[Illigal Disc] DVD brander kaduuk?

Pagina: 1
Acties:

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Ik krijg sinds een paar dagen met Nero 60011/15 (allebei geprobeerd) de melding aan het einde van de brandsessie bij het afsluiten de melding Illigal disc.

Ik heb dus geprobeerd een andere versie te gebruiken, heb ook Easy CD/DVD Creator 6 gebruikt krijg allemaal dezelfde melding, ik verdenk nu echt de brander, het gaat om een Pioneer DVR-105 (de rest van de specs staan in de link in de ondertitel ik den alleen dat de rest niet relevant is behalve soort/type brander).

Ik gebruik Nashua & Datawrite (rode) DVD-R schijfjes, bij allebei de merken dezelfde melding precies bij het afsluiten van de disc, ze spelen nog wel af in mijn Sony stand-alone DVD speler (is beetje gek), ik heb de search gebruikt maar er kwamen maar 3 topics tevoorschijn en geen van allen stond iets duidelijks in.
Ik heb ook de laatste Firmware, maar dat is alweer een tijd geleden dat ik dat gedaan heb dus ook niet relevant.

Hopelijk heeft iemand een duidelijk antwoord voor mij 8)

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-03 23:09
Lijkt me iets te maken te hebben met de kalibratie van de laser.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Lennieboy83
Ik heb eens op kalibratie (met een C) gezocht en idd ik kwam een hoop tegen ja ;) ik denk dat 't terug sturen wordt, maar ik kwam alleen geen illigal disc tegen dus misschien dat iemand me kan vertellen wat dat moge wezen :?

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-03 08:14
Bekijk de onderkant van de DVDR eens onder een bureaulamp. Of je er wat vreemds aan ziet misschien.

• Lennieboy83
Jimsterrr schreef op 12 October 2003 @ 02:47:
Bekijk de onderkant van de DVDR eens onder een bureaulamp. Of je er wat vreemds aan ziet misschien.
Ik heb dat gedaan en daar is niets vreemds op te zien, ik kan gewoon zien waar de brander geëindigd is, ongeveer een milimeter of 2 voor het einde van de disc, alleen ik moet eigenlijk wel afkloppen, want ik heb in de zomer een keer of 2 gehad dat dat gebrande stuk heel erg vaag werd na de helft van de disc ongeveer, ik denk eigenlijk dat dat ook niet zo goed was.

offtopic:
Ligt het aan mij of zijn alle DVD branders tegenwoordig gewoon heel erg zwak?
ook als je naar die prijzen kijkt dan klopt er geen reet van :/

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-03 20:23
ik heb deze error met de NEC 1300A, ik krijg het alleen als ik aparte files brand, en dus niet bij een image ofzo.

weet iemand hier een oplossing voor ?

• Lennieboy83
Kan iemand mij nou vertellen of dat de brander kapot is of dat het aan iets anders (softwarematigs) ligt :? , want anders stuur ik hem maandag gewoon retour.

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Probeer eens RecordNow Max (www.stompinc.com) voor demo :)

webOS all the way!

Verwijderd

Ooit ook dergelijke meldingen gehad.
Volgens leverancier was ie overleden.
(gelukkig 3 jaar garantie).
De nieuwe die ik kreeg hield er nog sneller mee op.

• Duncan_R
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 10:04

Duncan_R

www.motor-forum.nl

Ik kreeg op mijn NEC 1300 deze melding omdat hij het merk dvd niet herkende, dit is met een firmware update opgelost

• Lennieboy83
Ik ga de brander gewoon inruilen voor een Plextor ± DVD brander (Plextor vertrouwde kwaliteit) en hopelijk houd ie t langer uit dan 3 maanden ;)

Ik heb vanaf gisteren geen behoorlijke DVDs meer kunnen branden, ze spelen niet eens meer af dus nu is ie echt kaduuk denk ik.
Pagina: 1