Mobo driver afweging

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik ben degene die van een schone installatie houdt :)

netjes bijgehouden en geinstalleerde computer etc.

Nu had ik 'nieuw' moederboard met driver cd. Alles netjes geinstalleerd. de boel loopt prima en super stabiel. Maar ja, de drivers op de cd blijken natuurlijk flink verouderd als ik op de fabrikant site kijk. vooral van de Via 4-1 driver is een flink nieuwere versie als ik het zo zie (hoe kun je trouwens goed zien welke via 4-1 er nu is geinstalleerd?)

Nu twijfel ik of ik over de hele installatie die nu goed draait de nieuwe drivers zal gooien of gewoon met de drivers doorga die ik momenteel heb. Het betrefd een Gigabyte 7VRXP rev 2.0 moederboard met XP2200+ @FSB148.

Of wordt het dan een zooitje en vertraagd dat, en kan ik beter doorgaan zoals hij nu goed gaat... wil natuurlijk geen performance laten schieten :)

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Elk systeem reageert anders op drivers. Beetje lastig te beantwoorden dit. Gewoon proberen dus.

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:05
Zolang je geen problemen ondervind zou ik niet updaten: de meeste 'nieuwe' mobodrivers zorgen er voor dat dingen die normaal niet werken dat nu wel doen, en als dat niet het geval is...

Veel performance winst zul je er zowiezo niet door krijgen, als je al verschil merkt :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

je kan natuurlijk ff een Ghostbackupje kunnen maken, de nieuwe drivers testen en als het niet bevalt de ghostimage weer trug zetten...

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Als ik hier kijk, http://www.neoseeker.com/...are/Roundups/kt333/4.html

.. heb je wel wat meer drivers nodig die misschien een update kunnen gebruiken dan alleen de VIA 4in1 (Hyperion) drivers... ;)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 03:46

Mentalist

[avdD]

WFvN schreef op 12 October 2003 @ 12:47:
Elk systeem reageert anders op drivers. Beetje lastig te beantwoorden dit. Gewoon proberen dus.
En veel meer dan dit valt er eigenlijk ook niet te zeggen : zo zou videokaart A beter kunnen reageren op een oude 4-in-1 driver en videokaart B liever de nieuwste Hyperion willen hebben (aangezien in de 4-in-1 driver ook een "AGP driver" zit). Meerdere versies proberen en benchmarken is dus het enige wat je kan doen om de verschillen te achterhalen voor jouw configuratie. Er is niet één driver die het snelste is (en als die er wel is, is dat vaak de nieuwste).

Maar wees gerust, extreme gevallen hierbuiten gelaten zal het verschil normaal niet meer dan 3% zijn ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Mentalist op 12-10-2003 16:10 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.