Toon posts:

[Mobo] ECS KT600-A doet niets

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb ondertussen de FAQ enzo gelezen en de search gebruikt maar ik kon niets vinden om mijn probleem. De de FAQ stond wel dat ik wat meer informatie moest geven en dat zal ik dan ook doen.

Moederbord: ESC KT600-A
Processor: AMD Athlon Applebred 1400 Mhz
Videokaart: Ati Radeon 9200SE 128 Mb
Geheugen: 256 Mb DDR400Mhz
Voeding 400 Watt Qtec (hier is niets fouts mee want deze werkt in de andere computer)

Ik heb het moederbord gemonteerd in de kast, maar als ik de computer op zet doet hij niet veel meer dan het beeldscherm een zeer kort signaal geven (krijg wel niets te zien) en de fan van de CPU laten draaien...

Dit duurt slechts 3-5 seconden waarna het moederbord weer uitspring. Weet iemand waar dit ergens aan kan liggen want ik zit al de hele avond aan dit probleem bezig en ik en nog enkele huisgenoten hier vinden maar geen logische verklaring voor dit probleem.

Ik vele verschillende dingen geprobeert, eerst en vooral heb ik alle niet noodzakelijke componenten terug af het bord gehaald: floppy, harde schijven en cd-rom/dvd station. Maar nog steeds hetzelfde probleem.

Heb ook de pinnetjes van de reset knop en andere knoppen uitgetrokken en enkel de power on knop heb ik laten insteken. Maar nog steeds hetzelfde probleem. Ik heb een keer mijn andere videokaart gebruikt (gforce4 mx) maar hierbij hetzelfde probleem ook het 400mhz geheugen heb ik omgewisseld in 266 mhz geheugen maar nog steeds hetzelfde probleem. Heb herhaaldelijk alle instructies op het moederbord herhaalt zolas de bios gerest enzoverder maar het probleem blijft.

Met de gforce4-mx videokaart krijg ik wel sneller beeld dan met de radeon dus ik heb daar al een kleine seconde daarwerkelijk beeld me gehed en toen zach ik het scherm waar normaal staat hoeveel geheugen dat je hebt maar enkel een klein deel van de bovenste helft was te zien waarbij hij dan natuurlijk uit ging.

Ik ben er dus vrij zeker van dat het probleem bij ofwel de CPU ofwel het moederbord ligt. Kan ook iemand mij vertellen hoever de computer maximum kan geraken bij het opstarten als de CPU stuk zou zijn?

Ik hoop dat dit een wat duidelijkere uitleg is over mijn probleem en wat ik al heb geprobeert en ik hoop dat jullie mij iets meer kunnen vertellen over dit rare probleem.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:25

PD2JK

ouwe meuk is leuk

CPU koeler zit goed bevestigd? Ventilator draait wel in de eerste 5 sec? Als je een andere cpu hebt liggen, probeer die dan.

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
De koeler begint inderdaad vanaf het begin te draaien. En ik denk wel dat het mogelijk is dat ik een andere cpu probeer als ik die uit de pc van mijn broer mag lenen. Ik zal dit eens proberen :)

EDIT: Wat ik ook wel raar vind is dat als er geen geheugen in de slots zit dat hij dan wel gewoon blijft draaien (maar wel niets doet natuurlijk). Maar de stroom valt dan toch niet weg.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2003 13:16 ]

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ik had de cpu ventilator al eens een keer op het verkeerde aansluiting gedrukt. Ging m'n systeem ook na 3 seconden uit. Weet je zeker dat de ventilator spanning krijgt van de "FAN CPU" of iets dergelijks? En niet van system fan, of psu fan of weet ik veel wat?

Maar probeer eerst maar eens een andere koeler. Zonder koeler gaat ie ook na 3 sec. uit. (Bij mij tenminste, 8RDA+)

[ Voor 33% gewijzigd door PD2JK op 12-10-2003 14:08 . Reden: toevoeging ]

Verwijderd

Topicstarter
IK heb de andere processor (Palamino 2000+) er eens opgezet en bij deze blijft het systeem wel draaien maar doet hij niets anders.

Als ik probeer de Applebred in het reeds werkende systeem te zetten (MSI KT4-VL) en ik sluit ook het D-bracket aan dan blijft hij gewoon na 2-3 seconden hangen maar hij is al wel voorbij de test die zou moeten uitwijzen dat de CPU stuk zou zijn.

Verder krijg ik wel een pieptoon die klinkt als een sirene van een ambulance (tonen van ong 1 sec die afwisselend hoge en lagere tonen zijn).

EDIT: Ik kan precies ook nergens vinden wat die beep-codes betekenen op google

EDIT2: Repeating High/Low CPU Either the CPU is not seated properly or the CPU is damaged. May also be due to excess heat. Check the CPU fan or BIOS settings for proper fan speed.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2003 14:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het zou dus aan de processor liggen?

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-04 01:13
ik heb hier een msi met kt600 chipset en daarbij moest ik de PIV aansluiting ook aansluiten. Mischien moet dat bij dat moederbord ook?

Verwijderd

Moet je je BIOS niet updaten voor die nieuwe core Applebred, daar had ik iets over gelezen.
Ik zie wel dat je een redelijk nieuwe VIA chipset hebt.
Ik zou zeggen bekijk je moederbord fabrikant site eens na ;)

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ik begrijp dus dat je met beide cpu's geen beeld krijgt?
-met de applebred na 3 seconden uit.
-met de palomino blijft gewoon draaien zonder beeld.

[ Voor 48% gewijzigd door PD2JK op 12-10-2003 14:44 ]

Verwijderd

dit probleem heb ik onlangs gehad met een 2500+, gewoon wat artic silver paste 3 ertussen en alles was opgelost. Waarschijnlijk wordt je proc te warm.

Verwijderd

Topicstarter
Er is reeds koelpasta tussen de cpu en de koeler, en verder had ik nog een klein vraagje, merk je moederbord het waneer de koeler is aangesloten en op de cpu staat maar niet volledig vast hangt, want dat zou mij heel wat tijd kunnen besparen bij het steeds maar wisselen van cpu

en normaal zou je de bios niet moeten updaten en zou hij op zijn minst toch moeten gaan (mss met verkeerde naam ofzo maar hij zou toch zeker moeten starten), bovendien is dat mobo nog geen maand gereleased en zou die support er toch al wel moeten in zitten en het is moeilijk om een bios te updaten als je computer niets doet he.

bovendien krijg ik totaal geen beeld als ik mijn oude cpu er op zet... allemaal rare dingen zeg ik :'(

Prutz0r wat jij begrepen hebt klopt idd

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2003 17:19 ]

Verwijderd

Dit probleem heb ik ook gehad.. Ik had gewoon een standaar cooler erop zitten, maar nu ik die heb vervangen door coolermaster aero 7+ spint het dingetje gewoon helemaal goed. Dus ik denk dat het inderdaad misschien toch aan de hitte van je cpu ligt..

ciao

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2004 14:56 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Mja, dit probleem is toch vrij oud en tegenwoordig staan er zat oplossingen in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter die je via de FAQ en het Beleid van dit subforum kunt vinden B)

Beetje kansloze kick dus. Dicht.

[ Voor 8% gewijzigd door BalusC op 29-01-2004 15:04 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.