Toon posts:

Krijg geen goed beeld op Pinnacle PCTV Pro tv-kaart...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zou iemand me aub kunnen helpen?

Ik heb een Pinnacle PCTV pro tv-kaart gekocht. Ik heb een TV en een PC in m'n kamer dus heb ik een coax splitter gekocht. 1 van de uiteinden van de splitter zit direct in de TV, het ander zit met 2 coaxverlengkabels in m'n PC. Op de TV werkt alles nog perfect, maar op m'n PC kan ik maar een heel gelimiteerd aantal kanalen (canvas, Ned3 en nog een stuk of 3 anderen) krijgen, en dan nog erg verstoord. Ik heb ook een 5.1 geluidsinstallatie van m'n PC waarlangs de coaxkabel loopt en dacht dat deze het signaal misschien verstoorde maar dat is dus niet het geval (heb de stroom uitgetrokken maar beeld bleef even slecht). Ik heb ook manueel frequenties geprobeert (http://www.ping.be/~ping2715/pbe/tvdtv.htm) maar met hetzelfde resultaat, enkel canvas en nog een paar zenders werken een beetje. Ik weet echt niet wat te doen

Wij hebben er 5 TV's aan hangen, maakt dat iets uit?

Staat zo opgesteld:
Versterker --> Splitter --> TV1
-------------------------------> TV2
-------------------------------> TV3
-------------------------------> TV4
-------------------------------> Splitter --> Mijn TV
-------------------------------------------> Mijn PC

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04:43
en als je nou de tv eruit trekt dus dat ie alleen aan je pc hangt.. (hier had ik een soortgelijk probleem en dat loste het op)

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

Topicstarter
Neen, ik heb ook al geprobeert deze opstelling te gebruiken wat hetzelfde effect gaf: Kabel uit muur --> Verlengkabel --> PC

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeert er een screenshot van te nemen maar het beeld blijft bewegen in PSP, zelfs nadat ik hem opsla en gewoon open met imageviewer... Het stopt pas met bewegen als ik PCTV Vision afsluit, dan wordt het gewoon een kader met zwarte achtergrond ipv het verstoorde beeld waarvan ik de screenshot heb genomen... Dat suckt wel, wat is het nut van een screenshot als het niet het beeld opslaat dat op dat moment op je scherm staat?!

Verwijderd

Ja dat komt omdat je een DirectX 'overlay' niet kan capturen met printscreen. Het werkt wel met Hypersnap (is een screenshot programma).
Is je computer geaard? Niet-geaarde computers verstoren TV-signaal nogal eens.

Verwijderd

Topicstarter
Hij zit in een stopcontact dus is hij toch zoiezo geaard? Ik heb zelfs zo'n speciale SurgeMaster en de lampjes voor 'earthed' en 'protected' branden alletwee...

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

Verwijderd schreef op 12 October 2003 @ 13:54:
Hij zit in een stopcontact dus is hij toch zoiezo geaard?
nee, tuurlijk niet.
er zijn 2 soorten stopcontacten.
1 met randaarde. en een zonderrandaarde

[ Voor 20% gewijzigd door job op 12-10-2003 13:56 ]

Verwijderd

Heb je de stekkers wel goed gemonteerd? Dat een Coax stekker monteren geen common-knowledge is blijkt keer op keer, huisgenoten, vriendinnen, allemaal hebben ze kutbeeld. Ja gek he, niet alleen de kern moet je verbinden, maar dat spul eromheen heeft ook een functie... :z

Verwijderd

Topicstarter
tsja op de TV werkt het wel goed dus daar zal het toch niet aan liggen...

Verwijderd

Topicstarter
Het geluid komt trouwens wel goed door, slechts een minimale storing... Heeft iemand nog een idee? Ik zou deze kaart niet graag in de prullenmand moeten gooien...

Verwijderd

Topicstarter
Ook geen suggestie? Alles is goed... :(

Verwijderd

Probeer ff wat kaartjes te wisselen van pci-slot

wat hangt er boven / onder ?

ik had mijn geluidskaartje er onder zitten en verplaatst, nu beter
daarnaast vind ik de afscherming van de tuner op de kaart matig.
Ik merk al verschil als ik bv een metalen plaatje net boven de tuner hou....

hmmm... jammer dat ik geen pci-slotje overheb anders een "anti-stralingskaartje" in elkaar frotten 8)7

tip : gebruik ook geen hoekifoeki-coaxkabel van de h*m*. :X

Verwijderd

.. nog een tip : gebruik ChrisTV (freeware) om TV te kijken : veel lichter, minder cpu-usage etc. etc.

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Probeer eens zonder een enorme verlengkabel de PCTV kaart aan te sluiten op de TV kabel? Als dat helpt, zet er dan een antenneversterker tussen :)

[ Voor 9% gewijzigd door Nvidiot op 13-10-2003 18:13 ]

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Verwijderd

Lijkt me eigelijk storing, zit er nergens een knik in de kabel?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 October 2003 @ 17:50:
Ook geen suggestie? Alles is goed... :(
Als je nou een goed screenshot wil maken, druk dan eens op F4. ;)

Verwijderd

hé, dit klinkt me bekend in de oren.. Twee jaar terug kocht ik een PCTV PRO...en tot op heden is het voor mij de grootste miskoop..helaas

Ik kan met antenne (ja, dit is ook voorzien voor de pro) thuis wel ontvangen maar heeeel veel CPU-usage en enkele bijgeleverde programma's slaan steeds tilt. Het wijzigen van zender verloopt uiterst traag (tot 2 minuten !!)

Had ik wat beter naar het forum van Pinaccle gekeken dan had ik wellicht deze aankoop niet moeten doen want ik lees er heel veel opmerkingen.

De kaart zit nu dus in m'n computer zonder enig nut...helaas

Oh ja, m'n systeem, Intel Pentium 4 / 2Ghz -- 256 mb ram ...dit moet toch ruim volstaan voor een tv-kaartje ?

Ik hoop dat Nutkenz een oplossing vindt voor zijn probleem

• grolo2010
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:41
Volgens mij heb je verkeerd gesplitst de kabel komt binnen -> je splitst de kabel en dan gaan van de splitter twee kabels eén naar de TV en de andere naar de PC

Ik heb ook een PCTV plus TV en dat werkt goed, dus het kan wel. ;)

[ Voor 22% gewijzigd door grolo2010 op 13-10-2003 19:15 ]

Verwijderd

Ga even opzoek naar een nieuwere versie van de software en zet hem op ful scan.

Hij zal wel op de snelle manier gescand hebben waardoor die de helft niet vind ;).

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Nog een tip wat betreft drivers & software voor deze kaart, aangezien de Pinnacle drivers & software ZEEER brak zijn:

driver: http://btwincap.sourceforge.net/
TV progsel: http://www.dscaler.org/ en http://sourceforge.net/projects/deinterlace/ voor de laatste Alpha versies.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 oktober 2003 @ 18:07:
Probeer ff wat kaartjes te wisselen van pci-slot

wat hangt er boven / onder ?

ik had mijn geluidskaartje er onder zitten en verplaatst, nu beter
daarnaast vind ik de afscherming van de tuner op de kaart matig.
Ik merk al verschil als ik bv een metalen plaatje net boven de tuner hou....

hmmm... jammer dat ik geen pci-slotje overheb anders een "anti-stralingskaartje" in elkaar frotten 8)7

tip : gebruik ook geen hoekifoeki-coaxkabel van de h*m*. :X
Hij zit tussen de Video & Geluidskaart, met telkens een lege PCI slot tussen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 October 2003 @ 18:11:
.. nog een tip : gebruik ChrisTV (freeware) om TV te kijken : veel lichter, minder cpu-usage etc. etc.
Als ik geen beeld heb maakt dat niet veel uit hé :)

Verwijderd

hé, nvidiot ...thx voor de tips voor software

ik ga het dadelijk even uitproberen, ChrisTV heb ik in een ver verleden als eens geprobeerd en dat lukte ook niet echt . Maar ik ga alle uitdagingen aan of deze kaart zit er voor nix in.

Verwijderd

Topicstarter
Nvidiot schreef op 13 October 2003 @ 18:12:
Probeer eens zonder een enorme verlengkabel de PCTV kaart aan te sluiten op de TV kabel? Als dat helpt, zet er dan een antenneversterker tussen :)
Moet ik dan de kabel uit de muur rukken of m"n reusachtige PC helemaal verplaatsen? :) Maar goed, dit zal ik eens proberen als er echt geen opties oveblijven want het is echt veel werk om m'n PC te verplaatsen, ligt zo'n 20kg kabel in de knoop :P

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 oktober 2003 @ 18:17:
Lijkt me eigelijk storing, zit er nergens een knik in de kabel?
Pas nieuwe kabel gekocht, geen knik

Verwijderd

Topicstarter
grolo2010 schreef op 13 October 2003 @ 19:11:
Volgens mij heb je verkeerd gesplitst de kabel komt binnen -> je splitst de kabel en dan gaan van de splitter twee kabels eén naar de TV en de andere naar de PC

Ik heb ook een PCTV plus TV en dat werkt goed, dus het kan wel. ;)
Hoe moet ik hem dan wel splitten? :?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 oktober 2003 @ 19:16:
Ga even opzoek naar een nieuwere versie van de software en zet hem op ful scan.

Hij zal wel op de snelle manier gescand hebben waardoor die de helft niet vind ;).
Heb al een full scan geprobeerd, doet nix :'(

• grolo2010
Verwijderd schreef op 13 October 2003 @ 20:09:
[...]

Hoe moet ik hem dan wel splitten? :?
Dat schrijf ik toch, uit jouw start post begrijp ik dat je het anders hebt. :)

Verwijderd

Topicstarter
Zo is het nu: kabel uit muur --> slitter met 2 uitgangen waarvan 1 naar PC en 1 naar TV...

• grolo2010
Verwijderd schreef op 12 October 2003 @ 09:51:
1 van de uiteinden van de splitter zit direct in de TV, het ander zit met 2 coaxverlengkabels in m'n PC.
Hier uit maakte ik op dat je het anders hebt
Dat is dus niet zo. :X

Verwijderd

Topicstarter
Ja, eerst waren er 2 verlengkabels (1 was niet lang genoeg) maar nu is het er nog maar 1

Verwijderd

Topicstarter
Vreemd, op mijn TV leek ik heel eventjes dezelfde storing te hebben maar toen ik terug op een andere post zapte was hij alweer verdwenen...

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-08 21:49
Ik krijg ook de ene keer dat hij veel meer chans kan vinden dan de andere keer, als ik auto-scan. Ik weet wel dat het TV-Signaal slechter word naarmate er meer TV's in huis zijn aan dezelfde lijn. Als je nou alle coax kabels van alle tv's ff eruit ragt, en als enige je Pinacle software leuk laat scannen. Trouwens, je hebt toch wel al allebei de scans geprobeerd he, full en fast, en ook niet aangezet dat hij duplicated channels moet overslaan?

Enneuh, probeer het ook eens op andere tijdstippen van de dag, hoe minder mensen TV kijken in je buurt des te beter signaal je hebt :P

57696520646974206c65657374206973206e657264

Verwijderd

Topicstarter
Toch is het niet echt de bedoeling dat ik om 4 uur 's nachts naar TV ga zitten kijken omdat er dan niemand anders kijkt... Zal laten weten of het helpt.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Als er iemand tips heeft voor een goeie cai inrichting in huis dan hoor ik het graag

Weet inmiddels al dat ik een AOP nodig heb iemand een idee waar ik die kan bestellen ? (webwinkel?)

Je vervangt de eerste doos (die van je CAI) voor een Tras 10 of Tras 100 (zogenaamde 1-gats doos). Vanaf daar loopt 1 kabel naar een splitter toe, en van af die splitter lopen de kabels naar de plekken waar jij radio en tv wilt hebben. Daar wordt dan je reguliere antenne doos geplaats (van het type eind of doorlus, afhangelijk vand e rest van je netwerk).
Kijk hier bij prijslijsten & info voor officiele voorbeelden: www.radiocentrum.com

Maar nou een winkel in de buurt of een goeie webwinkel

O ja buurt schrijf je als Dordrecht
Pagina: 1