Toon posts:

Moederbord of cpu dood?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He mensen ik heb een probleem,

Computer van mn zusje is waarschijnlijk kapot nadat ik haar hardeschijf had overgezet. Het zit zo, ik had haar harde schijf uit haar computer gehaald, en in de mijne gestoken, ging allemaal goed. Toen ik klaar was had ik de hardeschijf weer terug gezet in haar computer. Toen ik haar computer vervolgens wou aanzetten. Kreeg ik alleen maar een zwart scherm, hij kwam geeneens door de BIOS heen. Je hoord de harde schijf ff ratelen/denken als je de pc net aanzet. En de ledjes van de cdrom spelers gaan ook even aan. Dan blijft het hd-ledje branden en word het akelig stil. Je hoort geen piepjes of niets. De fan's draaien ook.

Ik heb al een andere voeding geprobeerd, memory in een ander slot geduwd, bios gereset, andere batterij op het moederbord geduwt, gecheckt ofdat de processor goed zat + heatsink.. andere monitor, harde schijf + cd rom + floppy drive buitengesloten.. maar allemaal het zelfde

Inhoud:

Chaintech 7aja = moederbord
AMD Thunderbird 1 ghz = CPU
Windows XP Proffesional
Maxtor 33073h4 = Harddisk

Weten jullie misschien / heel graag een oplossing???¿¿¿

• Fuzzems
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08-2024
klinkt als een dode cpu.

Verwijderd

dat is nog niet zo zeker dat het aan de CPU ligt want ik heb hier ook een dood mobo waarbij d fans het nog gewoon doen als je hem aansluit op de voeding.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2003 11:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb net alles losgehaald behalve de video + mem + cpu geen piepje of iets, toen ook de mem weggehaald nog steeds niets, word gevaarlijk denk ik he? :'(

• KryTech
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 06:27
Als het moederbord niet piept is het voor 99% zeker het moederbord. Als de cpu dood zou zijn zo het moederbord dit aangeven door en bepaald piep signaal. Wat je moet doen is alles los halen van je moederbord alle insteek kaart en ide kabels etc. Dus moederbord + cpu + speakerte. Als je het op z'n manier aanzet moet het moederbord gaan piepen omdat ie vga kaart mist en geheugen. Als hij gewoon niks doet en niet gaat piepen is het moederbord stuk.

(beetje te laat :/ )

[ Voor 4% gewijzigd door KryTech op 12-10-2003 11:42 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 October 2003 @ 11:33: Het zit zo, ik had haar harde schijf uit haar computer gehaald, en in de mijne gestoken, ging allemaal goed. Toen ik klaar was had ik de hardeschijf weer terug gezet in haar computer. Toen ik haar computer vervolgens wou aanzetten. Kreeg ik alleen maar een zwart scherm, hij kwam geeneens door de BIOS heen.
Bij ouder moederborden wilde dit probleem ook op treden als je de IDE stekker verkeerd om in je harddisk had gedaan. Misschien is dit bij jou ook het geval

Groeten
Ton

Verwijderd

Topicstarter
ja oke nou heb alles losgehaalt en piept niet dus mobo is dood.....

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 oktober 2003 @ 11:45:
[...]

Bij ouder moederborden wilde dit probleem ook op treden als je de IDE stekker verkeerd om in je harddisk had gedaan. Misschien is dit bij jou ook het geval

Groeten
Ton
ja oke, maar ut mobo moet wel piepjes gaan geven als je al die rotzooi eruit haalt, en dat doet ie dus niet.

maar btw, er brand wel de hele tijd zo'n mooi rood ledje op mn mobo

• Fuzzems
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08-2024
KryTech schreef op 12 oktober 2003 @ 11:42:
Als het moederbord niet piept is het voor 99% zeker het moederbord. Als de cpu dood zou zijn zo het moederbord dit aangeven door en bepaald piep signaal. Wat je moet doen is alles los halen van je moederbord alle insteek kaart en ide kabels etc. Dus moederbord + cpu + speakerte. Als je het op z'n manier aanzet moet het moederbord gaan piepen omdat ie vga kaart mist en geheugen. Als hij gewoon niks doet en niet gaat piepen is het moederbord stuk.

(beetje te laat :/ )
Niet mee eens dat ie dan piept. BIj een maatvan me hadden we eens een soort gelijk probleem. fan gingen aan, ledjes gaven heel ff licht en verder geen enkel piepje. Mobo omgeruild, zelfde probleem. Nieuwe proc er in en draaien maar

Verwijderd

Topicstarter
hmm, maar hoe kan ik nou weten of het de proc is of het mobo, ik heb alleen van amd nog zo'n XP 2400+ maar die is van ver na het mobo lijkt niet dat ik m daarmee kan testen?

• _Droopy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

Als de IDE-cable verkeerd om zit blijft het HDD-lampje ook branden een geeft het MoBo geen piepjes.
Heb je gecheced of het MoBo wel piepjes hoort te geven? (manual)
Sommige borden piepen niet nl.
(ik heb zelf geen ervaringen met Chaintech.)

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

Verwijderd

Topicstarter
onmogelijk dat de IDE-cable verkeerd om zit, ik weet hoe dat bij jullie zit maar 1 pin ontbreekt en op de stekkker is dit een uitsparing, dus onmogelijk dat de stekker verkeerd om zit

• _Droopy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

Verwijderd schreef op 12 oktober 2003 @ 11:51:
hmm, maar hoe kan ik nou weten of het de proc is of het mobo, ik heb alleen van amd nog zo'n XP 2400+ maar die is van ver na het mobo lijkt niet dat ik m daarmee kan testen?
Als het MoBo de 7AJA2 is dan staat dit in de spec's
code:
1
2
3
CPU   Supports AMD Socket-A Duron/Althon/Althon XP to 1GHz 
      100MHz DDR (Double Data Rate) transfer on K7 CPU address and data buses 
      System clock support 200/266MHz

Als het de 7AJA2E is, dan staat er dit bij de spec's
code:
1
2
3
CPU   Supports AMD Socket-A Duron/Althin/Althon XP up to 1.4GHz
      200MHz DDR (Double Data Rate) transfer on K7 CPU address and data buses 
      System clock support 200/266MHz

Je mag ervan uit gaan, dat in het geval dat je mobo nog ouder is dat je 2400+ dan iig niet ondersteund wordt.

met ff zelf zoeken en proberen had je dit ook (uit-)gevonden.
Verwijderd schreef op 12 October 2003 @ 11:56:
onmogelijk dat de IDE-cable verkeerd om zit, ik weet hoe dat bij jullie zit maar 1 pin ontbreekt en op de stekkker is dit een uitsparing, dus onmogelijk dat de stekker verkeerd om zit
dan heb je redelijk nieuwe kabels erin zitten, want bij oudere kabels kon dit nog gewoon. ;)

[ Voor 20% gewijzigd door _Droopy op 12-10-2003 12:08 . Reden: Layout wat minder verziekt ]

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

Verwijderd

Probeer eens je bios te reseten. Dit doe je door op je moederbord de bios reset jumper om te zetten (LET OP wel de netvoeding van je computer losmaken)
Steek daarna de jumper terug en kijk of je meer resultaat boekt
Pagina: 1