Sneller Downloaden

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

• bruinsmm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-05 15:21
Hallo,

Ik heb kabelverbinding en heb
een downloadsnelheid van max. 37 kB/s :'( . Als ik begin te
downloaden, dan begint het download vaak tegen 120 KB/s en
dit zakt na 5 seconden naar 37 KB/s. Nu dacht ik , zou er
in theorie een downloadprogramma gemaakt worden, die steeds
een blok van 500 KB download, en daarna een nieuwe downloadopdracht
geeft en de volgende 500 KB download enz. Op die manier
heb je een zeer snelle download.

Zou mooi zijn als dat kon ;)

Programma's als DAP en Getright vergroten de downloadsnelheid nauwelijks.

Wie discusseer met mij mee?

gr,
Martin

[ Voor 10% gewijzigd door bruinsmm op 11-10-2003 20:02 ]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Ik denk dat je er snel een slotje krijgt als je niet wat meer informatie geeft.
Zo is het bijvoorbeeld al handig te weten welke internet verbinding je hebt, wat je zelf al hebt geprobeerd aan programma's (Download Accelerator bijv., of GetRight (dacht dat het zo heette)).

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:27
Klopt niet, windows buffert de file eerst een stukje (terwijl jij aangeeft in welke dir het bestand moet), dan wordt alles in 1x geflushed, en lijkt het in het begin of de download erg snel gaat. Klopt dus gewoon niet.

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:00
Als je er ff bij zet WAT voor inet verbinding je hebt enzo, dan is dat wel handig ;)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
als jij een download limit van 37kb hebt dan kom je er toch niet overheen.

de reden dat het sneller lijkt want dat is het, komt omdat ie de eerste paar kb uit de cache haalt, (soort van precaching van je browser) daardoor lijkt het sneller.. is niet zo

A wise man's life is based around fuck you

• Ridder
  • Laatst online: 22-03-2025

Ridder

Advanced Moo Device

WVL_KsZeN snapt 't.......
Meer info is niet nodig.

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
zwelgje schreef op 11 October 2003 @ 20:04:
als jij een download limit van 37kb hebt dan kom je er toch niet overheen.

de reden dat het sneller lijkt want dat is het, komt omdat ie de eerste paar kb uit de cache haalt, (soort van precaching van je browser) daardoor lijkt het sneller.. is niet zo
Precies. Tussen de tijd dat jij een download link aan klikt, IE je vraagt in welke locatie je het bestand wilt opslaan en je op opslaan klikt ben je in feite al fijn aan het downloaden.

Verwijderd

Als je @home basis hebt is dit heel normaal natuurlijk.

• Brede P
  • Laatst online: 08-01 14:43
Hoezo snapt hij het, Radar?
Het kan ook nog maarzo zijn dat zijn verbinding wel sneller is, maar dat hij gewoon op een langzamere server aan het downloaden is.
Als je namelijk gaat rekenen (37 x 8 = 296), dan zou de TS dus een 300 tot 320 KBit download moeten hebben. Mag jij me vertellen welke aansluiting dat zou moeten zijn...

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

Hij begint niet bij 120 kB/s, dat lijkt maar zo. Dat komt omdat hij al aan het downloaden is terwijl jij aanwijst waar Windows het bestand moet opslaan en die tijd wordt niet meegenomen in de snelheidsberekening.

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

je zou iets als FlashGet kunnen proberen? Dat verdeeld de download in aparte stukken, werkt bij mij érg winstgevend met m'n chello lijntje :)

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

Verwijderd

Uit een vorige topic van je zei je dat je een max bandbreedte hebt van 64kb per seconde.. dan zit je er met 35 onder ja, maar je zal nooit een download snelheid gaan halen van 120 dan hoor. Er kan iets mis zijn met je verbinding dat je momenteel op 35 blijft zitten, maar hoger dan 64 zal het dan nooit worden bij je..

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Volgens mij hoort dit een beetje bij kabel internet. Met ISDN of ADSL heb ik het nooit, maar als ik bij iemand heb die via ZeelandNet via de kabel internet komt dit inderdaad veel voor.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Aangezien de topicstarter verder niet vertelt wat voor verbinding hij heeft (welke ISP), kunnen we hier verder weinig zinnigs zeggen. En WVL_KsZeN heeft al het enige juiste antwoord gegeven, dus verder doelloos praten lijkt me zinloos.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.