pro ftp..

Pagina: 1
Acties:

• skoers
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-04 12:24
Hi,

Als newbie met linux, gebruik nu mandrake 9.2rc2, zou ik graag willen weten waardoor het komt dat;

-als ik ping over het netwerk naar mijn linux pc dat hij geen reply geeft.

-ik Apache wel op die linux bak draaiende heb, maar pro ftp niet aan de praat krijg:(als ik ftp://192.168.0.50 doe geeft ie : could not connect" idem met ftp://locahost

volgens mij is het geen beveilingsinstelling onder Linux want poort 80 is dus wel open. Kan ik ergens controleren of poort 21 open staat ?

Ik heb verschillende sample-configs voor Pro FTP gebruikt, maar niets schijnt te werken. IK weet zeker dat ik iets simpels en essentieels over het hoofd zie omdat ik nog vrijwel niks van linux weet. ....

happy 2023 !

• Hmzaniac
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-08-2023

Hmzaniac

Evil Admin

afaik komt mandrake standaard met iptables geinstalleerd. Zet in de configuratie je firewall eens uit, en kijk of het dan wel werkt.

Ik heb een WOS-post!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-04 13:57

Bergen

Spellingscontroleur

Je kunt hem dus niet pingen en ook niet via FTP benaderen. (Het programma heet trouwens proftpd, niet pro ftp.) Hangt hij dan uberhaupt wel goed in het netwerk? Kun je vanaf die bak pingen naar websites enzo? Of gewoon naar een andere pc in 't netwerk...

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Inkoppertje, het is niet locahost, maar localhost... :P

Verder eigenlijk niet echt iets te melden, ben een beetje melig.
* Brede P is Linux-n00b.

• skoers
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-04 12:24
Het is localhost ja.. dat werkt natuurlijk ook niet.

Die Mandrake bak kan wel gewoon alle websites enzo benaderen.
Dus dat hij niet gepingt kan worden vanaf een andere pc heeft waarschijnlijk te maken met een firewall.

Ik check ff of ik een firewall kan vinden op die pc..

Nou de firewall staat uit, en nu duurt het heel lang voordat hij een foutmelding geeft tijdens het connecten via FTP client.. timeout errors..

Het klinkt misschien stom.. maar dat pro FTP heeft zoveel instellingen !! Met webmin moet ik zeker 10 verschillende onderdelen configureren. Is er niet een simpele FTP server ? gewoon een user aanmaken, rechten geven en klaar.. Ik snap hier echt niet veel van.

Ik ga het wijzelijk niet hebben over hoe makkelijk b.v. SlimFTP of Bulletproof FTP in te stellen is op mijn windows pc.. maar nu zeg ik het dus stiekem toch..

[ Voor 56% gewijzigd door skoers op 12-10-2003 04:29 ]

happy 2023 !

• TheManinBlack
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ummm......misschien een tikje overbodige vraag, maar heb je de FTP daemon ook wel gestart? En hoe start je hem? Standalone, of via inetd?

Probeer eens niet via een ftp://.... link op je FTP te komen, maar via een terminal scherm en dan met de debug optie aan (-d). Check dit bijvoorbeeld:

$ ftp -d
ftp> open localhost
Trying ::1...
ftp: connect to address ::1: Connection refused
Trying 127.0.0.1...
Connected to localhost.my.domain.
220 ProFTPD 1.2.8 Server ready.
Name (localhost:tmib):
---> USER tmib
331 Password required for tmib.
Password:
---> PASS XXXX
230 User tmib logged in.
---> SYST
215 UNIX Type: L8
Remote system type is UNIX.
Using binary mode to transfer files.
ftp>

Dit is trouwens op OpenBSD. En niet gaan bitchen over het feit dat ik mijn ProFTPd nog niet heb geupgrade! ;)

Probeer trouwens ook eens de man pagina's van ProFTPd, en kijk in je proftpd.conf file. Je zou nog eens naar de voorbeelden op http://www.proftpd.org/docs/example-conf.html kunnen kijken. Je schrijft al dat je naar wat configs hebt gekeken, maar controleer nogmaals je instellingen. Sommige opties kunnen wat conflictjes geven, het duurde ook ff voordat ik een config had die functioneel was.

[ Voor 30% gewijzigd door TheManinBlack op 12-10-2003 05:13 ]

• cdgrit
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-04 19:44
skoers schreef op 12 October 2003 @ 04:15:
Het klinkt misschien stom.. maar dat pro FTP heeft zoveel instellingen !! Met webmin moet ik zeker 10 verschillende onderdelen configureren. Is er niet een simpele FTP server ? gewoon een user aanmaken, rechten geven en klaar.. Ik snap hier echt niet veel van.
Misschien is pureftpd eenvoudiger. Vind 'm zelf erg duidelijk :)

Originele startpagina - Stadindex.nl

Pagina: 1