Toon posts:

Kiss DP500 in het netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
paar dagen geleden de divx-dvd-speler Kiss DP500 ontvangen. Top dingetje, alleen toch 1 van de belangrijkste functies werkt niet: Het streamen van video's, audio, afbeeldingen en de Webradio via netwerk. (Zit een ethernetaansluiting op dit ding)

opstelling voorheen:

1e verdieping: Alcatel ADSL modem (ingebouwde DHCP server) -> hub -> pc 1, pc 2, en pc 3 (pc3 bevindt zich op de begane grond)

opstelling sinds DP500

1e verdieping: Alcatel ADSL modem (met ingebouwde DHCP server) --> Hub/Switch --> pc 1 & pc 2 (pc 1 heeft pc-link installed)
begane grond: Hub (Verbonden met hub/switch 1e verdieping) --> Pc3 & DP500

instellingen van ouds:

1e verdieping: pc1 & pc2 : ip: 10.0.0.1 / 10.0.0.2 (statisch)
subnetmask: 255.255.255.0
gateway: 10.0.0.138
DNS: DNS'en Planet internet

begane grond: pc3: 10.0.0.3 (statisch)
rest hetzelfde

Netwerk draait goed. Kan vanaf iedere pc iedere andere pc benaderen

Nu ik de DP500 heb, heb ik vernomen dat een DHCP server vereist is. Dus heb ik de DHCP server in het alcatel modem aangezet. Als ik dat doe, kan ik niet eens meer internetten met de pc's.
Wel krijgen ze een IP adres enz toegewezen
Voer ik dit in, in de DP500, dan krijg ik geen verbinding (uiteraard is PC link geinstalleerd (op PC1 op de eerste verdieping)

Stel ik alles als vanouds in, dus statisch, met 10.0.0.1 enz, en ik wijs de DP500 een statisch IP toe, te weten: 10.0.0.4, zelfde subnetmask (255.255.255.0), zelfde gateway (10.0.0.138) en één van de 2 DNS'en van Planet, dan krijgt de DP500 ook geen verbinding.
als ik de DP500 een statisch IP geef kan ik de DP500 dan ook niet pingen

Wie o wie, kan mij vertellen wat ik hier chronisch verkeerd doe ?

Verwijderd

Topicstarter
nobody ?

Verwijderd

Ok, alles werkt dus, behalve de aansluiting van je DP500.

Wat gebeurt er als je een van de computers aansluit op de kabel die normaal in je DP500 zit? Krijg je dan contact? Krijg je een IP-adres van de DHCP-server? Werkt een statisch IP-adres dan?
Probeer dus uit te vinden of het probleem in/om de DP500 zit, of in de verbinding er naartoe.

In het algemeen: ik zou kiezen tussen DHCP of statisch, maar niet beiden door elkaar gebruiken. Als statisch kan is dat in zo'n klein netwerk wellicht handig.

• ToriHino
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-01 00:24

ToriHino

Eg wel!

Ikzelf heb ook de DP500 in m'n netwerk hangen. DHCP is dus NIET! nodig om deze te kunnen gebruiken. Je moet de DP500 gewoon een static IP adres geven binnen dezelfde range als de rest van je netwerk, en dan werkt het. Je kunt hem dan gewoon pingen, en via de PC-Link software kun je dan je video's, mp3's etc.. sharen...

Intel Core2 6600 @ 2700Mhz | Asus P5W DH | 2048 MB | NVidia Geforce 7950GX2 | Raptor 160GB + WD 260GB

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:56
Gebruikerservaring met de KiSS DP-450 / DP-500

Denk dat deze vraag daar beter past...

Verwijderd

Topicstarter
probleem is opgelost: netwerkpoort van de DP500 was aan gort :P
Pagina: 1