[ Redhat 9] Muis doet het niet

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:58
Hoi,

Ik heb gisteren (voor de 3e keer) Redhat 9 op m'n P1 200 MHz gezet (95 mb ram,5 gb hd) en ben nu zover dat ik hem écht op kan starten, ik gebruik Gnome en KDE, en denk dat hij opstart in Gnome (ben linux leek) en dan krijg ik een welkoms-wizard.

Allemaal leuk en aardig, ziet goed uit, maar m'n muis doet het niet (zo'n Ms basic scollmouse), terwijl hij die wel bij het installeren had gezien.

M'n muis blijft gewoon ijskoud in het midden van het scherm staan :(

Hoe kan ik dit oplossen?

Alvast bedankt.

Owja: Als je er nog specs nodig zijn: laat het ff weten

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:49

Lancer

What the......

Al gezocht?

http://search.gathering.t...=23&data%5Bsearch%5D=Zoek

offtopic:
Overigens gaat je systeem niet lekker werken met pI en 95mb geheugen en kde & gnome. Zijn betere specs voor nodig.

[ Voor 22% gewijzigd door Lancer op 12-10-2003 12:26 ]

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

• Sypher
Ja maar ik zocht speciek op Redhat 9.. En suse 7.2 draaide ook top op dat systeem :)

• Sypher
Ik heb de XF86Config bewerkt, daar stond geen PS/2 maar iets daarvoor..
Maar nu start linux op en geeft die wizard niet meer :(
En blijkt dat m'n keyboard het óók niet doet , terwijl beiden bij het setup wél werkten
Iemand een idee? Help! :'(

Verwijderd

Kheb dat probleem ook alns gehad... schijnt bij muizen incombinatie met redhat 9.0 wel vaker voor te komen.
toen wast opgelost door ff met keyboard op het bureaublad het pictogrammetje " begin hier " te openen en toen in de map systeeminstellingen de muis te configuren... (kzou dan ff een generic muis type pakken bv muis met 2 knoppen en scroll wiel ) dan ok'en met ctrl alt f1 ff naar text... eff afsluiten en opnieuw starten...

met wat geluk doet je muis het wel :)

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Start je systeem eens zonder X (zet "init 3" achter de commando-regel in Grub). Doe je toetsenbord het dan wel? Draai dan eens redhat-config-mouse en stel de juiste muis in. Eventueel kun je met redhat-config-xfree86 alle instellingen nalopen die voor X benodigd zijn.

• Sypher
Verwijderd schreef op 12 October 2003 @ 19:23:
Kheb dat probleem ook alns gehad... schijnt bij muizen incombinatie met redhat 9.0 wel vaker voor te komen.
toen wast opgelost door ff met keyboard op het bureaublad het pictogrammetje " begin hier " te openen en toen in de map systeeminstellingen de muis te configuren... (kzou dan ff een generic muis type pakken bv muis met 2 knoppen en scroll wiel ) dan ok'en met ctrl alt f1 ff naar text... eff afsluiten en opnieuw starten...

met wat geluk doet je muis het wel :)
Ja maar keyboard doet het ook niet, bij booten heb ik wel de mogelijkheid om te typen, zet ik bijv numlock aan om te kijken, en zodra hij de GUI laad, gaat de numlock uit :(
DAzN schreef op 12 October 2003 @ 21:21:
Start je systeem eens zonder X (zet "init 3" achter de commando-regel in Grub). Doe je toetsenbord het dan wel? Draai dan eens redhat-config-mouse en stel de juiste muis in. Eventueel kun je met redhat-config-xfree86 alle instellingen nalopen die voor X benodigd zijn.
Juiste muis heb ik al gedaan, zo'n Microsoft Intellimouse (ps/2) via SSH..

[ Voor 24% gewijzigd door Sypher op 12-10-2003 23:21 ]

• Sypher
Na een 4e reinstall werkt het nóg niet, ik heb élke keer andere keyboard/muis geinstalleert en heb zelfs de muis+keyboard eruit gehad en vervangen maar dat mocht niet baten..

Is d'r nog een 'last resort?'

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

hmm wonderlijk .. ik heb RH 9 ook geinstaleerd en bij mij doet mijn muisz het soms ook niet terwijl er bij het opstarten alles goed gaat .. ik reboot dan en dan doet ie het mestal wel gewoon ..

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
Laat nou gewoon eens zijn hoe je muis sectie in /etc/X11/XF86Config-4 er uit ziet. Als het goed is ziet die er ongeveer zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Section "InputDevice"
        Identifier      "Configured Mouse"
        Driver          "mouse"
        Option          "CorePointer"
        Option          "Device"                "/dev/psaux"
        Option          "Protocol"              "ImPS/2"
        Option          "ZAxisMapping"          "4 5"
EndSection

De identifier mag alles zijn wat je leuk vind, /dev/psaux kan ook /dev/mouse zijn als dat dan maar een link is naar /dev/psaux. Dat is makkelijk als je een usb muis aansluit, hoef je alleen maar een nieuwe link aan te maken. Option "CorePointer" heb je volgens mij alleen nodig als je meer muizen aansluit.

Overigens is opnieuw installeren omdat alleen een component het niet doet een windows methode. Onder linux heb je genoeg mogelijkheden om een probleem te fixen zonder dit soort paardenmiddelen.
Opnieuw installeren doe je alleen als je gehackt bent, je glibc vern**kt hebt, of de permissies van belangrijke onderdelen per ongeluk hebt veranderd, waardoor je systeem of onbruikbaar, of onveilig is geworden.

[ Voor 28% gewijzigd door Sir Isaac op 15-10-2003 15:20 ]

• Sypher
Wat erg raar is: IK heb mijn muis eruit gehad (had em ff voor m'n laptop nodig) en m'n keyboard deed het... Hoe kan dat?
Pagina: 1