Msngr Spelletjes WEIRD!

Pagina: 1
Acties:

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-08 15:25
Ik zit sinds kort met 2 computers vast aan een tweaks router zo delen we ook adsl. nu is het probleem dat ik bijvoorbeeld geen spelletjes meer kan spelen met mijn nieuwe computer op mijn kamer. het gekke is alleen dat er met de oude computer op de studeerkamer wel spelletjes op Messenger gespeeld kunnen worden terwijl die gewoon op dezelfde router zit. ik denk dus dat het aan mijn internet instellingen ligt. ik heb al heel veel geprobeerd maar ik krijg het niet voor elkaar. Iemand een ide?

edit: ik kan wel bestanden versturen.

ps. nog een klein vraagje: hoe schakel ik die beveiligingswaarschuwing uit met XP pro met betrekking tot de certificaten van websites (hotmail) is nogal vervelend, ook hier heb ik al aardig wat geprobeerd.

Alvast bedankt
Groeten Sander

[ Voor 3% gewijzigd door SaN op 12-10-2003 12:39 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

sander-sp schreef op 12 October 2003 @ 12:36:
ps. nog een klein vraagje: hoe schakel ik die beveiligingswaarschuwing uit met XP pro met betrekking tot de certificaten van websites (hotmail) is nogal vervelend, ook hier heb ik al aardig wat geprobeerd.
Zoals?

need....more.....input!

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Op deze manier komt er weinig terecht van je topic. Ik geef je nog één kans om een post te maken met daarin een hoop informatie, zoals instellingen van je router en de clients. En dan vooral een vergelijking tussen de twee clients waar je het over hebt.

En vertel inderdaad wát je gedaan hebt, zo is 't meer gokken dan helpen..

• SaN
hmmm, die beveiligingswaarschuwing is gewoon standaard van windows, dus ik dnek makkelijk uit te zetten... ik weet alleen niet hoe, en ik denk toch ook niet dat ik alle instellingen van mn router neer moet gaan zetten, wat willen jullie weten dan?

gr Sander

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
sander-sp schreef op 12 oktober 2003 @ 13:53:
hmmm, die beveiligingswaarschuwing is gewoon standaard van windows, dus ik dnek makkelijk uit te zetten... ik weet alleen niet hoe
Misschien moet je je even afvragen waarom er een beveiligingswaarschuwing langs komt fietsen. Dat doen ze niet voor niets.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• SaN
de certificaten zouden verlopen zijn

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 19:46
sander-sp schreef op 12 October 2003 @ 15:16:
et zou misscchien ook wel hadnig zijn als je vertelde wat de waarschuwing precies inhield. Ook is het wel handig te vertellen wat je allemaal geprobeerd hebt m.b.t. beide problemen. met oplossingen aankomen zetten die jij al hebt geprobeerd is ook nutteloos.

Edit:
vermeld ook ff welke router je hebt

[ Voor 6% gewijzigd door EnsconcE op 12-10-2003 15:23 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:09

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op 12 October 2003 @ 13:48:
Op deze manier komt er weinig terecht van je topic. Ik geef je nog één kans om een post te maken met daarin een hoop informatie, zoals instellingen van je router en de clients. En dan vooral een vergelijking tussen de twee clients waar je het over hebt.

En vertel inderdaad wát je gedaan hebt, zo is 't meer gokken dan helpen..
sander-sp schreef op 12 October 2003 @ 13:53:
hmmm, die beveiligingswaarschuwing is gewoon standaard van windows, dus ik dnek makkelijk uit te zetten... ik weet alleen niet hoe, en ik denk toch ook niet dat ik alle instellingen van mn router neer moet gaan zetten, wat willen jullie weten dan?
Lees nou nog eens goed de post van JSS.
Zonder extra informatie kunnen we helemaal niets.
Beter te veel info dan geen info (wat dus niet inhoud dat je klakkeloos je ipconfig outpur moet gaan posten ofzo).

JIJ hebt problemen met internet
JIJ hebt een router
JIJ start een topic

Kom dus eerst maar eens met specifieke settings van je router en je LAN settings.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Die melding, die de TSer bedoeld, heb ik ook elke keer, had ik zelfs met Win2K.
Enigste wat je kan doen, is dat blokje aanvinken, om het niet meer te zien... Maar dan werken de games niet meer (volgens mij)

En het andere probleem had ik ook. Oplossing had ik ook niet. Ja, na een nieuwe install van Windows werkte het weer... Terwijl de games het eerst wel deden bij mij... En ik ben erachter gekomen, dat als ik die waarschuwing niet kreeg, dat het dan niet werkte...
Later kreeg ik dan de eerste... Kwam de 2e niet... En kon ik nog niet gamen... En toen kwam me nieuwe PC en werkte het wel :)

• blackd
  • Niet online
sander-sp schreef op 12 October 2003 @ 15:16:
Certificaten verlopen wanneer de datum verstreken is. Dus, kijk naar je systeemdatum.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

blackd schreef op 12 October 2003 @ 15:44:
[...]

Certificaten verlopen wanneer de datum verstreken is. Dus, kijk naar je systeemdatum.
Die certificaten, lopen toch altijd met de datum van de server, waar de licentie vandaan komt? Anders zou je er niks aan hebben lijkt me... :?

• blackd
  • Niet online
ThePerfectCell schreef op 12 October 2003 @ 15:59:
Die certificaten, lopen toch altijd met de datum van de server, waar de licentie vandaan komt? Anders zou je er niks aan hebben lijkt me... :?
Stel je hebt een certificaat die tot 2004 geldig is. Jouw systeemdatum staat op 2010. Jij ontvangt het certificaat van de server/site. Wat gebeurt er dan?

[ Voor 7% gewijzigd door blackd op 12-10-2003 16:01 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

blackd schreef op 12 October 2003 @ 16:00:
[...]

Stel je hebt een certificaat die tot 2004 geldig is. Jouw systeemdatum staat op 2010. Jij ontvangt het certificaat van de server/site. Wat gebeurt er dan?
Ja dan geeft ie de melding ja. Maar voor een betere beveiliging, lijkt mij, dat de datum ook gecontroleerd word, door de server waar het certificaat vandaan kwam ;) Maar das niet aan ons (gelukkig)

• smaij
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:36
En stel dat die server zijn tijd niet goed staat wat overigens vaak genoeg het geval is jammergenoeg...

• blackd
  • Niet online
ThePerfectCell schreef op 12 October 2003 @ 16:12:
Ja dan geeft ie de melding ja. Maar voor een betere beveiliging, lijkt mij, dat de datum ook gecontroleerd word, door de server waar het certificaat vandaan kwam ;) Maar das niet aan ons (gelukkig)
offtopic:
Edit: ik las verkeerd.

Tijd controleren door server... je kan beter je systemen syncen met een NTP server.

Damn, dit gaat erg offtopic :+

[ Voor 41% gewijzigd door blackd op 12-10-2003 17:52 ]

• SaN
ThePerfectCell schreef op 12 October 2003 @ 15:32:
Die melding, die de TSer bedoeld, heb ik ook elke keer, had ik zelfs met Win2K.
Enigste wat je kan doen, is dat blokje aanvinken, om het niet meer te zien... Maar dan werken de games niet meer (volgens mij)
hmm ik heb zo een beetje alles wel gehad qua aanvinken... kun je me precies vertellen waar ik dat kan vinden?
Pagina: 1