Toon posts:

krijg (s)ata schijf niet aan de praat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb vandaag een serial ata harde schijf van maxtor (maxtor sata daimondmax plus 9 120 gig) gekocht.
die wil ik naast de 2 harde schijven (maxtor 80 gig daimondmax plus 9) laten meewerken. de 2 schijven zitten op de ide poort samen met een cd burner en een dvd burner.de sata schijf hoeft niet als master te fungeren want het besturingsprogramma staat al op de andere schijf.
ik heb een asusmobo a7v8x deluxe met serial ata maar als ik deze aansluit krijg ik wel het menu van fastbuild utility maar ik kom niet verder.
heb nergens iets kunnen vinden hierover. weet iemand wat ik misschien fout doe.

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:18
Drivers laden in windows? welke windows?

Edit: of draai je linux?

Fastbuild? hier moet je een raidset aanmaken, van 1 schijf in dit geval.

[ Voor 63% gewijzigd door Teddy op 11-10-2003 23:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb xp draaien en heb daar de drivers al in geladen en die raidset probeer ik aan te maken maar dat doet hij niet omdat er geen schijf gevonden wordt

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:18
Hmmm, vaag, ik heb dit al wel honderd keer gedaan (bij nieuwe pc's that is).
Inpluggen, power regelen, array builden, driver laden, en presto.

Hij hoort die schijf gewoon te vinden volgens mij, maar misschien zie ik iets over het hoofd, het is al laat.

Verwijderd

Topicstarter
ff een gekke vraag maar moet er op een sata harde ook een jumper vor master of slave zitten.(deze zat er niet op daarom ben ik er van uit gegaan dat die er dan ook niet op hoeft te zitten en op de site van maxtor kreeg ik daar geen antwoord op

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op 11 oktober 2003 @ 23:49:
ff een gekke vraag maar moet er op een sata harde ook een jumper vor master of slave zitten.(deze zat er niet op daarom ben ik er van uit gegaan dat die er dan ook niet op hoeft te zitten en op de site van maxtor kreeg ik daar geen antwoord op
nee want er kan maar 1 disk op 1 sata kanaal, master/slave is dus niet meer nodig

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
het is nu toch gelukt alleen niet onder windows.
heb een install diskette gemaakt en onder setup van xp geinstalled.
hij herkent hem nu prima. ;)
Pagina: 1