Heb een vreemd probleem met me doc types. Wil graag een correcte doctype gebruiken om in standards-compliant mode te werken (enerzijds omdat ik wat dat betreft een freak ben, anderzijds omdat opera anders me pagina verkeerd weergeeft).
Als ik een doctype opgeef met een url (html 4.01 transitional of strict maakt niet uit) zijn moz, fb en opera blij met me, ie5 boeit het niet, maar ie6 verkloot layout
Gebruik ik transitional zonder url, dan is ie blij, moz doet het wel ok, zij het buiten de standards compliant mode, en opera geeft verkeerd weer.
Zou zelf ie6 als veroorzaker zien; heb al geprobeerd de doctype met url op verschillende manieren weer te geven, (ala w3c met spaties; zonder spaties; alles op een regel) maar het wil niet baten..
gebruik nu
maar zou dus graag iets van dit van maken..
iemand enig idee hoe ik dit nasty probleem kan oplossen?
Als ik een doctype opgeef met een url (html 4.01 transitional of strict maakt niet uit) zijn moz, fb en opera blij met me, ie5 boeit het niet, maar ie6 verkloot layout
Gebruik ik transitional zonder url, dan is ie blij, moz doet het wel ok, zij het buiten de standards compliant mode, en opera geeft verkeerd weer.
Zou zelf ie6 als veroorzaker zien; heb al geprobeerd de doctype met url op verschillende manieren weer te geven, (ala w3c met spaties; zonder spaties; alles op een regel) maar het wil niet baten..
gebruik nu
code:
1
| <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"> |
maar zou dus graag iets van dit van maken..
code:
1
2
| <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd"> |
iemand enig idee hoe ik dit nasty probleem kan oplossen?
[ Voor 4% gewijzigd door BetuweKees op 12-10-2003 02:49 . Reden: tikfoutje ]
Through meditation I program my heart to beat breakbeats and hum basslines on exhalation -Blackalicious || *BetuweKees was AFK; op de fiets richting China en verder