[adsl] wel analoog, niet isdn

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:09
hallow
zoals jullie al aan de titel zien, wil ik dus adsl, maareh, op kpnadsl.nl staat dat het niet via isdn kan en wel analoog. ik zit hier thuis met een isdn verbinging.

ik al wat providers op gebeld, die zeiden dat het via isdn wel kon, maar hun netwerk ging toch via kpn, en kreeg ik van kpn een telefoontje dat het toch niet mogelijk was

ik heb wel 5 verschillende mensen van de helpdesk van kpn aan de telefoon gehad en 1 van hun zei dat het mogelijk was om van een isdn verbinding 1 lijn te splitten in 2 analoge lijnen en 1 daarvan voor adsl te gebruiken.... maar ZE(ja, was een vrouw) wou niet zeggen hoe. want als je dus isdn naar analoog om laat zetten hebben hun weer knaken :( (46 euro dacht ik, maar ben ook me isdn kwijt, wat ik dus niet wil)

Kan dit dus wel of niet, zoja hoe?

ik heb al gesearched met google en op GoT maar kan nix boeiends vinden

uit de postcode check komt dit:
Normale telefoonlijn
Beschikbaar
ISDN aansluiting
Om technische redenen niet mogelijk. De afstand tussen de telefooncentrale en uw huis is te groot.

ik zit dus 4.4 km van de centrale af...
ik kan alleen maar een adsl lite verbinding, maar dat boeit niet...

ook wisten 3 van de 5 medewerkers van kpn mij te bewijzen dat in hun postcodecheck stond dat het niet kon, zowel analoog als isdn niet, en bij maten van mij stond gewoon dat het wel alleen op analoog kon...
weten jullie hier meer van??

of zijn er betere alternatieven?
(niet meteen een slotje plz, ik zit al 2 a 3 maanden met dit adsl probleem)

bedankt alvast
jarnotjuh

Twitch: Phyloni1

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-05 21:19
en 1 van hun zei dat het mogelijk was om van een isdn verbinding 1 lijn te splitten in 2 analoge lijnen en 1 daarvan voor adsl te gebruiken....
dit is in ieder geval dus al complete onzin

En verder denk ik dat je gewoon pech hebt en te ver van de centrale afzit. Je enige kans is toch proberen een lite abbo aan te vragen. Die heeft nog enige kans van werken.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-05 12:56
Het kan goed mogelijk zijn dat ISDN een grotere beperking heeft qua afstand tot de centrale dan analoog, hierdoor kan je best wel eens pech hebben, want 4.4 KM van de centrale af is érg ver.

Wat je zou kunnen doen als je persé je ISDN wilt houden is een tweede lijn aanvragen, die dan analoog is. Volgens mij kan je wel een ISDN lijn naast een analoge lijn hebben in je huis, aangezien het twee aparte lijnen zijn. Het enige nadeel hiervan is dat je 46 euro moet betalen voor aansluitkosten van die analoge lijn en je ook nog maandelijks een abonnement moet betalen bovenop je ADSL kosten.

The devil is in the details.

• enira
@ kamikaze

ik heb dus al bij wanadoo geprobeerd, die heeft FUP en is denk ik wel goed, die zei dat het wel kon via analoog, maar toen kreeg ik van kpn een melding dat het toch niet kon

en ojah, toen ik toch weer voor de 6de keer gebeld had naar kpn, toen zei een medewerker dat op de centrale waar wij aangelsoten zitten alle ISDN poorten vol zaten, dus w88 op uitbreiding maybe?

@marco

dus gewoon een extra analoog erbij nemen? of hoe bedoel j?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-05 12:56
jarnotjuh schreef op 12 October 2003 @ 11:44:
@marco

dus gewoon een extra analoog erbij nemen? of hoe bedoel j?
Yup, volgens mij is het gewoon mogelijk om naast je ISDN lijn ook nog een analoge lijn te hebben. Daar kan je dan gewoon je ADSL op aanvragen en je ISDN ook behouden dus :)

The devil is in the details.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hou in dat geval wel rekening met extra kosten ivm aansluiten KPN, en een verplicht abbo (kan budget abbo zijntegenwoordig) wat je daarentegen later wel weer kan opzeggen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• enira
@backslash32

moet ik dat abbo dan opzeggen, maar gaat heel me lijn dan niet weg?

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-05 15:45
Je kangewoon een adsl verbinding op een isdn lijn aanvragen, maar ditkan aleen als je een enkel oudig dn ljn hebt, dus niet als je isdn een doorkies reeks heeft bijv. 010. 1234567890 tot 123457899

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:32

FastBunny

Give it the Works !

Toen ik mijn adsl aanvroeg/aanvraagde (?) stond er ook bij mxstream op de site dat het niet op isdn kon. Heb toen het nagevraagd, maar kon het gewoon bestellen. En heb nu alweer een jaartje of 2 ADSL over ISDN bij Wanadoo :) Bij mij kon het dus wel ookal stond het op de site dat alleen analoog kon.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:54

MaxxMark

HT is Tof!

adsl kan gewoon over ISDN. Je hebt er alleen een speciaal modem voor nodig en je levert er (iets) van snelheid op in. Dat et totaal niet mogelijk is is complete onzin. Bij Demon internet kan je gewoon kiezen voor analoog of isdn adsl. Het enige verschil is dus het modem.

Wat WEL zou kunnen (en daar kan ik niets met zekerheid over zeggen,berust puur op een hersenspinsel en totaal niet op feiten) is dat omdat je zo'n grens geval bent (qua afstand, 4.5km van de centrale) en dus een hogemate van signaal degradatie hebt, dat je isdn een dusdanige hoeveelheid van de capaciteit afsnoept dat ISDN totaal niet mogelijk is. Maar erg waraschijnlijk lijkt mij dat niet.

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• DJSmiley
  • Laatst online: 17:00
jjbstolk schreef op 12 October 2003 @ 14:14:
Je kangewoon een adsl verbinding op een isdn lijn aanvragen, maar ditkan aleen als je een enkel oudig dn ljn hebt, dus niet als je isdn een doorkies reeks heeft bijv. 010. 1234567890 tot 123457899
Dude, dat KAN bij TS niet, dat is juist het punt.

Waarchijnlijk is adsl over analoog net iets beter ivm grote afstanden tot centrale, en aangezien TS er vrij ver vanaf woont wil dat dus (net) niet.

Idd, analoog lijntje aanvragen is het makkelijkst. Kost eerste jaar wel wat extra (aanleggen + 12x belbudget), maar goed, alles beter dan telefoontikken imho.

TS: Is BBNed niet mogelijk op die centrale? De algemene ervaring is dat BBNed net iets minder moeilijk doet over lange afstanden, en de moeite nemen om het iig te testen. Wie weet ;)

of, als je goed contact hebt met buren, gewoon daar aanvragen, kosten delen en gaaan!

• enira
nee, bbned is niet mogelijk hier... maarjah wat zijn die kosten van het erbij nemen van een analoge lijn?

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:27
kpn.com

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:51

Pimmuz

Roar

Nah kijk mister jarno woont nogal vrij afgelegen :/ Polder gebied net buiten de "echte" bewoonde wereld en buren tjah ze zitten daar nogal ver van mekaar af

gewoon analoog lijntje jarno en als kpn dan niet moeilijk doet gaan we gezellig die zooi aansluiten met z'n 2

iig bedankt voor alle repley's op zijn topic ik zou het al eerder voor hem moeten posten maar ik vergat het steeds ookal had ik dit id zelf wel in me hoofd :/

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-05 23:34

Spockz

Live and Let Live

jarnotjuh schreef op 12 October 2003 @ 14:36:
nee, bbned is niet mogelijk hier... maarjah wat zijn die kosten van het erbij nemen van een analoge lijn?
Volgensmij had kpn ook zoiets dat je een extra telefoonlijntje voor 8€ per maand kon krijgen voor je ADSL. En dat dan alleen ADSL hierop werkte.
(dit las ik in een topic van iemand die allen mobiele telefoons had maar toch adsl wilde)

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Pic_Art schreef op 12 October 2003 @ 14:59:
[...]

Volgensmij had kpn ook zoiets dat je een extra telefoonlijntje voor 8€ per maand kon krijgen voor je ADSL. En dat dan alleen ADSL hierop werkte.
(dit las ik in een topic van iemand die allen mobiele telefoons had maar toch adsl wilde)
nee dat is niet waar. Je moet minimaal belbudget hebben. Ga geen gerichten de wereld in helpen als je niet zeker weet of ze waar zijn (vrouwen :P).Klok klepel en weet ik wat. Je kan, als je adsl van een niet kpn adsl provider hebt liggen, je telefoonlijn opzeggen. KPN rekent dan 5 euro ofzo per maand aan de adsl leverancier (BBned, versatel, Tiscali), sommige rekenen die kosten door aan klanten.
MaxxMark schreef op 12 October 2003 @ 14:19:
adsl kan gewoon over ISDN. Je hebt er alleen een speciaal modem voor nodig en je levert er (iets) van snelheid op in. Dat et totaal niet mogelijk is is complete onzin. Bij Demon internet kan je gewoon kiezen voor analoog of isdn adsl. Het enige verschil is dus het modem.

Wat WEL zou kunnen (en daar kan ik niets met zekerheid over zeggen,berust puur op een hersenspinsel en totaal niet op feiten) is dat omdat je zo'n grens geval bent (qua afstand, 4.5km van de centrale) en dus een hogemate van signaal degradatie hebt, dat je isdn een dusdanige hoeveelheid van de capaciteit afsnoept dat ISDN totaal niet mogelijk is. Maar erg waraschijnlijk lijkt mij dat niet.
Het enige en juiste antwoord. Aanvullend wil ik nog wel melden dat KPN nogal strenge 'normen' heeft. KPN vindt dat jij op een te grote afstand woont om adsl over isdn aan te kunnen vragen, hoogstwaarschijnlijk gaat het wel werken, maar in dat "hoogstwaarschijnlijk" heeft kpn meestal geen zin en dus sluiten ze mensen die verder dan 3,6km (ofzo) wonen van een centrale niet aan op adsl als ze een isdn lijn hebben. Kan je hoog en laag springen en wel 30x de helpdesk bellen (altijd leuk, mensen die denken dat een helpdesk daar iets aan kan doen 8)7), maar je kan geen adsl over isdn op die postcode krijgen, als de postcodecheck van kpn adsl zegt dat dat niet kan... Sim-pel :).

Topicstarter zou een z'n isdn lijn moeten laten remigreren of een extra analoge lijn voor adsl moeten nemen. Een andere optie is er niet. (analoge lijn kost eenmalig 46 euro + elke maand belbudget tarief).

[ Voor 6% gewijzigd door JvS op 12-10-2003 15:10 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-05 23:34

Spockz

Live and Let Live

JvS schreef op 12 October 2003 @ 15:08:
[...]

nee dat is niet waar. Je moet minimaal belbudget hebben. Ga geen gerichten de wereld in helpen als je niet zeker weet of ze waar zijn (vrouwen :P).Klok klepel en weet ik wat. Je kan, als je adsl van een niet kpn adsl provider hebt liggen, je telefoonlijn opzeggen. KPN rekent dan 5 euro ofzo per maand aan de adsl leverancier (BBned, versatel, Tiscali), sommige rekenen die kosten door aan klanten.
[...]
ik zei toch echt volgensmij
en ben ook geen vrouw :+

[ Voor 3% gewijzigd door Spockz op 12-10-2003 16:20 ]

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja, maar je meldt het wel, geruchten de wereld in helpen is dat "jamaar ik had gehoord dat" enzo. ook al zet je er 10 x "volgens mij" bij, dan nog kan je gewoon beter niets neerzetten of vragen hoe het zit.

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

Goed update hierover aangezien jarno het zelf niet komt vertellen...

hij heeft dus de kpn gebeld en die vertelden hem dat er van binnen uit geen analoge lijn kan aangesloten worden. Wat ze dus in feite bedoelen is dat ze de straat open moeten maken en daar 1 analoge lijn vandaan willen trekken...

nou vind ik dit vreemd aangezien het een aardig nieuwe villa is en ze hebben er analoog gehad maar menneer is toen over gestapt op isdn voor internet/ fax kantoor.

Is dit gewoon weer onzin van kpn (wat ikzelf denk) of zit er een kern van waarheid achter en begrijp ik het niet goed....

(jarno verbeter me als het anders in mekaar zit dit maak ik op uit jouw uitleg...)

• DJSmiley
  • Laatst online: 17:00
juaNto schreef op 14 October 2003 @ 09:47:

nou vind ik dit vreemd aangezien het een aardig nieuwe villa is en ze hebben er analoog gehad maar menneer is toen over gestapt op isdn voor internet/ fax kantoor.

Is dit gewoon weer onzin van kpn (wat ikzelf denk) of zit er een kern van waarheid achter en begrijp ik het niet goed....

(jarno verbeter me als het anders in mekaar zit dit maak ik op uit jouw uitleg...)
Analoog en ISDN gebruiken dezelfde kabels tot aan het huis, dus als er maar 1 kabel is, en die is analoog, en nu dus ISDN, blijft er niets over voor de extra lijn.

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-05 21:35
Dat is onzin, analoog gebruikt 2 koperdraden en ISDN ook. Ik denk dat KPN een extra analoge lijn bedoelt, maar je zou ISDN ook helemaal weg kunnen doen en kunnen overzetten naar analoog voordat je ADSL aanvraagt, dat zou over dezelfde kabel moeten kunnen.

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

Pc123 schreef op 14 October 2003 @ 10:03:
Dat is onzin, analoog gebruikt 2 koperdraden en ISDN ook. Ik denk dat KPN een extra analoge lijn bedoelt, maar je zou ISDN ook helemaal weg kunnen doen en kunnen overzetten naar analoog voordat je ADSL aanvraagt, dat zou over dezelfde kabel moeten kunnen.
Jah maar ze willen de ISDN er niet uit doen dat is het punt

ISDN

lijn-1: telefoon/internet 2man zelfs...
lijn-2: kantoor fax etc...

En dan dus eigenlijk nog 1 lijn erbij (analoog) voor adsl...

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Is er geen kabelinternet beschikbaar? Zo veel slechter is het niet en vaak ook beter. Zeker in vergelijking met een lite-abbo

dan kan je ook je ISDN houden

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

juaNto schreef op 14 October 2003 @ 11:21:
[...]

Jah maar ze willen de ISDN er niet uit doen dat is het punt

ISDN

lijn-1: telefoon/internet 2man zelfs...
lijn-2: kantoor fax etc...

En dan dus eigenlijk nog 1 lijn erbij (analoog) voor adsl...
dan heb je bij nieuwbouw inderdaad kans dat er een nieuwe kabel gegraven moet worden. KPN liegt daar niet over hoor en het boeit ook geen ene moer, die aansluitkosten blijven tohc 46 euro.

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

Nope zoals ik al eerder zei hij woont in het buiten gebied misschien 500m van rosmalen af (laatse huizen van rosmalen dan die hebben idd wel kabeltv/internet)

ook geen optie dus :/

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

JvS schreef op 14 October 2003 @ 12:06:
[...]

dan heb je bij nieuwbouw inderdaad kans dat er een nieuwe kabel gegraven moet worden. KPN liegt daar niet over hoor en het boeit ook geen ene moer, die aansluitkosten blijven tohc 46 euro.
Is dat na te vragen? lijkt me sterk dat als ze de boel open moeten breken etc dat het 46 euro blijft maarja wie ben ik :)

[edit]

Soz JvS ik typte dat bericht over die kabel optie terwijl jij antwoord gaf op mijn repley :/ so nu 2post achter mekaar

[edit]

[ Voor 15% gewijzigd door Pimmuz op 14-10-2003 12:21 . Reden: dubbele post ]

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-05 21:35
JvS schreef op 14 October 2003 @ 12:06:
[...]

Je hebt toch altijd 2 paren koperdraden die je huis binnen komen? Ik neem aan dat er dan alleen een gat gegraven moet worden om de andere 2 vast te maken en dat niet de hele voortuin op de schop moet.

• enira
ach jah, ik ga nu toch dat extra lijntje erbij nemen, dan maar 9.50 euro per maand bij betalen, maar wel isdn behouden :D

moet nog ff kijken hoe het zit juanto, moet je ff een keer langs komen :)

in ieder geval bedankt mensen, aan jullie heb ik wat...
met kpn krijg je af en toe zo'n kromme antwoorden.....
thnx!

mzzl

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Pc123 schreef op 14 October 2003 @ 12:33:
[...]

Je hebt toch altijd 2 paren koperdraden die je huis binnen komen? Ik neem aan dat er dan alleen een gat gegraven moet worden om de andere 2 vast te maken en dat niet de hele voortuin op de schop moet.
ik heb (niet bevestigde) geruchten gehoord dat je in nieuwbouwwijken maar een aderpaar binnekrijgt. Het lijkt me ook een enorme domme stap, valse zuinigheid, maar je weet het maar nooit.
in ieder geval bedankt mensen, aan jullie heb ik wat...
met kpn krijg je af en toe zo'n kromme antwoorden.....
Als jij gewoon de telefonie helpdesk belt, kunnen zij je precies duidelijk maken wat jij moet betalen voor zo'n lijntje en krijg je volgens mij helemaal geen kromme antwoorden. Je hebt tot nu toe alleen nog maar standaard vragen gesteld, die nou niet echt moeilijk zijn te beantwoorden.

[ Voor 30% gewijzigd door JvS op 14-10-2003 13:28 ]

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

JvS mistah jarno gaat er gewoon van uit dat het nivo hier hoger ligt als bij de gemiddelde help desk medewerker ze hebben mij in het begin van KPNADSL 2dagen laten zwoegen bij een particuliere klant

die wou niet zijn utpkabel van z'n modem-->pc verlegen maar van spliiter-->modem verlengen (scheelt kwa dikte) en kon met een "gewone" telefoonkabel volgens de kpn

niet dus kben even de naam kwijt van die kabel. (volgens mij iets met cross achtig iets dunno 4sure)

Voortaan noteer ik altijd naam en plek/phone nummer van de gene waar ik mee bel...
Als jijzelf helpdeskmederwerker bent komt dit dan misschien als wat bot over wat dus absolut niet de bedoeling!!! is maar dat snap je zelf ook wel....

goed jarno vraag maar aan als ze je tuin en weg openbreken voor 46euro vind ik het best

[ Voor 19% gewijzigd door Pimmuz op 14-10-2003 15:50 . Reden: Fout ]

• Beaves
  • Laatst online: 16:07

Beaves

Usque ad Finem

die wou niet zijn utpkabel van z'n modem-->pc verlegen maar van spliiter-->modem verlengen (scheelt kwa dikte) en kon met een "gewone" telefoonkabel volgens de kpn

niet dus kben even de naam kwijt van die kabel. (volgens mij iets met cross achtig iets dunno 4sure)
Van je splitter naar je modem kan je gewoon een analoge lijn gebruiken, dat doe ik hier ook en het werkt goed, dus het kan wel. Er zal wel iets anders in de spreekwoordelijke knoop hebben gezeten.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

Beaves schreef op 14 October 2003 @ 15:55:
[...]

Van je splitter naar je modem kan je gewoon een analoge lijn gebruiken, dat doe ik hier ook en het werkt goed, dus het kan wel. Er zal wel iets anders in de spreekwoordelijke knoop hebben gezeten.
was dat ook 20m?

• Beaves
  • Laatst online: 16:07

Beaves

Usque ad Finem

Waar slaat dat op? Of heb je zo'n groot huis dat je 20 KM moet overbruggen van je splitter naar je modem?

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:24
frequentiespectrum waarover adsl wordt aangeboden verschilt heel weinig bij ISDN en analoog (POTS), bij adsl i.c.m ISDN begint het gewoon wat later op de frequentie band omdat er nog een extra telefoonkanaal tussen zit. (vandaar het andere modem) Als afstand voor analoog geen probleem is dan is het voor ISDN al helemaal niet. Enige reden waarom het niet zou combineren is omdat de centrale er nog niet geschikt voor gemaakt is. ISDN i.c.m adsl is om die reden ook pas later beschikbaar gekomen in Nederland.

Als ik TS was zou ik een email sturen naar de technische dienst van KPN, iig de afdeling die dit soort details weet. Helpdeskmedewerkers hebben nu eenmaal niet alle kennis in huis. In dat mailtje zou ik vragen.
-wat is de afstand tussen jouw en de centrale (oftewel is adsl mogelijk?)
-is die centrale geschikt voor adsl i.c.m ISDN en zo nee, wanneer is die dat wel?

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• enira
@ terror

vraag 1:
de afstand is 4.4 km

vraag 2:
ja, geschikt voor isdn. analoog kan wel, isdn niet, omdat isdn minder sterk signaal is(= antwoord van een medewerker), analoog heeft een kortere afstand maar nodig...

dus....

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:24
http://www.itu.int/ITU-D/...G2/Documents/1998/017.pdf

Bij puntje 7 is te lezen dat ADSl over ISDN in de lage frequenties minder bandbreedte heeft. De bandbreedte boven deze grens die bij POTS en ISDN verschillend zijn is onderverdeeld in ca 256 kleine frequentie banden. (als ik het goed heb). Hiervan worden de beste banden het zwaarst belast. (meeste data over gepompt)

Schijnbaar vind KPN het wegvallen van die onderste banden een reden om de afstand te beperken. Net als hun belgische collega btw. Zie http://www.go2.be/adsl/ADSL_particulier.pdf

Anyway. In optimale situaties moet zelfs in theorie een kabel van 8 KM kunnen. Zie http://www.vreer.net/adsl/infra-nw.html

Maar om een lang verhaal kort te maken, om te bepalen of het signaal bij jouw goed zal werken. Meten is weten. http://digibetuwe.idiensten.nl/?pagina=adsl-info Hopelijk voor jouw is de lijn goed genoeg en krijg je kpn zo ver om die lijn na te meten. Nu wijzen ze je automatisch af omdat je buiten hun "grens" valt. Belgische collega's leveren adsl met isdn al op onder de 4,6 KM dus mocht kpn geld vragen voor het nameten lijkt me dit het overwegen waard.

[ Voor 9% gewijzigd door Terror op 14-10-2003 22:46 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

Beaves schreef op 14 October 2003 @ 20:56:
[...]

Waar slaat dat op? Of heb je zo'n groot huis dat je 20 KM moet overbruggen van je splitter naar je modem?
Ten eerste staat je reactie houding me niet aan no offence
Ten tweede zeg ik 20m en niet 20km!
Ten derde heb ik het steeds niet over mezelf ik zou het zelf niet eens overwegen die kabel 20m door te trekken maar dat was bij die persoon wel het geval was en dat was zeker geen gewone telefoonkabel....

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Terror schreef op 14 oktober 2003 @ 22:44:

Maar om een lang verhaal kort te maken, om te bepalen of het signaal bij jouw goed zal werken. Meten is weten. http://digibetuwe.idiensten.nl/?pagina=adsl-info Hopelijk voor jouw is de lijn goed genoeg en krijg je kpn zo ver om die lijn na te meten. Nu wijzen ze je automatisch af omdat je buiten hun "grens" valt. Belgische collega's leveren adsl met isdn al op onder de 4,6 KM dus mocht kpn geld vragen voor het nameten lijkt me dit het overwegen waard.
kpn gaat geen uitzonderingen maken voor een consumentenlijntje. Zeleveren gewoon niet boven die afstand omdat die aansluitingen potentieel teveel gezeik opleveren.

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Het is toch best haalbaar om een aparte analoge lijn aan te leggen? 46e en belbudget voor wat..9e per maand? Laat een lite abootje eens 35e kosten. Denk dat als je echt graag wilt en niet meer wilt inbellen er toch aan moet beginnen?

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Er, ik weet niet wat ze lopen te zeuren, maar ik heb gewoon ADSL met ISDN of ISDN met ADSL :P Ik weet niet waar ze mee bezig zijn hoor :? (KPN + Planet btw) (Hoogvliet e.o.)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

Illegal_Alien schreef op 15 October 2003 @ 10:56:
Er, ik weet niet wat ze lopen te zeuren, maar ik heb gewoon ADSL met ISDN of ISDN met ADSL :P Ik weet niet waar ze mee bezig zijn hoor :? (KPN + Planet btw) (Hoogvliet e.o.)
En jouw afstand tot de centrale is?

check hier maar http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:01

Wokschotel

Op 6 wielen

Wat een gemekker :P ISDN kan niet, dus dan laat je voor 46 euro een analoge lijn aanleggen. En ja, ook al moeten ze de hele straat openbreken, ze zijn verplicht jou die lijn te leveren. Doe er een Belbudget-abo op en vraag dan gewoon ADSL aan op die lijn.

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

Ok laten we dit gemekker dan maar afsluiten gewoon analoge lijn erbij maar ik wil gewoon dat kpn hem dan verzekert dat er adsl op kan!

4.4km is crap imo :/

• enira
hallow, ja jaunto, ik neem gewoon nog die extra analoge lijn erbij, maar moet wel eerst weten of die lijn al aangesloten zit in me meterkast(pa/ma wil niet dat de tuin overhoop wordt gehaald door zo'n "stom"kabeltje :D

dus, ik heb nu isdn, ligt die 2 lijn(die ik dus voor adsl ga gebruiken) al in de meterkast of ligt die nog aan de weg????

als ik dat antwoord heb, dan ben ik jullie nog meer dankbaar.... :)
dan ga ik meteen kpn belle, abbo'tje erop en aanlaten sluiten maar( valt er wel wat aan te sluiten voor die analoge lijn of wat?)

thnx!

jarnotjuh

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:52

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

jarnotjuh schreef op 15 October 2003 @ 12:24:
hallow, ja jaunto, ik neem gewoon nog die extra analoge lijn erbij, maar moet wel eerst weten of die lijn al aangesloten zit in me meterkast(pa/ma wil niet dat de tuin overhoop wordt gehaald door zo'n "stom"kabeltje :D
Op zich niet helemaal onbegrijpelijk
dus, ik heb nu isdn, ligt die 2 lijn(die ik dus voor adsl ga gebruiken) al in de meterkast of ligt die nog aan de weg????
Als je goed had gelezen had je al geweten dat die 2e lijn waarschijnlijk vanaf de centrale gelegd moet worden >:) Valse zuinigheid van KPN 8)7 |:(

Als die tweede lijn er al wel ligt, dan ook tot in de meterkast (of waar de telefoonlijn ook binnenkomt).
als ik dat antwoord heb, dan ben ik jullie nog meer dankbaar.... :)
dan ga ik meteen kpn belle, abbo'tje erop en aanlaten sluiten maar( valt er wel wat aan te sluiten voor die analoge lijn of wat?)
Als alles er ligt, is het gewoon een knopje omzetten in de centrale en een paar adertjes aansluiten op de plaats waar de telefoonlijn het huis binnenkomt.

[ Voor 7% gewijzigd door Freee!! op 15-10-2003 12:30 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• enira
jah, eeh, thnx

maarreh, hoe kom ik er nou achter of die er al ligt of niet?? :x

aan ieder huis liggen al 2 fysieke kabels,dus u kan gewoon die lijn aanvragen... (antwoord van een medewerker, al weet ik niet of dit waar is.) die zuinigheid van kpn ook :(

• Freee!!

Freee!!

jarnotjuh schreef op 15 October 2003 @ 12:38:
jah, eeh, thnx

maarreh, hoe kom ik er nou achter of die er al ligt of niet?? :x

aan ieder huis liggen al 2 fysieke kabels,dus u kan gewoon die lijn aanvragen... (antwoord van een medewerker, al weet ik niet of dit waar is.) die zuinigheid van kpn ook :(
Dat is dus naam en nummer van zo'n gast noteren, bij voorkeur ook schriftelijke bevestiging vragen van die info en daarna aanvragen. Als ze dan alsnog daadwerkelijk in de tuin moeten graven, kan KPN dus netjes alles (laten) herstellen, hun probleem, hun kosten.

Verder zou je natuurlijk gewoon al eens in de meterkast kunnen kijken. Er zou een kabel met 8 adertjes binnen moeten komen voor de telefoon. Daarvan zijn er 4 voor de eerste lijn en 4 voor een eventuele tweede.

[ Voor 15% gewijzigd door Freee!! op 15-10-2003 12:42 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Reptile209

- gers -

Mr. Liu schreef op 15 October 2003 @ 12:41:
Dat is dus naam en nummer van zo'n gast noteren, bij voorkeur ook schriftelijke bevestiging vragen van die info en daarna aanvragen. Als ze dan alsnog daadwerkelijk in de tuin moeten graven, kan KPN dus netjes alles (laten) herstellen, hun probleem, hun kosten.
Compleet zinloos. Kweenie hoe KPN dat doet, maar het zou me verbazen als ze niet een zelfde artikeltje als Planet in de Algemene Voorwaarden hadden:
Artikel 8 / Servicedesk
[...]
4. De servicedesk van Planet Internet zal zich inspannen om vragen snel en accuraat af te handelen. Planet Internet is nooit aansprakelijk voor mogelijke onjuiste adviezen die haar medewerkers aan de Gebruikers geven, dan wel verkeerde interpretaties door de Gebruiker van de gegeven adviezen, noch voor eventueel hieruit voortvloeiende schade, waaronder gevolgschade.
Sue me :Y)

Zo scherp als een voetbal!

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

lekker is dat ik ga ook bij een helpdesk werken :)

• enira
yahoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo! :D

de 2de kabel zit in de meterkast( elektricien heeft er na gekeken, die zei dat het er zat), dus nu kan ik de lijn bestellen :D

thnx voor alles, voor mij part mag dit topic gesloten worden

thnx guys, mzzl
jarnotjuh

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

Van mij part niet :) ik heb vanochtend de kpn gebeld en even je adress gegevens door gegeven nu is het volgens hun ineens niet haalbaar adsl that is...

Ze wachten op een aanpassing in de centrale aangezien 4.4km afstand ook te ver voor LITE is...

nu word ik hier toch wel erg moe van de ne keer garanderen ze je adsl en dan weer niet :S

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

juaNto schreef op 16 October 2003 @ 09:28:
Van mij part niet :) ik heb vanochtend de kpn gebeld en even je adress gegevens door gegeven nu is het volgens hun ineens niet haalbaar adsl that is...

Ze wachten op een aanpassing in de centrale aangezien 4.4km afstand ook te ver voor LITE is...

nu word ik hier toch wel erg moe van de ne keer garanderen ze je adsl en dan weer niet :S
En wie van kpn die jij aan de telefoon krijgt vertelt je dat? Iemand van de adsl helpdesk? Dan heb je ff een verkeerde aan de lijn gehad. Jij kan voor je aanvraag gewoon uitgaan van de postcodecheck, daar kan je zien of je het aan kan vragen. Als daar beschikbaar staat, kan je het aanvragen. Als je dat doet, dan wordt pas de lijn gemeten en zul je zeker weten of niet of je adsl kan krijgen.

Aanpassing in de centrale gaat ook niets helpen, mocht het niet kunnen. KPN heeft jou trouwens nooit gegarandeerd dat je adsl kan krijgen, dat staat ook heel duidelijk in de AV, adsl kan je niet garanderen :).

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

Hij raade me ook aan om regelmatig postcode check te doen op hun website nou maar even gedaan zie hier...

ADSL bij u in de buurt

Is ADSL van KPN bij u beschikbaar?

Normale telefoonlijn:

Beschikbaar in de variant Lite.

Bestel

Klik hier voor meer informatie of advies op maat

ISDN aansluiting

Om technische redenen niet mogelijk. De afstand tussen de telefooncentrale en uw huis is te groot.

De uitslag van de postcodecheck is altijd leidend. Er is geen andere informatie verkrijgbaar over het wel of niet beschikbaar komen van ADSL op uw adres. Zodra ADSL wel op uw adres beschikbaar komt staat dat direct in deze postcodecheck, controleert u daarom regelmatig uw postode.
Klik hier voor meer informatie

Dus ik ga nog maar eens bellen en dan vragen of ze analoog kunnen doormeten

Btw JvS wat is dan het nummer van de ADSL helpdesk?

[ Voor 4% gewijzigd door Pimmuz op 16-10-2003 09:44 . Reden: vraagje ]

Verwijderd

ADSL helpdesk is 0900-8085

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

Goed als jarno dit leest hopelijk (mail ligt eruit soz)

je krijgt contract informatie+acceptgiro voor die nieuwe lijn

Belbudget+geheimnummer

Ik ben je contact persoon over al het las/graaf/bouw werk en eventuele onkosten...

dus ze bellen mij als ze bv vinde dat die boom in de weg staat ofzo...

ze leggen hem aan tot in huis maar contact doos etc zeiden ze dat er niet bij zat

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

juaNto schreef op 16 October 2003 @ 09:42:

Dus ik ga nog maar eens bellen en dan vragen of ze analoog kunnen doormeten

Btw JvS wat is dan het nummer van de ADSL helpdesk?
Lees je wel wat ik schrijf?
1: Je hebt helemaal geen analoge lijn
2: De meting wordt pas gedaan bij een aanvraag.

• Freee!!

Freee!!

JvS schreef op 16 October 2003 @ 13:31:
[...]
De draadjes liggen er al wel
Normaal wel, maar ik kan me zo voorstellen dat je in dit geval eerst wil meten. Als het meetresultaat negatief uitvalt, is de interesse voor die analoge lijn dus ook meteen nul.

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

JvS schreef op 16 oktober 2003 @ 13:31:
[...]

Ik weet niet wat jij voor mod bent JvS en vat dit absolut (weer) niet verkeerd op. Maar die arrogante manier van antwoorden staat me niet aan ok?

lees jij wat ik schrijf? helaas heeft de repley na jou mij al gered want dat bedoelde ik ook!

Ik ga geen lijn voor hem aanvragen als adsl niet eens word gegarandeerd lijkt me toch wel duidelijk of niet?

eerst denken dan doen

• enira
ja mensen, het zit weer zo

ik heb vanmorgen gebeld, zeiden dat het WEL kan, dus ik die analoge lijn aangevraagd, is ook nu al gebeurd, maar toen zei ze dat er een probleem was, ze kon niet zien wat(dat gaat een montuer voor me uitzoeken), op 27 october komt deze monteur langs.....

volgens die vrouw die ik aan de telefoon had, kon het dus weer wel, adsl op analoog op mijn locatie..... WTF, die postcode check op hun bedrijf s*cked, de een zegt van wel, de ander van niet!!!!!!

dus juanto en anderen, de lijn ligt er, de analoge lijn is besteld, maar nog niet aangesloten, gebeurt dus waarschijnnlijk op de 27ste october......

dan maar verder zien.....

[ Voor 18% gewijzigd door enira op 16-10-2003 15:21 ]

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

ik denk dat alles nu helaas in de soep loopt jarno kpn vind het niet zo leuk als ze 2orders krijgen voor 2 de zelfde onderwerpen waarvan er dan weer 1 word geannuleerd...

Geef even je ordernummer zoek ik het uit aangezien die monteur je weer geld gaat kosten en dat alleen om te kijken...

[ Voor 28% gewijzigd door Pimmuz op 16-10-2003 15:35 ]

• enira
hallow, om deze thread weer ff te bumpen :/ , ehm, de montuer is inmiddels geweest, heeft in de straat wat geklooid, en is weer gegaan. er moest schijnbaar zo'n kastje in de meterkast komen(wandcontactdoos) om het verdere adsl gebeuren aan te sluiten, dit was de monteur "vergeten" te doen :+

er komt nu een andere monteur op 10 november langs en die plaatst dat kastje.
moeten we nu 2 keer aansluitkostten betalen, of hoe zit dat?

zaterdag doe ik mijn adsl aanvraag, hoop ik, wanadoo lite abbo
tja, het is lite, meer kan nie bij ons :r , verder wil ik weten of wanadoo een goede keuze is, hebben jullie er ervaring mee? Zoja , post ff

thnx voor het lezen iig....

[ Voor 2% gewijzigd door enira op 07-11-2003 14:51 . Reden: vordering van adsl, advies vragen... ]

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

We doen morgen wel ff vergelijken enzo :) zonnet of wanadoo denk allebei fup
Pagina: 1