Toon posts:

muis probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
aloha iedereen,

Zit hier met een muisprobleem. Heb hier een logitech optical muis. Het probleem is dat wanneer ik de logitech drivers installeer dat de scroll knop buiten werking is.
Gebruik ik geen driver van logitech maar de MS optical driver dan doet de scroll knop het wel maar dan maakt hij geen gebruik van de volle dpi die mijn muis te bieden heeft (logitech muis mx - 200 dacht ik, hij is in iedergeval uitgerust met een hogere dpi).

Nou heb ik gehoord dat je in de muisdriver van MS de dpi instelling handmatig kan veranderen. Er is hierover al een topic geweest maar ik kan hem niet vinden.

Zou iemand mij uitleg kunnen geven hoe ik de dpi verander of zou iemand de url willen posten waarin ik de uitleg kan vinden.

Merci ;) !

Mocht er nou wat onduidelijk zijn vraag het dan.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

het aantal DPI is volgens mij gewoon een hardware matige eigenschap iirc en niet iets wat je in de software kunt instellen.

Verwijderd

Topicstarter
nee maar ms ziet een bijvoorbeel een 200 dpi muis terwijl het 400 dpi is. Dat is een factor 2 nauwkeurigheid. vandaar

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die dit weet ?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Verwijderd

Topicstarter
Ik mag hieruit concluderen dat niemand bij tweakers weet hoe je dit veranderd??

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 23:50

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Alleen de logitech drivers laten je gebruik maken van de volle 800 dpi.

Met andere drivers haal je maar 400 dpi.

Als je de logitech drivers gebruikt krijg je echter wel wat last van acceleratie. Deze is op geen enkele wijze uit te schakelen, dus geen registry tweaks of andere onzin.

Persoonlijk vind ik de logitech muis op 400 dpi beter omdat je dan geen acceleratie hebt.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-05 23:23

w0w

Zonder de logitech drivers werkt je muis op 400 dpi, met de drivers op 800 dpi. En ik denk niet dat je de drivers van microsoft kunt aanpassen zodat ie wel op 800 dpi werkt. Ik zou proberen te achterhalen wat het probleem is met je Logitech drivertjes. Zit je muis op USB op PS/2? En als je je muis uit taakbeheer helemaal weggooit, en dan opnieuw installeert? En als je ook de (nieuwste) Logitech software installeert (- ik dacht MouseWare ofso)?

edit;Hoezo laat :(

[ Voor 3% gewijzigd door w0w op 14-10-2003 16:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
heb hem aangesloten op usb. Heb zojuist de nieuwste driver gedownload en geinstalleerd. Prolbeem blijft het zelfde. Kan mijn scrol knop niet gebruiken tijdens het spelen van een spel (zoals Q3). Erg vervelend is dit. Als je nog meer vragen hebt :P , vraag maar raak
--edit--
Goed, probleem is nu gedeeltelijk opgelost. RtcW doet het. Maar Q3 doet de scroll knop het niet. Ik heb mijn scroll knop op universal scrollknop staan en op de instelling "alleen Ms-office compitabele scrollknop gebruiken".

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2003 18:42 ]

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-05 23:23

w0w

Doet de scrollknop het wel in bv IE ?
Misschien een domme vraag; heb je de scroll knop wel ingesteld als een 'actie' bij Q3 (je weet maar nooit he :P )

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 23:50

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op 14 October 2003 @ 18:32:
heb hem aangesloten op usb. Heb zojuist de nieuwste driver gedownload en geinstalleerd. Prolbeem blijft het zelfde. Kan mijn scrol knop niet gebruiken tijdens het spelen van een spel (zoals Q3). Erg vervelend is dit. Als je nog meer vragen hebt :P , vraag maar raak
--edit--
Goed, probleem is nu gedeeltelijk opgelost. RtcW doet het. Maar Q3 doet de scroll knop het niet. Ik heb mijn scroll knop op universal scrollknop staan en op de instelling "alleen Ms-office compitabele scrollknop gebruiken".
Bekend probleem, probeer eens het volgende:

Voor je gaat quaken ga je naar task manager en kill je het em_exec process.
Als het goed is doet je scroll het nu wel in games.
Dit is al een paar jaar zo met Logitech muizen. Er zijn wel 'game wheel' fixes beschikbaar, even zoeken lijkt me ;)

Maar eigenlijk moet je gewoon die logitech driver meuk verwijderen :P

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Verwijderd

Topicstarter
yojordi schreef op 15 oktober 2003 @ 00:13:
Doet de scrollknop het wel in bv IE ?
Misschien een domme vraag; heb je de scroll knop wel ingesteld als een 'actie' bij Q3 (je weet maar nooit he :P )
Whahahahaaa. Die is goed :) :*) . Jah ik heb hem ingesteld bij q3.
THW Arie schreef op 15 October 2003 @ 11:06:
[...]

Bekend probleem, probeer eens het volgende:

Voor je gaat quaken ga je naar task manager en kill je het em_exec process.
Als het goed is doet je scroll het nu wel in games.
Dit is al een paar jaar zo met Logitech muizen. Er zijn wel 'game wheel' fixes beschikbaar, even zoeken lijkt me ;)

Maar eigenlijk moet je gewoon die logitech driver meuk verwijderen :P
Kijk dit komt in de buurt. Als ik het em_exec proces kill , heb ik dan nog steeds 800 dpi ?? Probeer dit straks wel ff uit. Bedankt voor je advies !!! 8)

ps: Tevens zal ik ff zoeken naar een game wheel fix

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2003 14:26 ]

Pagina: 1