Toon posts:

[Access] Jet engine heeft proces gestopt *

Pagina: 1
Acties:
  • 433 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren een database gebouwd in Access. Nou heb ik hem gewoon opgeslagen, maar toen ik dus vanmorgen eraan verder wilde werken kreeg ik de volgende foutmelding :

" De Microsoft Jet-Database engine heeft het proces gestopt omdat u en een andere gebruiker proberen dezelfde gegevens te veranderen. "

Nou is het knap, want er heeft niemand anders aan gewerkt. Ik kan hem dus nu niet meer openen. Heel irritant. ik heb al geprobeerd het een andere naam te geven, op een andere locatie te planten, forum afgezocht en zelfs de website van microsoft. Maar helaas. Iemand enig idee??

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Blijkbaar is de connectie nog open van de vorige keer, je zou kunnen proberen om je computer overnieuw op te starten.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

dusty schreef op 12 October 2003 @ 11:58:
Blijkbaar is de connectie nog open van de vorige keer, je zou kunnen proberen om je computer overnieuw op te starten.
En in combinatie daarmee: eventuele .ldb bestanden te verwijderen.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
De .Idb bestanden staan er niet...en ik heb de pc al wel 2 keer opnieuw opgestart..erg vaag dit

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:27

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Verwijderd schreef op 12 October 2003 @ 12:14:
De .Idb bestanden staan er niet...en ik heb de pc al wel 2 keer opnieuw opgestart..erg vaag dit
idb is iets anders dan ldb (met een kleine L :Y) ).

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

En de optie Compact and Repair database?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
o sorry die bedoelde ik, die staan er dus niet..had ik idd al naar gezocht

Verwijderd

Topicstarter
gorgi_19 schreef op 12 oktober 2003 @ 12:17:
En de optie Compact and Repair database?
nope sorry, kan de database niet eens in....heb ik ook al geprobeerd haha..niets doet ie...

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-08 15:53

Swerfer

Hmm...

Al geprobeert een copy te maken van je database file, en die dan te openen?

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Verwijderd

Topicstarter
Swerfer schreef op 12 October 2003 @ 12:23:
Al geprobeert een copy te maken van je database file, en die dan te openen?
Yep ook al.. ;( maar ja hij wil hem gewoon niet openen

Verwijderd

Misschien iemand via je netwerk die in dezelfde folder zit ofzow. Staat ie in een gesharede folder?

• Dielie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 20:35

Dielie

*BURP!*

Lijkt op een corrupte db. Heb je al geprobeerd de tabellen, forms e.d. te importeren in een nieuwe .mdb?

Verwijderd

Topicstarter
Dielie schreef op 12 oktober 2003 @ 12:47:
Lijkt op een corrupte db. Heb je al geprobeerd de tabellen, forms e.d. te importeren in een nieuwe .mdb?
Nee dat eigenlijk nog niet, hoe doe ik dat dan?? ik kom het bestand helemaal niet in he

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 October 2003 @ 13:20:
[...]

Nee dat eigenlijk nog niet, hoe doe ik dat dan?? ik kom het bestand helemaal niet in he
het gaat dam ook om IMporteren en niet EXporteren. Misschien kom jij er niet in, maar Access zelf wel...

Verwijderd

Topicstarter
nope krijg dus weer dezelfde melding...ben bang dat ik hem kwijt ben :(

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

Het is nog een optie om de database te compacten en repairen vanuit de ODBC-manager. Hier kun je, met een beetje goochelen, een ODBC-koppeling gebruiken om een bestaande database te compacten en te repairen. Let er bij het repairen wel om dat je de juiste Jet versie neemt. Voor Access XP is dit de 4.x versie.

My personal website

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 October 2003 @ 14:39:
Probeer het eens te repareren via een ODBC DSN.

http://www1.ezclaim.com/KB/kbarticle.asp?KBID=208
(database vervangen door die van jezelf.)

• Dielie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 20:35

Dielie

*BURP!*

Remco, wil je je db anders niet eens klaarzetten, zodat we direct kunnen kijken?

Overigens, importeren doe je door een nieuwe database te maken en dan alle benodigde elementen uit je oude db te importeren via [Bestand-Externe gegevens ophalen-Importeren].

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 13:19

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dit is overigens helemaal geen PW probleem
PW -> SA

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• mbooij
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 19:55

mbooij

De Mosselman

Verwijderd schreef op zondag 12 oktober 2003 @ 14:39:
Ik heb 2 jaar later exact het zelfde probleem. Ook de repair functie van ODBC heeft de melding. Please help me... ze kunnen hier niet meer in de database!!!

Intel i5 3570K@4.2Ghz, 2x4GB, MSI Z77A-G45, Club3D Radeon HD 7970 royalKing

• mbooij

mbooij

De Mosselman

Ik heb een backup van donderdag terug kunnen zetten. Daardoor mis ik nu nog een werkdag gegevens. Weet niemand op GoT hoe ik in ieder geval data uit de database kan halen?

Verwijderd

Laatst nog een service pack, service release, etc. handmatig en/of automatisch geinstalleerd?
Misschien heeft iemand geprobeerd om de database te openen met een nieuwe versie van Microsoft Access?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2005 17:47 ]

• mbooij

mbooij

De Mosselman

Het is wel zo dat Office 2000 en 2003 naast elkaar gebruikt worden. Dat mag toch geen problemen opleveren? Ik ga er vanuit dan Microsoft zijn software backwards compatibel maakt.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

mbooij schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 10:55:
Het is wel zo dat Office 2000 en 2003 naast elkaar gebruikt worden. Dat mag toch geen problemen opleveren? Ik ga er vanuit dan Microsoft zijn software backwards compatibel maakt.
*BZZZZT*
Access 2003 maakt 2002/XP bestanden aan die niet compatible zijn met Office 2000/97.

Daar krijg je ook een alert voor, als d'r iemand gewoon doorheen geklikt heeft heb je nu een uitdaging.

[ Voor 13% gewijzigd door alt-92 op 24-03-2005 11:30 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• mbooij

mbooij

De Mosselman

Maar dan zou ik hem wel gewoon nog met Access 2003 moeten kunnen openen / inlezen. Dit kan ik echter ook niet. Mag de db zelf niet eens meer via ODBC inlezen.

• mbooij

mbooij

De Mosselman

Nog iemand een idee? Ik heb een backup terug kunnen zetten maar ik mis nog steeds van enkele dagen gegevens.

• mbooij

mbooij

De Mosselman

Het is inderdaad wel opvalend dat dit probleem nog nooit is voorgekomen en sinds we hier office 2003 zijn gaan gebruiken zich voordoet. Echter kan ik de database dus ook niet in Access 2003 openen. Is er geen tooltje om de db weer terug te halen?

Pagina: 1