[Word] Automatische header nummering

Pagina: 1
Acties:
  • 188 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JayVee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-11-2025

JayVee

shibby++!

Topicstarter
Hey, ik ben dus weer eens bezig met een verslag en wou het nu toch wel eens goed doen. Dus niet de heading nummers zelf intikken maar de styles daarvoor gebruiken. Nu heb ik echt al heeeel lang zitten eikelen ermee en allemaal mensen gevraagd en hier gezocht.

Ik krijg het niet voorelkaar. :(

Dit krijg ik:
Hoofdstuk 1 - Ah yeah
1.1 Shibby
1.2 Sweet
Hoofdstuk 2 - Wuazaah
1.3 Dude!

Zo heb ik het ingesteld: per style op modify, dan links onder format/numbering.
Header1:
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.versteeg/p1x0rz/word_h1.gif

Header2:
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.versteeg/p1x0rz/word_h2.gif

Ik heb van alles en nog wat geprobeerd, het wil gewoon niet. Ga ajb niet reageren als je het zelf nog nooit voorelkaar hebt gekregen en maar een gok doet. Het zal wel heeel simpel zijn :X 8)7 :'(

//edit: Graag mogen jullie de template zelf bekijken. En ik gebruik de allernieuwste ;) Office onder WinXP.

[ Voor 11% gewijzigd door JayVee op 11-10-2003 20:11 ]

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

Gebruik je nu niet 2 aparte stijlen?
Als je dat onderste nou gewoon invult bij level 2 van de bovenste, dan moet het als het goed is werken (doet het bij mij ook)

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 18:43

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Geef je wel ook echt de koppen de juiste stijl, dus in het verslag zelf? Zodra je daar gewoon kop 1, kop1, kop3 etc. gebruikt en je voegt als je klaar bent een inhoudsopgave toe (invoegen / inhoudsopgave) dan geeft hij vanzef aan hoeveel levels hij vindt en hoe hij die dus gaat nesten. Het is echt een eitje, maar je moet alleen letten op de stijlen gedurende het typen van de tekst. Let ook op met het weghalen van lege regels voor of net na een kop, hierdoor veranderd soms ook de kopstijl mee. Zelfs als je de laatste lege regel op de vorige pagina weghaalt gaat soms ook de formatting weer weg.

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• JayVee

JayVee

shibby++!

Topicstarter
Ik gebruik idd twee aparte stylen, Heading 1 en Heading 2. Die gebruik ik uiteraard ook goed! :) Download de template ander ff.

Zal ff proberen wat Timpie aanraadt.

thx voor de tips hufkes, maar dat soort zaken weet ik allemaal al.

//edit: Timpie, je moet toch verschillende styles gebruiken? Het moet wel ander font, size etc hebben. En hoe weet Word anders of het 1.3 of 2(.0) wordt?

[ Voor 26% gewijzigd door JayVee op 11-10-2003 21:54 ]

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

Daarboor is de optie Previous Level Number

Hier de versie die het bij mij gewoon doet: http://people.zeelandnet.nl/merchant/got/Nummering.dot

Overigens lijkt het me netter om een aparte stijl aan te maken voor je nummering, en dan vervolgens de stijlen Kop1, 2 en 3 daaraan te linken.

Verwijderd

Ehm je moet even de stijlen linken bij de numbering. Nu doe je dat bij alle 2 apart. Dus ff bij heading 1 heading 2 even linken aan level 2.

aangepaste versie

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2003 23:25 ]

• JayVee

JayVee

shibby++!

Topicstarter
Oohhhwwwww!!!!!!!
Ik had die "link level to style" wel gezien maar dacht dat hij dan alleen de fonts etc meeneemt (zoals based on style...)
En daarnaast had ik gedacht dat je boven links met "level" alleen aangeeft wat voor level deze style heeft... Niet echt intuitief zou ik zeggen. Word dus...

Goed, dan mag deze dicht of veranderd worden in een "Groot Word is gemeen topic"!

Bedankt!

[ Voor 29% gewijzigd door JayVee op 11-10-2003 23:55 ]

Pagina: 1