ABIT NF7-S enkel mono op analoog...

Pagina: 1
Acties:

• retspan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:28
M'n NF7-S doet het zeer fijntjes icm een Sony 5.1 setje via de optical uit :)

Voor als de Sony echter afligt, zit er op de analoog-uit een setje simpele Labtec speakertjes zodat ik m'n mail notification toch krijg (courtesy van een zekere Mr. H. Simpson). Nu als ik deze voor het eerst in gebruik nam, was alles prima in orde.
Helaas moest ik een frisse windows install doen tgv het feit dat de uninstall van de nieuwe nForce drivers de helft van je registry mee neemt naar de eeuwige jachtvelden :( Sindsdien geeft helaas enkel maar het rechter Labtec speakertje output :'(

Ik heb 't gevoel dat ik zo'n beetje alles heb geprobeerd, switchen met de andere analoge uitgangen op de NF7-S (ben mij bewust dat ABIT hier een potje van maakte), verscheidene settings in het nForce control panel, etc. Heb trouwens ook de speakers nog op een Soundblastertje geprobeerd een daar zijn ze A-ok...en waaron ook niet - voor de re-install ging het ook :?

Enige hulp bij voorbaat zeer op prijs gesteld!! ;)

[ Voor 4% gewijzigd door retspan op 12-10-2003 12:16 ]

• retspan
Niemand? :'(

[ Voor 32% gewijzigd door retspan op 13-10-2003 20:42 ]

Verwijderd

uhh, goede nForce drivers installen?? 2.03 zou ik aanraden, beste drivers ooit, maar de 2.45's zijn ook goed voor NF7-S

Verwijderd

Als je echt de speakersetup al hebt gedaan en die werkt niet fijntjes:

Alternatieve workaround: Verwijderd in "geluid center (en left en right) over su"

Kijk ook eens hier: [rml]nForce2 drivers [ Ervaringen][/rml]

Uit hoeveel speakers bestaat dat setje? Welke stekkers zitten daaraan?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2003 05:36 ]

• retspan
sorted...lag niet aan de drivers maar kennelijk aan het feit dat de analoge uitgangen niet van speakersetjes houden die pass through werken (uitgang>kabel>speaker>kabel>speaker), hetgeen met de kleine Labtec setjes het geval is. Nu een simpel setje sony discman-speakertjes (is toch maar voor mail-notification) erop en in 1 keer ok :)