standaart heatsink niet goed?

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb nu een pc van 4 jaar oud, tis een pentium3, 800mhz. Nu kijk ik in het programmatje speedfan, daar zie ik een temp van 74 grade, en ik denk dat dat komt door de heatsink die op de cpu zit, want dat stelt niet veel voor. maar ik heb nog nooit problemen ermee gehad, maar de heatsink vin ik toch wel warm, ik heb wat fotos gemaakt, srry voor de slechte kwaliteit fotos maar de webcam is op een of andere manier heel onduidelijk.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/a52forums/heatsink1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/a52forums/heatsink2.jpg

weet er iemand een img uploader die werkt?

[ Voor 10% gewijzigd door darkdesign op 12-10-2003 19:16 ]

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:41
hm...mijn reactie:

- ten eerste had je ook wel de search functie kunnen gebruiken, dit is al vaak langsgekomen
- voel is aan de heatsink zelf:
is die niet echt warm? dan zit heatsink niet goed op CPU
Is heatsink wel warm: andere heatsink/koeler.

En bekijk temperaturen is in BIOS, als die lager zijn dan die 74 lijkt het erop dat speedfan het fout heeft.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Verwijderd

^^ klopt

en images uploaden doe je met een FTP-programma.

• darkdesign
  • Niet online
nee maar ik weet nog geeneens of je het een heatsink kunt noeme het steld nix voor, wie weet er een uploader? want ftp werk niet van mijzelf

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-02 17:36

w0w

Heb je zelf internet? Jah neem ik aan? dan heb je zelf ook webspace... www.theforumisdown.com is dacht ik ook een goede. maar zit er wel een fannetje op? Is het een Slot1 P3 (bestaan die trouwens in 800Mhz?)?

[ Voor 3% gewijzigd door w0w op 12-10-2003 14:01 ]

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02 23:24

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

dit is weer basic shit die hier absoluut niet thuishoort, die heatsink is goed zat, zorg dat je wat caseflow hebt, en moet jij die temp eens zien zakken.

Verwijderd

yojordi schreef op 12 October 2003 @ 14:01:
Heb je zelf internet? Jah neem ik aan? dan heb je zelf ook webspace... www.theforumisdown.com is dacht ik ook een goede. maar zit er wel een fannetje op? Is het een Slot1 P3 (bestaan die trouwens in 800Mhz?)?
Nee, en ten tweede, kennelijk gaat hij af op de looks van de koeler. Was het een Slo1 CPU geweest dan had er wel een flinke heatsink opgezeten.

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02 11:46
Voel eens aan de heatsink als je computer een tijdje aan staat, als deze dan heet is is ie goed gemonteerd, is dat niet dan moet je hem opnieuw met de juiste hoeveelheid koelpasta monteren.

Is je heatsink wel heet en de proc ook dan moet je of zorgen voor betere ventilatie van de kast, dat is wanneer de temp. in de kast hoog is. Is dat niet het geval, dan een betere fan en/of heatsink.

Btw. ik heb een P3-450 staan die stessed 96graden word, deze heeft een slecht gemonteerde heatsink en die moet ik dan ook gaan hermonteren...

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Tja.. Ergens vraag ik me bij dit soort vragen altijd af waar je je druk om maakt.. De computer loopt gewoon goed en zonder vastlopers als ik het zo lees... Dan moet je je echt niet druk gaan maken om de koeling hoor!!!

Waarom maken jullie je dan altijd zo druk om de tempratuur dan :? hoor ik je denken.. Nou dat zit zo.. Wij willen over het algemeen allemaal overklokken.. Dan is een lagere tempratuur een snelheidswinst.. Vooralsnog haal ik niet uit je verhaal dat je dit wil doen maar heb je een programmatje gevonden waarmee je je tempratuur uit kan lezen en nu ga je je zorgen maken... Gewoon niet doen!

Verder kan die tempratuur verschillende oorzaken hebben zoals ze hierboven ook al beschreven staan...

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
- de koeler kan niet goed gemonteerd zitten
   * Om dit te controleren kan je het beste aan je koeler voelen of 
      deze ook echt heel erg heet is.. 
      is dit niet het geval dan is de koeler niet goed gemonteerd. Je 
      zou kunnen proberen dit overnieuw te doen...

- de tempratuursensor is brak
   * Als de heatsink wel warm is maar niet overdreven dan zou 
      het kunnen zijn dat de sensor kapot is... Vette pech...

- Geen airflow in je kast
   * Dit zorgt ervoor dat je processor koeler z'n warmte niet meer 
      kwijt kan, niet meer kan koelen en het hele zooitje dus warm 
      loopt, zorg ervoor dat je ook genoeg koeling door je kast hebt 
      blazen dat deze afkoelt...

[ Voor 10% gewijzigd door Apen-nootjes op 12-10-2003 19:17 . Reden: beter leesbaar... ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• darkdesign
  • Niet online
edit//kheb de pictures geupload, maar ik wil wat gaan ocen maar lijkt me nu niet verstandig, der is wel een aansl;uiting voor een cpufan, maar ik denk dTat mijn voeding dat niet meer aankan, tis een 255wat voeding en draait op sommige dingen te laag

edit//ik kan geen temps zien in de bios, kheb een vaag ibm bios

[ Voor 12% gewijzigd door darkdesign op 12-10-2003 19:19 ]

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Well, dat is gewoon een simpele heatsink zonder fan (zoals je zelf ook al kan zien ;)). Daar kan je dus geen mega koelprestaties van verwachten. Zolang je sys echter stabiel loopt, is er niks aan de hand. Als je wil gaan overclocken, dan zou ik aanraden om een goeie P3 cooler ervoor te nemen. Iig was dit met een beetje logisch nadenken en zoeken best zelf uit te vinden, dus deze gaat dicht :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.