Toon posts:

Kun je Routers doorverbinden?

Pagina: 1
Acties:
  • 267 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een adsl router van sweex:http://www.sweex.com/product.asp?pid=251
maar ik wil graag een draadloos netwerk van linksys 54mbps.
Kan ik dan gewoon een kabeltje van 1 van de 4 poorten van die sweex router naar de linksys router in de wan doen of gaat dat niet lukken want ik had al in 2 winkels gevraagd als dat kon en de ene zei van wel en de andere van niet.
wie kan me helpen
bvd

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Jahoor. Als je maar 2 verschillende subnetten gebruikt, of die wireless als bridge instelt (mits dat kan).

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Als je toch een nieuwe router koopt, waarom zou je dan 2 routers willen gebruiken? Dan haal je toch die sweex uit je netwerk en prik je die linksys erin?

Mogelijk ander idee is toch beide apparaten gebruiken maar 1 instellen als AccessPoint-only (indien die mogelijkheid bestaat). De ene is dan dus router, de ander is dan gewoon een hub/switch.

Verwijderd

Topicstarter
had eerst kabel en wou net wireless kabel modem aanschaven toen ze gingen kloten van upc en heb ik dus opgezegd, nu heb ik adsl zonder modem genomen en kreeg ik van me pa deze, maar bij plc computers zeide ze dat je die er gewoon in kon steken via poort bijv 4 en dan moest instellen als router.

• KryTech
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 06:27
Het enige wat je nodig hebt is een wireless accespoint die verbind je aan je huidige router en klaar ben je. Als je huidige router geen uplink poort heeft moet je het acespoint met een crosslink verbinden. Als deze wel een uplink heeft kan je gewoon een straight kabel ertussen doen en dit zal perfect werken.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:11
aha, dat sweex ding is dus ook een modem. dus die MOEt je gebruiken.
ja is goed mogelijk
sweex ding op bv intern ip zeten:
192.168.1.1
nieuwe router op:
192.168.0.1

Dan kabeltje ertussen. dhcp server op sweex aan. dhcp client op nieuwe aan. even in de sweex aangeven dat de dMZ host 192.168.0.1 is en je kan dan via je nieuwe router portmappen

succes

CISSP! Drop your encryption keys!

• _Droopy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

Verwijderd schreef op 12 oktober 2003 @ 11:34:
had eerst kabel en wou net wireless kabel modem aanschaven toen ze gingen kloten van upc en heb ik dus opgezegd, nu heb ik adsl zonder modem genomen en kreeg ik van me pa deze, maar bij plc computers zeide ze dat je die er gewoon in kon steken via poort bijv 4 en dan moest instellen als router.
Dit klopt idd, mits de 2de router een "uplink-poort" heeft.
In dat geval steek je gewoon een stekkertje in een gewone poort van de 1ste router en de andere kant van het kabeltje in de "uplink" van de 2de router.

Het lijkt mij alleen veel voordeliger om een hub ipv een 2de router te nemen.

En je weet toch wel dat een router geen moden is he? (wordt me niet echt duidelijk uit je verhaal, omdat je zegt ADSL zonder modem hebt genomen en een router van je pa gehad hebt.)

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

• _Droopy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

_Droopy schreef op 12 oktober 2003 @ 11:40:
[...]

Dit klopt idd, mits de 2de router een "uplink-poort" heeft.
In dat geval steek je gewoon een stekkertje in een gewone poort van de 1ste router en de andere kant van het kabeltje in de "uplink" van de 2de router.

Het lijkt mij alleen veel voordeliger om een (wireless-)hub ipv een 2de router te nemen.

En je weet toch wel dat een router geen moden is he? (wordt me niet echt duidelijk uit je verhaal, omdat je zegt ADSL zonder modem hebt genomen en een router van je pa gehad hebt.)
OOPS, had het verkeerde knoppie te pakken. Srry. |:(

[ Voor 7% gewijzigd door _Droopy op 12-10-2003 11:41 ]

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

Verwijderd

Topicstarter
heb een toen adsl zonder modem van kpn genomen en heb duzz nu een adsl modem router van sweex: http://www.sweex.com/product.asp?pid=251
en in die sweex zit geen uplink alleen 4 poorten en een rj-11 stekker voor analoog van telefoon. en wil wel wireless he als jij me een link naar een goeie wireless hub kunt geven.
bvd

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mja, zo'n beetje elk 54g AP zou je erachter kunnen hangen lijkt me.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
moet ik noem een accespoint of een router halen?
bvd

Verwijderd

Topicstarter
wat moet ik nou kopen of werkt het allebei want dan kan ik beter een router kopen lijkt me want dat is een tientje duurder.
bvd

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 13:04

job

je moet dus een ap kopen.
een router is onzin.
2maal routeren geeft alleen maar gekloot bij poortmappen en is zonde van de meerprijs.

dus een loss ap kopen en die aansluiten op je bestaande router

Verwijderd

Topicstarter
is maar een tientje meer maar levert dat echt zoveel gekloot op, want voor een tientje kun je beter een router nemen lijkt me want als ik dan nog een keer kabel neem kan die er ook op.
bvd

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

damster schreef op 12 October 2003 @ 13:44:
je moet dus een ap kopen.
een router is onzin.
2maal routeren geeft alleen maar gekloot bij poortmappen en is zonde van de meerprijs.

dus een loss ap kopen en die aansluiten op je bestaande router
Bij echte routing (dus geen NAT of andere geintjes) heb je geen gezeik met portmappen, aangezien alles dan gewoon netjes doorgestuurd wordt.

Neemt niet weg dat het in een simpel netwerk als dit beter is om een AP te kopen die gewoon als bridge functioneert tussen wireless en wired. Scheelt je ook een boel geconfigureer, wat zeker lastig is als je niet veel van netwerken afweet (en ik denk dat dat het geval is.)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Je bent van plan de komende paar jaar wéér over te stappen van internetmedium :?

Beide zijn mogelijk, en als je er één gekocht hebt zijn er manuals en workarounds zát om te helpen configureren. Dat gaan we niet allemaal van tevoren voor je uitschrijven. Een enkeling heeft dit al gedaan hier, houd dit topic dus wel achter de hand aangezien er veel handige informatie in staat.
In jouw situatie raad ik zoals damster al zegt gewoon een los AP aan. Je bent niet al te erg thuis in dit gebied, en dit kan je nog wel eens veel narigheid bezorgen.

Verder heb ik post-technisch gezien even twee punten waar je in het vervolg op moet letten:
1) Sluit je posts alsjeblieft niet steeds af met "bvd", dit wordt als zeer irritant ervaren.
2) Schop je topic niet binnen 24 uur omhoog door een extra post te plaatsen, edit je laatste post dan gewoon. Dit kan dus niet: Verwijderd in "Kun je Routers doorverbinden?".

Ik wens je heel veel succes met je netwerk, met deze informatie en wat zoeken moet het allemaal wel goed komen. In het ergste geval kun je een topic openen als je bezig bent met installeren van de boel, mits hij erg veel informatie en duidelijkheid bevat.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.