Toon posts:

[Win XP] Videos onopenbaar na format c:

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na mijn format c: een paar maanden geleden heb ik een abrupt probleem gekregen op mijn partitie d: . De situatie is zo, ik heb twee partities op mijn harde schijf:
een c partitie van +- 10 GB
een d partitie van +- 70 GB (die de filmpjes bevat(t?)en)

Nu stonden er ongeveer 3GB aan filmpjes (mpg, avi) in een map genaamd VIDEOS. Het probleem is dat ik de map nog wel kan openen, maar de mappen die daaronder zitten (Eminem, Iam, ...) ,en die de videos bevatten, zijn onopenbaar. Geen foutmelding, nada, gewoon tuut en gedaan als ik ze probeer te openen.

Het rare is dat ze wel nog de volledige plaats innemen op mijn harde schijf.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

maak je gebruik van NTFS of van FAT?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op 12 oktober 2003 @ 11:46:
en die de videos bevatten, zijn onopenbaar. Geen foutmelding, nada, gewoon tuut en gedaan als ik ze probeer te openen.
:?

Heb je al eens geprobeerd chkdsk te draaien over deze D: schijf? Wat bedoel je met "tuut"? Kan je ze wel openen in een command venster ?

• switchboy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-05 20:48

switchboy

-ruimte te huur-

Probeer eens om CHKDSK/r in een dosboxje voor je D:\ schijf ;)

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Als je NTFS gebruikt kan het zijn dat bepaalde rechten je uitsluiten. Nu kun je makkelijk de rechten terug overnemen.

Ga op de mappen staan die je wilt overnemen, ( wees ingelogt als administrator ). Rechtermuisklik, eigenschappen, <tab> beveiliging, geadvanceerd, <tab> Eigenaar, jezelf uit het lijstje kiezen en onderaan aanvinken dat ook subcontainers overgenomen moeten worden. Dan toepassen en je ziet via een balkje dat de rechten toegepast worden.

:-), de wondere truukjes van NTFS.

Als je FAT gebruikt.. FAT heeft geen gebruikersrechten...dus dan moet je harde schijf een fout hebben.

En zoals andere zeggen....harde schijf kan kappot zijn :)

[ Voor 7% gewijzigd door swampy op 12-10-2003 12:55 ]

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik NTFS, tuut wil zeggen gewoon foutbiep van windows. Ik ga even testen wat swampy zegt.

Heb even geprobeerd wat Swampy zei, heel raar, ik heb zelfs de mogelijkheid niet om een tab Security aan te klikken, hij staat er namelijk niet. Enkel de tabs General, Sharing, Customize. Daar heb ik reeds enkele opties uitgeprobeerd, telkens krijg ik de boodschap Access Denied. (was wel degelijk ingelogd als administrator in Win XP Pro)

Dus dat van die subcontainers is al helemaal onmogelijk.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2003 14:15 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op 12 October 2003 @ 13:59:
Daar heb ik reeds enkele opties uitgeprobeerd, telkens krijg ik de boodschap Access Denied. (was wel degelijk ingelogd als administrator in Win XP Pro)
Als je dit soort meldingen direct meld, kan er heel wat gerichter gezocht worden :)

Dit al doorgenomen: Windows Operated Systems - FAQ ?

Verwijderd

Topicstarter
Dit was inderdaad de sleutel !

Soms kan je iemand gelukkig maken met wat hij reeds had (9,9 GB videos) heerlijk !
Pagina: 1