[W2003] Geen Nforce2 drivers?

Pagina: 1
Acties:

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:16
Ik krijg binnenkort een nieuw moederboord (Epox 8RDA+).. uitgerust met een Nforce2 chipset.
Ik heb gekeken op GoT en google, maar ik heb nergens Nforce(2) drivers kunnen vinden voor Windows Server 2003 (Standart Edition). Dit vind ik toch wel vervelend aangezien ik Windows 2003 (legaal) heb gekocht, en hem toch wel zou willen gebruiken. Is er toevallig iemand die Nforce2 drivers heeft voor windows 2003, of een oplossing heeft om een Nforce2-chipset toch fatsoenlijk onder W2003 te laten draaien :?
Weet er iemand toevallig ook waarom er geen W2003 drivers voor Nforce zijn?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Doe jij dan geen vooronderzoek voordat je een ServerOS koopt of je hardware wel supported is (HCL) ?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Windows Server 2003 is een server operating system. Voor een server zijn andere eisen dan voor een desktop - zo zijn er maar weinig mensen die spelletjes spelen op een server OS, simpelweg omdat het OS daar minder goed/niet voor getuned is, en het een stuk duurder is (qua licentie kosten).

Je kan gewoon de standaard VGA driver gebruiken die bij Windows Server 2003 mee geleverd wordt. Voor de meeste administratie taken is deze voldoende. Heb je dan alsnog meer kleuren oid nodig, kan je dit via de uitstekende remote-admin mode doen.

Open op verzoek - het gaat om meer dan VGA drivers (waarvoor mijn excuses).

[ Voor 11% gewijzigd door elevator op 11-10-2003 23:45 ]

• w0w
Doe jij dan geen vooronderzoek voordat je een ServerOS koopt of je hardware wel supported is (HCL) ?
Jahwel, maar eerst had ik een VIA chipset, waarvan ik alleen de usb en de ps/2 poorten onboard wou gebruik, deze had geen netwerk kaart/firewire/andere shit onboard, en ik had nie gedacht dat ik zo snel over een nieuwe mobo zou kunnen beschikken.
guru3d.com
Leuke website, ze hebben alleen geen nForce2 drivers voor W2003 :+
Windows Server 2003 is een server operating system. Voor een server zijn andere eisen dan voor een desktop - zo zijn er maar weinig mensen die spelletjes spelen op een server OS, simpelweg omdat het OS daar minder goed/niet voor getuned is, en het een stuk duurder is (qua licentie kosten).

Je kan gewoon de standaard VGA driver gebruiken die bij Windows Server 2003 mee geleverd wordt. Voor de meeste administratie taken is deze voldoende. Heb je dan alsnog meer kleuren oid nodig, kan je dit via de uitstekende remote-admin mode doen.
Jah dat klopt allemaal, en ik ga de server ook niet gebruik om spelletjes mee te spelen, maar het zou toch wel leuk zijn als ik de onboard features kan gebruiken, en ik vind het inderdaad niet zo erg als er geen detonaters zouden zijn (maar die zijn er dus wel!) voor W2003
Open op verzoek - het gaat om meer dan VGA drivers (waarvoor mijn excuses).
Bedankt :)

Ligt het trouwens aan Microsoft of aan Nvidia dat ze er nog niet zijn? of aan allebij?

[ Voor 7% gewijzigd door w0w op 13-10-2003 17:27 ]

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-04 17:48

Remy

I usually get 100% accuracy

Allebei. Microsoft is te druk/traag om OS'specs etc door te geven aan nVidia, en nVidia vindt het wel best, aangezien ze driversupport voor het nForce3 platform (Opteron/Athlon64) belangrijker vinden voor win2003 server, dan voor het nForce2 platform. Te zijner tijd zullen er heus nForce2 drivers komen voor win2003 server, maar dat zal op z'n vroegst begin komend jaar zijn, vanwege wat ik eeerst noemde :)

LinkedIn
Instagram

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-02 10:05
windows xp software drivers en andere zooi werkt perfect op win2003, win2003 zal hoogstens zeuren van: voldoet niet aan logo test. Daar moet je niks van aan trekken. Voor de rest: win2003 is idd een server OS, maar hij functioneert ook goed als workstation/gamestation. (zie het win2003 topic in de faq) Afgezien van de serverapplicaties is win2003 basaal een verbeterde versie van winxp. In mijn ogen werkt ie dan ook fijner dan xp (misschien omdat vele services standaard uitgeschakeld zijn?). Alleen is win2003 iets minder kant en klaar voor desktop toepassingen. Maar dat kun je verhelpen met deze handleiding: http://www.msfn.org/win2k3/

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Als drivers niet digital signed zijn houd dit niet in dat ze niet aan de logo test voldoen maar simpelweg niet getest zijn op het platform waar men ze op wil installeren. Dit kan tot gevolg hebben dat het platform dan crashed.

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-02 10:05
mutsje schreef op 14 October 2003 @ 09:39:
Als drivers niet digital signed zijn houd dit niet in dat ze niet aan de logo test voldoen maar simpelweg niet getest zijn op het platform waar men ze op wil installeren. Dit kan tot gevolg hebben dat het platform dan crashed.
Je zegt het goed. Dit "kan", maar in de praktijk heb ik er zelf nog geen problemen mee gehad als ze wel digital signed voor xp waren, maar niet voor win2003. Er zijn evenzeer genoeg andere dingen waardoor een platform kan crashen })

• w0w
Trunksmd;
Werkt de onboard geluidskaart/firewire/netwerkkaart enzo wel met de WinXP drivers dan?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Probeer het.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Alle drivers voor winxp werken ook op W2003, dus zal wel goed werken als je de drivers allemaal correct instaleerd

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2003 14:15 ]

Verwijderd

Mobo drivers van een ander Os gebruiken onder het motto dat zal wel los lopen, terwijl het om je server gaat?!
ik heb al wat heel enge ideeën gezien op dit forum, maar ik vind dit toch wel weer een toptien nominatie :)

ik zou als het een bedrijfsmatig servertje is liever met de certified doet-het-met-alles-performance-driekeernix ingebakken drivers werken dan met unsupported drivers. ik heb al een aantal keer gezien dat m'n W2k3 bak plat ging nadat ie woeste dingen probeerde te doen, zoals het klikken van icons op het bureaublad, dit alles met uncertified drivers.
voor m'n thuisserver boeit het niet maar in het bedrijf wil ik het níét hebben.

• w0w
Mobo drivers van een ander Os gebruiken onder het motto dat zal wel los lopen, terwijl het om je server gaat?!
ik heb al wat heel enge ideeën gezien op dit forum, maar ik vind dit toch wel weer een toptien nominatie
lol :) Het gaat gelukkig niet om een bedrijfsserver, meer een webserver/counter-strike server, het is geen wereldramp als ie down gaat, maar ik heb hem toch liever 24/7 up :)
Ik heb besloten om een weekje aan te zien hoe stabiel het gaat met de XP drivers, ik zal wel af en toe mijn bevindingen posten, en als het nou niet stabiel is, zet ik gewoon, tot er 2003 drivers zijn, toch maar XP op :|
Pagina: 1