Sinds twee weken ga ik naar de universiteit in Gent (België) en zij bieden VPN aan. Ze zijn nogal bezorgd om veiligheid en de enige manier om op hun netwerk te raken is via een VPN of via SSH. Ze bieden elke student een stuk harde schijf op de server aan zodat je in de PC-klassen daar je gegevens op kan opslaan en die ergens anders kan opvragen etc. (het normale gebruik van een netwerkschijf dus) Nu kan ik die schijf mounten op mijn eigen PC thuis. Hiervoor moet je echter deel uitmaken van het netwerk van UGent, dus moet ik een VPN opzetten. Dit loopt allemaal zonder problemen. Ik kan mijn schijf makkelijk mounten en kan alles doen wat ik wil...maar...zolang ik een VPN-verbinding heb met UGent surf ik op internet via hun netwerk. Ik zit thuis aangesloten op Telenet en die zijn vele malen sneller dan het netwerk van de universiteit.
Ik wil dus graag het volgende:
- Een permanente VPN met UGent zodat ik mijn netwerkschijf kan mounten en altijd benaderen
- Surfen via mijn eigen internetverbinding en niet via UGent
Is dit mogelijk? Ik geraak als volgt op internet van thuis:
Kabelmodem
|
|
Router
|
|
PC
Ik wil dus graag het volgende:
- Een permanente VPN met UGent zodat ik mijn netwerkschijf kan mounten en altijd benaderen
- Surfen via mijn eigen internetverbinding en niet via UGent
Is dit mogelijk? Ik geraak als volgt op internet van thuis:
Kabelmodem
|
|
Router
|
|
PC