[Radeon 9500] Artifacts

Pagina: 1
Acties:

• Dude86
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:48
Ik heb een probleem met mijn Sapphire Atlantis Radeon 9500. Namelijk bij 3D spellen heb ik allemaal artifacts op het beeld. Het zijn allemaal witte blokjes.
Ik heb geen idee hoe het gekomen is want ik verander nooit wat kwa videoinstellingen en ik heb um ook niet overgeklocked of zoiets dergelijks.
Wat ik allemaal gedaan heb:
- Alle Catalyst Drivers geprobeert t/m de nieuwste =>versie 3.8
- De Omega Drivers geprobeerd
- Verschillende "tests" gedaan: vooral bij direct9 spellen heb ik die "witte blokjes"
Maar ik kan het dus zelf niet oplossen.

Ik overweeg om hem terug te brengen naar Mycom (er zit nog garantie op) maar dan geven ze me waarschijnlijk een Radeon 9600 mee, en dat is wel een stap achteruit tov de 9500

Hier zijn wat voorbeelden van de artifacts:
Afbeeldingslocatie: http://pic8.picturetrail.com/VOL241/1523335/2909548/35532870.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pic8.picturetrail.com/VOL241/1523335/2909548/35534260.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Dude86 op 11-10-2003 22:22 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ja en? Je zult hem toch echt terug moeten brengen, want dit is gewoon slecht geheugen

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:37
Zijn de witte blokjes niet gewoon de randen van de Textures van de game zelf? Lijkt namelijk net of de transparantie niet helemaal goed word verwerkt.

Verwijderd

Je kunt proberen Fastwrites uit te zetten in je bios en de AGP rate verlagen. Ook kun je proberen je kaart te onder klokken. Maar ik zou hem gewoon terug sturen omdat hij gewoon geen witte blokjes hoort te geven.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Tja...zulke randen kreeg ik nog geeneens mijn met iets te zware overclock ( ietsje..ietsje te zwaar... ). Geheugen is zo brak als het maar zijn kan...duidelijk geval! Maak gebruik van de functie van de RMA, je zou gewoon een kaart moeten hebben die op standaard snelheden gewoon werkt.

Als je nog garantie hebt van de winkel..gewoon regelen met de winkel.

Hoop voor je dat het snel opgelost is

[ Voor 43% gewijzigd door swampy op 11-10-2003 22:28 ]

There is no place like ::1

• Dude86
Ik zie net dat dev icy [url] Ati Radeon 9800se vlekt in spellen [/url] een soortgelijk probleem heeft, eens kijken of het bij mij ook aan powestrip ligt..

• Dude86
OK net Powerstrip verwijderd, drivers opnieuw geinstalled en de artifacts zijn idd weg!!

Wat raar dat het zulke problemen opleverd, ik gebruikte het alleen om de gamma in games te veranderen. (met welk ander progje kan ik dat trouwens ook doen?)

[ Voor 7% gewijzigd door Dude86 op 11-10-2003 22:57 ]

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

dimitio schreef op 11 October 2003 @ 22:56:
OK net Powerstrip verwijderd, drivers opnieuw geinstalled en de artifacts zijn idd weg!!

Wat raar dat het zulke problemen opleverd, ik gebruikte het alleen om de gamma in games te veranderen. (met welk ander progje kan ik dat trouwens ook doen?)
Zucht...en natuurlijk niet melden dat je powerstrip gebruikt he...lekker!

Tools zoals powerstrip, rivatuner enzo zijn vaak de oorzaak van grafische problemen. Ze doen een taak, een bepaalde taak... en gaan diep in hun aanpassingen van de functie van de driver.

En niet iedere gebruiker maakt een fout, maar vele maken fouten.

:-), anyhow, genoeg gal gespuugd. Ik moet zeggen ik heb zelf ook fouten gemaakt hoor ...mijn "kleine" overclock bijvoorbeeld. maarz van fouten leer je :-)

There is no place like ::1

• Dude86
Ja stom van me dat ik dat niet eerst ff had gemeld, ik wist niet dat powerstrip de drivers zo erg beinvloedde... maar goed het is opgelost :)

Alleen nog een vraagje: met welk ander progje kan ik de gamma in games veranderen?

Verwijderd

me heeft artifacts, ook maar ff powerstrip eraf donderen>)

Verwijderd

Wel vreemd dat het Powerstrip is. Was in dat andere topic ook al zo. Volgens mij zorgt Powerstrip bij Radeon kaarten wel vaker voor artifacts, maar waarom?

Verwijderd

WHAAAA het lukte:D:D:D:D:D no more artifacts, ik heb powerstrip eraf gedonderd en nieuwste catalyst driver geinstalled:D:D me is heppie
Pagina: 1