[XP] Boot wel bij de ene, maar niet bij de andere computer.

Pagina: 1
Acties:

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-02 18:47
Ik heb 2 pc's, een laptop: acer aspire 1300. En zo'n medion Pc van de aldi.

Ik heb een windows 98 cd-rom. Als ik beide computers zet op boot van cd-rom speler en ik stop die windows 98 cd-rom erin, dan booten ze beide van de 98 cd.

Ook heb ik een windows xp cd-rom, als ik die erin doe dan boot ie wel bij de medion pc, maar niet bij de acer aspire :? ... Hoe kan dat, wat kan ik er aan doen??

Verwijderd

dat is een bios instelling, de boot volgorde veranderen, zodanig dat de cd-rom speler als eerst van wordt geprobeert te booten (wat een zin :p) .

• Double J
Als ik beide computers zet op boot van cd-rom speler
Dus daar staat ie al op, boot van de cd-rom speler!

• CaPtAiNCaRnAgE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06-2025

CaPtAiNCaRnAgE

conventies boven 3-laags Popla

als het een gefikte en dus illegale xp installatiecd betreft kan het zijn dat een van de twee ongetwijfeld slimline cd-rommtejes problemen heeft met het uitlezen van een specifieke trackop de cd......dus misschien een niet optimaal leesbare cdrom i.c.m een kwalitatief mindere drive?

[edit:]
zet voor de zekerheid alle zoeken naar alle andere bootable mediain je bios eens uit, dus alleen CDrom aan als je die mogelijkheid hebt.

[ Voor 21% gewijzigd door CaPtAiNCaRnAgE op 12-10-2003 11:14 ]

i7 2600k | Z68A-GD65-G3 | 4 * 4 GB PC12800CL9 | MSI N470GTX Twin Frozr II | 2x Dell US 2007WFP

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:34
euhm, je kunt proberen om voordat tie naar je cd hoort te booten op je pc ff de pauze knop in te drukken, zodat de cdrom speler de kans krijgt om je cd op te spinnen en te lezen.... en dan dus ff op spatie om hem naar het boot proces te laten gaan...

https://wren.co/join/Devian

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je kan bij de Acer Aspire door op "Esc" te drukken een boot menu krijgen, en vervolgens expliciet voor CD-ROM kiezen. Als je dat doet, zie je dan wel de prompt "Press any key to run WindowsXP Setup" voorbij komen ?

• Double J
dat op esc drukken werkt niet, op pauze drukken ook niet, dan stopt de pc gewoon met alles.

Verwijderd

Ik heb een Aspire 1300, en ook ik kom niet in de BIOS.
Via F2 kom ik bij de BIOS, maar kan ik alleen datum/tijd wijzigen.
Via F10 kom ik in Boot Device.
Een tip om tijdens opstarten CTRL-ALT-ESC te gebruiken gaf echter hetzelfde effect als F2.
Pagina: 1