Toon posts:

[XP] Installatie op laptop - geen CDROM speler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb een dell laptop en wilde er win xp opzetten maar er zit geen cd rom bij ,nu heb ik een image file gemakt van win xp en op de laptop deamon tools gezet ,maar nu loopt de setup maar 2 min en dan komt er een melding dat er geen cd rom aanwezig is v d computer ,kan ik toch op een een of andere manier win xp erop zetten ?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Err.. Dell levert volgens mij altijd een install of recovery CD erbij.

als je je XP install files (i386-dir) eraf haalt en daar een bootable CD van maakt?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Haal die harde schij eruit (uit laptop) en haal een 2,5 inch verloop naar 3,5 inch verloop voor IDE kabel en sluit die laptop HD aan aan je normale werkstation.

En zet dan die \i386 dir over op de 2,5 inch laptop hd.

Verder wat Backslash32 hierboven zegt :P

[ Voor 26% gewijzigd door aReaRe op 12-10-2003 12:05 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je kan - als je de image gemount hebt via daemontools - gewoon de I386 map eruit kopieeren en op je eigen harddisk copieeren. Vervolgens kan je uit die gecopieerde map winnt32 startten om de setup te voltooien.

Er staan ook wat topics over in de search: [search=installatie windows xp zonder cdrom].
Ik heb verder je topic titel een beetje aangepast, zie De topictitel

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

elevator schreef op 12 October 2003 @ 12:05:
Je kan - als je de image gemount hebt via daemontools - gewoon de I386 map eruit kopieeren en op je eigen harddisk copieeren. Vervolgens kan je uit die gecopieerde map winnt32 startten om de setup te voltooien.

Er staan ook wat topics over in de search: [search=installatie windows xp zonder cdrom].
Ik heb verder je topic titel een beetje aangepast, zie De topictitel
* aReaRe fluistert in elevator's oortje: RIS kan ook helpen met installeren , je hebt alleen een PXE bootable nic nodig :P

[ Voor 3% gewijzigd door aReaRe op 12-10-2003 12:08 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Maar wat me nog een beetje onduidelijk is: zit er nou wel of niet een fysieke CDrom speler in?

edit:
Netwerk install via je Deployment tools van MS, unattended install prepareren en over het netwerk met een network diskette installeren.

http://www.nu2.nu/bootdisk/network/

Deployment tools:
http://www.microsoft.com/...packs/sp1/deploytools.asp

[ Voor 62% gewijzigd door alt-92 op 12-10-2003 12:16 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1