Toon posts:

Lichte balken door beeld heen met ATI TV out

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Met mijn ATI 9800se AIW met gebruikt van zowel composite (bah!) als s-video kabel heb ik last van horizontale balken door mijn beeld heen. Op mijn 70Cm TV zijn ze ongeveer 2 Cm hoog en bewegen langzaam van boven naar onder. Soms staan ze stil, en heel soms bewegen ze omhoog.

De balken zelf zijn bijna perfect horizontaal en op de plaats van de balk is het beeld dan iets lichter. Bij hele heldere scenen zie ik ze bijna niet, in bij donkere juist heel sterk.

Ik heb dus met 2 verschillende kabels geprobeerd. De composite (bah!) was 2.5 meter en de s-video 2 meter. Ook heb ik de TV in het zelfde (geaarde) stop contact geplaatst als de computer alsmede aparte stop contacten (computer geaard, TV niet). De TV staat 2 meter van de VGA monitor en heeft deze storing nooit eerder gehad. Er staat anders een gamecube op waarbij het beeld perfect is. Verschillende refresh rates en het instellen van clone of aparte schermen, primairy/secundairy enzo heeft ook geen resultaat.

Weet iemand wat dit in hemelsnaam is?

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-08 13:03
heel simpel op te lossen: trek je coax antenne kabel er maar eens uit als je tv-out gebruikt
wedden dat je gelijk goed beeld hebt? zal door grondloop komen

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, toevallig dat wilde ik net gaan proberen :-) Ik heb nu helaas even geen toegang tot de TV (vriendin zit te kijken :) ) maar zal het vanavond meteen uit proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geprobeerd (kabel eruit) maar dat helpt helaas dus helemaal nix. :(

Iemand nog een ander idee?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?