Toon posts:

[WinXP] Wlan aan / explorer fckd up

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Volgende probleem: vanmiddag fijn APtje gekocht blabla fijn en aardig en nu heb ik het volgende probleem, als ik mijn wlan inschakel op mijn laptop dan kan ik gewoon internetten maar zodra ik een bestand wil openen / rechtermuisklikken dan blijft explorer in zn geheel hangen. Zodra ik mn wlan uitschakel ( door middel van een knop @ mn laptop ) valt t internet weg (d0h) en wordt t bestand vervolgens gewoon geopend...

kep echt megod geen id wat t kan zijn maar hij heeft t eerst wel gewoon gedaan...

ok een kleine edit:
kep de hele avond liggen pielen maar tis me niet gelukt :( kep een system restore gedaan naar vanmiddag ( toen ie t wel deed ) maar dit heeft geen effect gehad.

Het probleem begon nadat ik via de Auto Port Mapping v2.60 een reboot van mn modem deed ( met mn laptop ) toen kreeg ik een vage error en moest de laptop opnieuw opstarten. Sindsdien opent hij geen een bestand meer en blijft de laptop hangen. het cpu blijft op 0 % maar toch is er geen respons van de laptop. ok dus het probleem ligt misschien bij de modem

dit is ook niet het geval. ik heb namelijk een pc die het wel perfect doet @ dezelfde adsl modem zitten. ook ligt t niet aan mn ap want ik heb het ook al geprobeert met een straight kabel tussen switch en laptop maar hij kan geen bestanden openen als ik op internet zit.

nu zit ik hier :( want t werkt dus niet :( dr moet iets fout zijn en ik heb de hele avond niks anders gedaan dan een toepassing afgesloten en dan kijken of t dan wel gaat, dit ook zonder resultaat :(

nu ben ik moe en ga ik slapen...

meuh, ik heb net de toepassingen vergeleken van op internet en van internet af maar ze zijn alle2 tzelfde, ik ga dr dus nu ook van uit dat t niet aan een toepassing ligt...

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2003 02:09 ]

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Welk type :? Welk merk AP en NIC, geef ook gegevens van Laptop enzo.

Heb je al op site van de fabrikant gekeken :?

Geef eens wat meer informatie :?

Mijn glazen bol is stuk :X

[ Voor 50% gewijzigd door aReaRe op 12-10-2003 12:46 . Reden: typo :X ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

* alt-92 thinks dat je tcp stack een beetje verb0rkt is door die automapper reboot gone wrong.

Probeer je stack te fixen met WinsockXPfix oid (hulpprogje wat de boel weer goed zet)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op 12 October 2003 @ 12:45:
/me thinks dat je tcp stack een beetje verb0rkt is door die automapper reboot gone wrong.

Probeer je stack te fixen met WinsockXPfix oid (hulpprogje wat de boel weer goed zet)
_/-\o_ elke keer vraag ik me toch weer af hoe mensen dit soort dingen weten :D kep dat progsel gedraaid en megod geen id wat een tcp stack is maar hij doet t weer :)

:> voor de mod die mn kick weg heeft gehaald :)

bedankt !

/me Fruit is weer vrolijk

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 12 October 2003 @ 15:00:
_/-\o_ elke keer vraag ik me toch weer af hoe mensen dit soort dingen weten :D
Die automapper past blijkbaar ook je netwerk-eigenschappen op je PC aan, en daarvoor moet-ie met je TCP/IP stack (je internet/netwerk zooi) klooien.

Bij jou ging dat verkeerd, met als triest resultaat een b0rken TCP/IP protocol-verzameling.
kep dat progsel gedraaid en megod geen id wat een tcp stack is maar hij doet t weer :)
dan weet je het nu :) iig is het ook goed te gebruiken bij vage spy/mal/adware plugins zoals New.(dot)net enzo.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
:( hij doet t weer niet :( zelfde probleem en ik heb dat programmatje weer gedraaid alleen had t nu geen effect :( kep niks meer aan de settings gedaan...

is er geen manier om gewoon dat hele tcp ip ding te resetten ?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2003 14:38 ]

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-09 14:14

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Dan wordt het denk ik tijd voor de rigoreuze maatregelen:

[ul] Modem rebooten met pc uit.

Als dat niet werkt, dan modem rebooten, pc van netwerk af halen, en ff format c:\. Dan weet je zeker dat het niet aan je IP stack ligt

HENG HENG

Verwijderd

Topicstarter
jeroen1001 schreef op 13 October 2003 @ 14:43:
Dan wordt het denk ik tijd voor de rigoreuze maatregelen:

[ul] Modem rebooten met pc uit.

Als dat niet werkt, dan modem rebooten, pc van netwerk af halen, en ff format c:\. Dan weet je zeker dat het niet aan je IP stack ligt
rebooten alsin uit/aan of rebooten alsin resetknopje met pen indrukken en alle instellingen opnieuw invoeren ?

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb dat nesh command gedaan maar t heeft niks geholpen, ben nu aan t zoeken op got / inet naar tcp/ip stack reset xp.

mn nesh log ziet er zo uit:

deleted SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\{66114E22-6E4F-41FD-B57E-4F864CB38736}\IpAutoconfigurationAddress
deleted SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\{66114E22-6E4F-41FD-B57E-4F864CB38736}\IpAutoconfigurationMask
deleted SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\{66114E22-6E4F-41FD-B57E-4F864CB38736}\IpAutoconfigurationSeed
<completed>

als ik deze website bekijk: http://support.microsoft.com/view/tn.asp?kb=299357

hoort t er anders uit te zien :/ volgens mij is er iets goed fout

edit

fuckit ik geef t op, heb iedere tcp/ip reset geprobeerd, damaged regkeys vervangen door schone, winsockxpfix 3 keer gerund, een system restore gedaan, mn netwerkkaarten gedelete en opnieuw geinstalleerd...

ik ga morgen wel om een nieuwe image vragen... zucht... alles opnieuw installeren... als t iets is dat ik haat :(

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2003 19:30 ]

Pagina: 1