Toon posts:

Sony Copy Control

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo daaro,

laatst heb ik een nieuwe (aziatische cd) binnen gekregen en d'r zit een Copy Control Technologie op. Het overbranden was gelukt maar bij het afspelen van de copy wordt het geluid vervormd. An sich wel een goede beveiliging maar vervolgens ben ik het bestandsstructuur gaan bekijken.

Uiteindelijk ben ik gestuit op bestanden van de extensie ".OMA". Deze bestanden kon ik afspelen als WMA en WMV. Ik heb met Audio Converter geprobeerd dit bestand om te zetten in WAV (en dan MP3) maar dat programma gaf een foutmelding.

Nu heb ik de volgende vragen...
-Hoe maak ik van deze OMA (of WMA) bestanden uiteindelijk MP3's
-Wie weet verdere informatie te geven over deze copy beveiliging?

Groeten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit ruikt zeer sterk illegaal :X 8)7

De FAQ...

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2003 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 22:42
Waarom is dat illegaal, je mag toch wel een kopie voor jezelf maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

mlevd schreef op 11 October 2003 @ 23:13:
Tis toch wel illegaal om een beveiliging te omzeilen!?

Overigens heb ik, ontopic, geen idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mlevd schreef op 11 October 2003 @ 23:13:
[...]

Waarom zit er dan een Copy Control Technologie op :/

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2003 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 22:42
Is er dan een wet in Nederland waarin staat dat je niet een kopie voor jezelf mag maken, het feit dat er copycontrol op zit wil niet zeggen dat je die kopie in Nederland niet mag maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Overigens kun je vast met wat google werk (evt. met behulp van duistere sites ;)) wel een heel eind komen... lijkt me tegen de regels om dat hier te vragen, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
'k ben d'r net achter gekomen dat het een technologie is van Sony's OpenMG...
voor de geinteresseerden:
http://www.openmg.com/eu/index.html

achja, ik dacht dat iemand hier misschien meer over weet :P hier laat ik het bij, groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

mlevd schreef op 11 October 2003 @ 23:17:
Is er dan een wet in Nederland waarin staat dat je niet een kopie voor jezelf mag maken, het feit dat er copycontrol op zit wil niet zeggen dat je die kopie in Nederland niet mag maken.
Klopt; volledig juist.

Alleen is die copycontrol ervoor om te zorgen dat er geen illegale kopieën gemaakt kunnen worden. Helaas is dat dus wat lastig voor mensen die legaal een kopie voor zichzelf willen maken en dus ook in bezit zijn van het origineel.

Maar er zijn talloze topics dichtgegaan met dit soort vragen. De ellende is dat dit dus ook voor illegale zaken gebruikt kan worden. En dat is iets waar GoT niet aan meewerkt.

Reken erop dat dit topic op slot gaat vanwege het bevinden in 'grijs gebied'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Sja, helaas.

Ik ben het helemaal met je eens vwb. het recht op een backup.
offtopic:
Op een persoonlijke noot:
Sterker nog, ik lever CD's met copy protection meteen weer in bij we winkel, ik wens geen audio CD's te hebben die die troep aan boord hebben en niet fatsoenlijk op m'n PC draaien, dan liever een schoon kopietje maken :X

Bij programma's/ games enz. is dit heel duidelijk warez, bij muziek nogal in een grijs gebied. Maar aangezien we je naast onderstaande niet kunnen helpen zonder beveiligingen te omzeilen of "foute" websites te noemen, doe ik het toch op slot.

Er zijn trouwens diverse websites en waarschijnlijk ook standaardprogramma's die je denk ik heel goed kunnen helpen. Daarnaast kan je het natuurlijk via je analoge uitgang sturen, al zou ik zelf liever niet de waarschijnlijk lagere kwaliteit WMA's gebruiken. Maar goed, zoals gezegd is het toch nodig om beveiliging te omzeilen en dat hebben we toch liever niet op GoT :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.