Internet via een switch delen

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

• Wijnbo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-08 21:33

Wijnbo

Electronica werkt op rook.

Topicstarter
Hallo, mijn computer hier zit op een router aangelsoten, dus heeft een internet verbinding. Nu zit er een 2e netwerkkaart in, deze gaat naar een 24 poorts switch, die we gebruiken voor de lan die we hier houden. Hoe kan ik er nu voor zorgen dat de rest van de computers ook internet heeft? Besturingssystemen zijn windows 2000 en XP.

Verwijderd

Nou, hier het simpele antwoord.
Ik neem aan dat als je zegt dat je een router "hebt" je ook daadwerkelijk een router hebt.

Steek die router in de switch en ruk die tweede netwerk kaart uit je pc.
Zorg dan dat al je pc's de router zoals die ene pc aanspreken.
In de zin van Gateway etc.

Klaar

PS. Je geeft te weinig info voor een beter antwoord

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2003 09:08 ]

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 21:33

DarkSide

theres no place like ::1

Idd router is voldoende.
Alle pc's aansluiten op de router is ook voldoende.
Of als de router op een lastige locatie staat, idd, de switch op de router aansluiten.
En de pc's weer op de switch.
Waarschijnlijk deelt de router ook gewoon ip's via DHCP.
dus opzijn minst een ipconfig/renew moet voldoende zijn.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Je hebt twee mogelijkheden:
1) Zet alle computers 'achter' de router.
2) Stel jouw computer in als router (zet de computers achter jou in een ander subnet) met bijvoorbeeld ICS. Gewoon de verbinding naar de router delen over de verbinding naar de switch. Stel dan bij iedereen jouw computer in als gateway.

Omdat het duidelijk is dat je niet echt veel moeite hebt gedaan zelf een antwoord te vinden, en omdat je veel te weinig informatie geeft om echt goed te helpen gaat dit topic dicht.
Met de tips die Marder en ik hebben gegeven kun je in ieder geval vooruit. Als je iets eraan nog niet snapt raad ik je aan de FAQ's van NT even door te nemen :)

Succes!

Dit topic is gesloten.