Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[W2K] Snelkoppelingen werken niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 230 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Matched: programma
Hallo,

Ik heb het volgende probleem, de snelkoppelingen op zowel de desktop als via quick launch en in het startmenu werken niet meer. Als ik via het menu start een programma wil starten krijg ik de volgende melding "unable to run this command"

Als ik nu een programma wil starten moet ik naar de juiste dir gaan en daar het programma activeren.

Opnieuw een koppeling aanmaken werkt ook niet.

Wat kan ik hier aan doen, opnieuw installeren is geen optie i.v.m. laptop van de zaak.

Alvast bedankt.

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Geen matches
Welke Windows versie :?

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11 13:20

mutsje

Certified Prutser

Geen matches
heerlijk_helder welcome to GOT.

Heb je al virus checker over de laptop gehaald? wat voor event meldingen krijg je in je eventviewer(logboeken)

Verwijderd

Matched: zelfde
Is er niet toevallig iets met je toetsenbord aan de hand? Ik had dit zelfde probleem pas ook en toen bleek dat de escape knop was blijven hangen. Ander toetsenbord erop en alle errors waren weg en ook de snelkoppelingen enzo werkten weer.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Matched: open
Heerlijk_Helder,

Welkom op GoT :)
In je post missen een aantal belangrijke punten die we graag op GoT zien, zie ook:
Voordat je een topic opent
De topictitel
De openingspost

In jouw verhaal mis ik een klein beetje wat je zelf al geprobeerd hebt. Heb je al gezocht en iets gevonden - wat waren de resultaten van de suggesties die je daarin vondt? Vul ook je post nog eventjes aan met over welk besturingssysteem het hier gaat.

Over je probleem - heb je al eens met een recente virusscanner je PC gescanned op virussen? Kijk anders eens bij www.housecall.nl om te zien ofdat deze een virus vindt. Heb je zelf enig idee wat er gebeurd is voordat dit probleem zich voordeed ?

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Windows 2000

Een ander toetsenbord is geen optie (laptop), het vreemde is dat bepaalde icoontjes wel werken. Icoontjes die standaard op de desktop staan doen het wel (prullenbak, deze computer, netwerk).

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Geen matches
Ik heb je topic titel even aangepast, zodat hij voldoet aan de andere topics in WOS :)
Probeer alle suggesties en vragen die er staan te beantwoorden :)

Verwijderd

Topicstarter
Matched: zelfde, open
Wat heb ik zelf gedaan:

- Geprobeerd de koppelingen opnieuw aan te maken (werkt ook niet)
- virusscan gedraaid www.housecall.nl (geen meldingen) (draai wel standaard een virusscanner van mcafee, ook deze geeft geen medlingen.
- zoeken bij microsoft en op het GOT (helaas ook geen oplossing kunnen vinden)
- nieuwe account aangemaakt, maar ook hier dezelfde problemen

Had ook het probleem dat Tweakers.net niet kon worden weergegeven, hiervoor IE6 opnieuw geïnstalleerd en toen werkte het wel weer (kreeg in het begin daarbij vaak de melding met active x, hiervoor instellingen aangepast bij IE opties.

Kan het zijn dat snelkoppelingen werken met instructies van IE of iets met active x op mijn desktop??? Heb geen actieve desktop aanstaan.

Zie nu dat mijn icoontje van quick launch naar mijn desktop wel werkt, maar de rest niet. En ik kan mijn prullenbak alleen legen door hem te openen en dan in het pull down menu kiezen voor prullenbak leegmaken. Want ik mis de optie van prullenbak leegmaken als ik er met de rechtermuisknop op klik.
En als ik voor de optie ga via de rechtermuisknop bij de prullenbak en dan properties, krijg ik de melding "The properties for this item are not availiable".

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2003 13:02 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11 13:20

mutsje

Certified Prutser

Geen matches
Als je in je folder Program Files kijkt zie je dan nog wel wat of wordt er alleen maar aangegeven hoeveel items en hidden items er zijn?

En heb je TweakUI al geprobeerd om je Iconshell the herstellen.

[ Voor 20% gewijzigd door mutsje op 12-10-2003 13:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Matched: programma
Kan alle programma's nog gewoon starten in de folder program Files door middel op het icoon the klikken van het programma. Dus ik zie nog alles programma's

Ben net bezig geweest met tweakUI, helaas geen veranderingen

• MrBaggins
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-11-2022
Geen matches
ehm, gezien de plek waar je het post, ga ik er van uit dat je windows 2000 professional draait.
Wordt er bij jou op het werk ook gebruik gemaakt van Group policy objects ? Misschien dat je rechten niet helemaal lekker zijn lokaal. Tevens is het interessant om te weten of je aangelogged bent als local administrator. Dit soort fenonomenen treedt vaak op als gevolg van rechten geneuzel. Dat is althans mijn eerste gedachte. Ik hoor het graag als mensen het hier mee oneens zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Het is inderdaad windows 2000 Pro. en de rechten die ik heb zijn volledig

• MrBaggins
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-11-2022
Geen matches
heb je het al gecheckt van die GPO's ?

• _js_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-11 01:01
Matched: programma, lnk
Waarschijnlijk heeft een virus of advertentie programma de koppeling vernield in het register. Controleer de instellingen in het register eens, en vergelijk die met iemand anders die Win2k draait. (ik heb geen win2k)

Kijk bij HKEY_CLASSES_ROOT/.lnk en HKEY_CLASSES_ROOT/CLSID/{UUID} en vervang UUID door de standaardwaarde van .lnk/ShellEx/{...}

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Vandaag de laptop opnieuw laten installeren op de zaak, kreeg het niet meer aan de praat.

Nog bedankt voor alle reply's.
Pagina: 1