Toon posts:

Problemen met CD writer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Op mijn computer heb ik een cd-writer zitten (48x). Alleen lukt het niet om een cd-tje te branden. Zodra hij gaat branden, loopt hij op 2 of 3 % vast. Daarna kan ik de writer ook niet meer openen, terwijl de cd blijft 'draaien'. Dit is zowel het geval als ik on the fly kopieer als via de harde schijf. Mijn computer is helemaal nieuw, de brander ook. Weet iemand wat hier de oorzaak van kan zijn, en uiteraard; of er een oplossing voor is?

_/-\o_

PS; ik heb bij de faq's gegeken, maar kon daar niets vinden...

Verwijderd

Kopieer je met NERO, en als dat zo is met een origineel, anders heb je misschien een verkeerd serial ingevoerd, het probleem wat jij hebt klinkt mij heel bekend, bij mij was het de oplossing!

Verwijderd

Welk merk brander en type ? Gebruik Nero Infotool als je het niet weet. Dan kan je in eens de firmware-revisie meegeven.

Verwijderd

Topicstarter
Als software gebruik ik inderdaad Nero, de brander is: Lite-on 48125W
Hoe moet ik de serial veranderen dan?

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand wat ik nu verder moet doen? Waar kan ik dan het serienummer vinden?

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ai, pas op met de laatste opmerking hier. Of je hebt het pakket bij de brander gekregen (inclusief serial) of je moet er op een iets minder legale manier aankomen. Dat laatste mag hier dus absoluut niet [lees de FAQ],, maar dat moet je makkelijk zelf kunnen vinden op het internet. En nee, kom hier niet om tips vragen.

Meestal als je het pakket installeert dat erbij zit, zit de serial er al ingebakken. Soms staat het op het hoesje van de nero cd maar dat heb ik alleen van horen vertellen.

Maar probeer eens het gratis trail pakket van nero of nog beter van een andere maker (alcohol 120%, cdrwin). Als die het wel goed doen, ligt het niet aan je brander.

Edit nog een reden om de FAQ te lezen, kicken in 15 minuten word niet op prijs gesteld.

[ Voor 24% gewijzigd door Cyberpope op 12-10-2003 14:20 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gewoon alles nieuw gekocht, dus ik doe aan 'legale' serienummers hoor! Ik bedoelde dan ook waar ik het nummer op de cd kan vinden. Ik heb namelijk nooit een serial nummer ingevoerd, dus misschien kan het daaraan liggen. Mocht iemand toch nog tips hebben over hoe mijn probleem kan worden opgelost (ik ben helaas een redelijke computer-leek) dan hoor ik het uiteraard graag...!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Zoals ik al zei, meestal hoef je bij nero geen serial in te voeren als hij bij een brander geleverd is. Hij doet het dan wel alleen bij die brander.

maar probeer eens een ander brand programma of hij het dan wel doet?

edit: Ik zij |:( |:( 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Cyberpope op 12-10-2003 17:01 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

welke firmware heb je? Misschien de laatste versie eens proberen: http://www.liteonit.com/ODD/webfw/LTR-48125W/R48VS0D.zip

Gewoon unzippen en uitvoeren, niets moeilijks aan...
Pagina: 1