[RH9] Casema Demos configuratie

Pagina: 1
Acties:

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Sinds kort heb ik een hele fijne Red Hat 9 installatie. Helaas krijg ik echter niet de internetverbinding aan de praat. Het gaat om een Casema Demos modem (ik behoor tot de groep 'laatste der Mohikanen' :) )

Dit modem is aangesloten op Seriële poort nr.2 In Red Hat is dit dus ttys1.

Instellingen zijn voor zover ik weet goed, maar er moet het 1 en ander aangepast worden in PPP-script files etc. Aangezien ik niet weet wát ik moest instellen, heb ik mij een weg gebaand door de vele 'Help, Linux en Casema' topics in NOS. Al gauw wordt duidelijk dat er een simpele How-to is gemaakt, die hier te vinden is:
Casema kabelmodem mini HOWTO

Heel fijne HOW-TO lijkt me zo, maar de script files waar het om gaat (wordt naar gelinkt) zijn niet meer online. Zonder die files heb je helemaal niets aan de handleiding..... :|

Ik heb toch echt een tijd gezocht, maar ik vind die krengen ook nergens anders meer (tis dan ook een oude How-to: 1999).

Mijn vraag is dan ook of iemand deze bestanden heel toevallig (?) zelf nog heeft, of dat iemand een locatie weet, waar ze nog wél te vinden zijn.
Mocht dat niets opleveren, dan kan ik wel wat tips gebruiken, over hoe dan alsnog de verbinding aan de praat te krijgen.

Gelukkig krijg ik binnenkort (over 2 maanden ofzo) Demon ADSL, maar ik zal het nu toch nog even moeten doen met Casema. Het is ook zo zonde dat ik nu telkens weer XP ga gebruiken (dual-boot) omdat enkel het i.net niet werkt in Red Hat! :(

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-04 09:44
Ik had ook een demos modem (zie usericon) en ik had nog een paar de files nog op mijn server staan.
Helaas ontbreken de belangrijkste :( ik zal ff verder zoeken voor je.

ppp-on-dialer
#!/bin/sh
#
# This is part 2 of the ppp-on script. It will perform the connection
# protocol for the desired connection.

exec /usr/sbin/chat -v -f /etc/ppp/chatscript
ppp-on
#!/bin/sh
#
# Script to initiate a ppp connection.

exec /usr/sbin/pppd
pap-secrets
# Secrets for authentication using PAP
# client server secret IP addresses
"USERNAME@wanadoo" * "PASSWORD"
hangup
sleep 1
/usr/bin/killall -9 -q pppd
verder heb ik ergens anders een chatscript gevonden
ABORT ''CAI NETWORK ERROR''
TIMEOUT 44
"" +++ATZ
TIMEOUT 44
OK ATDT4
CONNECT
en dit zou options kunnen zijn , probeer ff uit zou ik zeggen
ttyS0
115200
crtscts
persist
idle 0
holdoff 1
pap-timeout 60
pap-restart 5
hide-password
ipcp-accept-local
ipcp-accept-remote
defaultroute
usepeerdns
user username_hier
mtu 1500
connect '/usr/sbin/chat -v -f /etc/ppp/peers/casema.chat'

[ Voor 30% gewijzigd door a casema user op 12-10-2003 15:29 ]

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Thx voor je feedback. Is dit trouwens alles? Je zegt dat er nog files missen, maar heb je die soms met je edit toegevoegd :? [EDIT] Ik zie het al. 'resolv.conf' en 'hosts' ontbreken nog. Ze moeten beide in /etc/ zie ik. Hoop dat je ze nog kan vinden :> [EDIT]

Aangezien Red Hat 9 mijn eerste Linux-ervaring is......kan je misschien in het kort vertellen hoe ik deze scripts moet maken? Hoeft niet uitgebreid hoor, want ik heb ook het 1 en ander aan handleidingen, maar als je me even op weg zou kunnen helpen, zou dat al heel mooi zijn! :)

Alvast bedankt!

[ Voor 14% gewijzigd door Tweeke op 12-10-2003 17:00 ]

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw