaar me eerste camera was een fuji 1300tijdje heb ik die gehad daarna kwam me Fuji S602...heeeel erg fijn beestje was dat !
Ik loop nog met veel dingen te knoeien en het gaat stapje voor stapje beter maar ik heb nog een lange weg te gaan.
Een (ex)collega van mij schiet uitsluitend analoge foto's met een SLR (weet niet welk merk/type) en van hem leer ik vrij veel. Ook dat soort gesprekken heb je nodig om verder te komen, ik heb wel de interesse maar voor de rest niet veel mensen om erover te kunnen praten, ik wil (als ik naar mijn omgeving kijk) vrij diep op de materie in gaan met alle details erbij. Mijn omgeving beperkt zich tot een foto waar het object goed op is te zien en daarmee is het dan basta en dat is natuurlijk een beetje jammer.
Ook vindt iedereen het raar dat ik ver ga met sommige dingen, als het moet dan ga ik door de modder en andere prut om maar bij mijn doel te komen. Laatst ben ik door een dichte begroeïng gegaan met daar een boel venijnige distels tussen om een paar macro's te maken van een paar spinnenwebben. Er zijn zat mensen die dat niet snappen omdat zij zich dat niet voor kunnen stellen. Als zij dan achteraf de foto's zien dan vinden ze het resultaat erg mooi.
Fotografie, het moet je liggen en als het je ligt dan kun je zo ver gaan als je zelf wilt.
Waarom? Omdat ik fotograferen leuk vind en in m'n S30 vind ik niet zoveel uitdaging meer (laat staan een kleine DOFwillem169 schreef op 17 oktober 2003 @ 08:00:
Nice cams Azreal..Maar, waarom heb je ze gekocht als ik vragen mag, en waarom 2?
Heb in m'n F50 geen oplaadbare batterij, en die gaat 30+ films van 36 mee... en ga je nu ook een 35mm slidescanner kopen? Is een aanrader!
Daarnaast heeft film nog altijd bepaalde kwaliteiten die digitaal niet heeft, maar dat hoef ik jou niet wijs te maken
Als ik eenmaal een DSLR heb wil ik er nog steeds zo'n cam bijhouden, vooral voor de extreme groothoek die je mist met een 1,6x verlengingsfactor.
Waarom de EOS 100? Ik heb een aantal reviews gelezen en kwam tot de conclusie dat ie op een aantal punten zelfs beter is dan een EOS 33. Alleen batterylife is wat minder, maar dat is nog wel overkoombaar
Ik had natuurlijk ook een hele oude cam (A1 of zo) kunnen nemen voor weinig geld, maar als je dan eenmaal overstapt naar DLSR kun je dat haast wel weg doen.
Waarom 2? Ze stonden tegelijkertijd op marktplaats, de ene set had alleen 2 lenzen en de andere was een stuk completer met handleiding, AB en grip. Dus ik denk, doe es gek en koop ze allebei
Kan ik ze altijd eerst goed bekijken en testen en dan eentje weer verkopen, evt. met lens. En het is natuurlijk lekker patserig, 2 bodies
En nee, ga niet investeren in een slidescanner, ga lekker voor negatief, dat geld spaar ik wel voor een DSLR
[ Voor 4% gewijzigd door Azrael op 17-10-2003 12:45 ]
Mocht je 1 zo'n body gaan verkopen laat het me dan even weten. Afhankelijk van mijn bankrekening op dat moment heb ik wel intresse denk ik.Azrael schreef op 16 October 2003 @ 23:25:
Zit er over te denken om 1 camera weer van de hand te doen, 2 is opzich wel leuk maar toch wat overdrevenMaar eerst die lenzen eens goed testen
hier nog een analoogfanTukk schreef op 16 October 2003 @ 09:58:
Tweakers met 35 mm en dia's.![]()
Ik voelde me al vrij alleen door verscheidene digitale camera threads op GOT.
Canon AE-1
Heb je gemaildCharly schreef op 17 oktober 2003 @ 13:49:
[...]
Mocht je 1 zo'n body gaan verkopen laat het me dan even weten. Afhankelijk van mijn bankrekening op dat moment heb ik wel intresse denk ik.
Cool, iig bedankt voor het aanbod. Ik zal morgen ofzo even mijn saldo checken en dan mail ik je wel even terug met een bod.
Maar eh waarom geen slidescanner? maar "negatief"? Je bedoelt een flatbed met mogelijkheid tot scannen van 35 mm's? Dat raad ik nl echt af.. 2 a 300 euro heb je een simpele maar goeie slidescanner... ik wou dat ik het eerder had gedaan
Succes met je spullen in ieder geval!
Nee ik bedoelde dat ik gewoon niet van plan ben veel te digitaliserenwillem169 schreef op 23 October 2003 @ 00:54:
@Azrael: duidelijk verhaal,
Maar eh waarom geen slidescanner? maar "negatief"? Je bedoelt een flatbed met mogelijkheid tot scannen van 35 mm's? Dat raad ik nl echt af.. 2 a 300 euro heb je een simpele maar goeie slidescanner... ik wou dat ik het eerder had gedaan
Succes met je spullen in ieder geval!
Na een half rolletje mis ik het digitale al, ga dus maar m'n ouders lief aankijken voor m'n verjaardag en anders sparen voor een DSLR (D30 ofzo), dus ga ik liever niet investeren in een scanner
Voor die paar plaatjes die ik echt wil inscannen gebruik ik m'n Medion scannertje wel
Als je weer digi wilt, geef mij die EOS'en dan maar
Kweenie, misschien wel..willem169 schreef op 23 oktober 2003 @ 11:45:
Maar eh ga je alles laten afdrukken dan?
Als je weer digi wilt, geef mij die EOS'en dan maar
Maarre, hoe werkt dat eigenlijk met contactsheets? /filmn00b
Nee ik hou 1 EOS, de andere verkoop ik weer
Heb m'n telelens al verkocht
[ Voor 14% gewijzigd door Azrael op 23-10-2003 11:55 ]
Die andere EOS, wat zijn daarvan de specs en welk stuk glas verkoop je erbij?
Ik dacht dat je ook een overzichtje kan krijgen als je je negatieven laat ontwikkelen, maar weet niet precies wat ze daar mee bedoelen.
Specs zie http://photonotes.org/reviews/eos-elan/
Verkoop m met een 28-70 3.5-4.5, of los
Voor kiekjeswerk gebruik ik mijn el-cheapo-digicam, een Olympus C120.. meestal huis,tuin en keuken werk en om de hond vast te leggen.
Voorbeeldje:
[ Voor 13% gewijzigd door tazzman op 24-10-2003 02:45 ]
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Voorlopig ben ik dus meer bezig met de camera door en door leren kennen. Zodra dat gelukt is wil ik bezig met het figuratieve gedeelte. Op welke manier wordt een foto tot iets bijzonders. En pas daarna wil ik echt aan het fotograferen slaan...
(Wat ik overigens wel een mooie serie van mezelf vind is www.tempelman.nu/fotoalbum/water )
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Daar stond een enorme struik
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)