Toon posts:

Zalman ZM80C-HP op Geforce 4 MX440 (aopen)

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
He mensen,

Ik heb een aopen kaartje in me kast hangen. Ik werd zo onrustig van het geluid dat ik er een passieve koeling overheen wilde gooien. Ik zit dus een beetje te kijken en zag een aantrekkelijke koeling van zalman. Er zijn van deze koeling 2 versies uit.

-de Zalman ZM80C-HP

Heeft een groot zwart koelblok voor zware warme videokaarten

http://www.zalman.co.kr/images/0311/ZM80C-HP/ZM80C-HP2_b.gif

en de Zalman ZM80A

Koeling voor de speciale geforce 1-4 en kleinere videokaarten.

http://www.zalman.co.kr/images/0208/80Ab-2.gif

ik zit dus op wintelco.nl te kijken, en de verschillen in prijs zijn maar 1 eurotje. Ik ehb een beetje op die zalman site zitten kijken maar ik kon nergens vinden of de grotere koelingversie ook voor geforces als de mijne bedoelt zijn.

Ik wil namelijk de grote koelingversie hebben omdat ik dan later een zwaardere videokaart akn draaien.

Kan ik deze koeling met een gerust hart bestellen? Of wordt het van keuze veranderen? THNX :+

Verwijderd

neem de zm80c

Verwijderd

Topicstarter
was ook al mijn plan :) , maar past die ook ? :z

Verwijderd

heb eventueel een geforce 4 ti 4200 met thermaltake koeling

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:57
Ik zou het bij de geforce 4 mx440 niet doen. Dat is ie helemaal niet waard. Volgens mij (maar weet niet zeker) kun je de gefroce 4 mx440 ook zonder koelertje op de heatsink draaien omdat op mijn gefroce 4 mx geen ventilatortje zit en hij doet het na een dik jaar nog perfect :)

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

kijk op een ti 4200 is het wel wat..................rond de 13000 3dmarks01

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij zit er wel een koeler op.
Past deze koeling wel op mijn kaart.
Want als ik de fan uitzet word de kaart warm.
(idle)

Verwijderd

Heb je wel mounting holes rond je chipset?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 October 2003 @ 23:04:
Heb je wel mounting holes rond je chipset?
Ik heb zeg maar een mini versie van de nieuwe AMD hammer en 64 bit koeler van zalman op mn kaart zitten, deze zit aan de zijkant vast met van die soort drukdingen met springveertes ersueen. (die zal je waarschijnlijk wel in moeten drukken om de koeler + socket eraf te halen.

Voor de rest zitten er nog aan de zijkanten van de kaart aan iedere kant 1 gat.. Dat zijn de enige gaten die erop zitten :)

Verwijderd

Ik heb dezelfde combinatie (kaart en heatpipe) en hij pas goed. Het koelertje moest ik wel eraf slopen, maar met de heatpipe erop heb ik die niet meer nodig

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 20:49
Je kunt ook wat creatief doen met adhesive en een oude heatsink:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/joshuasioso/GF2_mod1.jpg

De heatsink hoeft natuurlijk niet zo groot te zijn als dit geval, een P1 heatsink zal al wel voldoende zijn :).

Is ook een stuk goedkoper :P.

[ Voor 6% gewijzigd door iets op 12-10-2003 22:42 ]

tvw

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 oktober 2003 @ 00:45:
[...]

Ik heb zeg maar een mini versie van de nieuwe AMD hammer en 64 bit koeler van zalman op mn kaart zitten, deze zit aan de zijkant vast met van die soort drukdingen met springveertes ersueen. (die zal je waarschijnlijk wel in moeten drukken om de koeler + socket eraf te halen.

Voor de rest zitten er nog aan de zijkanten van de kaart aan iedere kant 1 gat.. Dat zijn de enige gaten die erop zitten :)
Nee dan is het goed. Ik bestelde als een kip zonder kop zo'n ding voor een Ati Radeon 8500 die dat dus niet had. De koelert zat er gewoon opgeplakt.

Verwijderd

mijn Asus gf4mx440 was al passief gekoeld toen ik hem kocht :/
Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/products/vga/v9180m/v9180m_l.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 October 2003 @ 23:17:
mijn Asus gf4mx440 was al passief gekoeld toen ik hem kocht :/
[afbeelding]
Ja uuuh, maar dat is zo'n gaar ding dat amper gekoelt moet worden, en 200 3dmarkscore 2001 haalt.. :+

Temperatuur 14 graden ofzo :D ?

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:36

w0w

a uuuh, maar dat is zo'n gaar ding dat amper gekoelt moet worden, en 200 3dmarkscore 2001 haalt...
Wat is er dan zo verschillend aan zijn MX440 en de jouwe :?
Temperatuur 14 graden ofzo ?
Ik hoop dat dit een grapje is... hij zal nooit kouder worder dan de omgevingstemperatuur :\

Verwijderd

Ik heb ook eens zo'n GeForce 4 Mx gekocht die passief gekoelt was. Het enige verschil met de actief gekoelde, was dat de coresnelheid 25Mhz verlaagd was. De heatsink werd echter amper warm, eb je kon hem nog een pak overclocken.

Verwijderd

weet iemand trouwens of die koelblokjes ook los te koop zijn (die van m'n GF4mx440 bedoel ik)? Dat ding moet imo ook passen op m'n gf2mx400...
edit:
complete heatpipe is vet overkill en te duur, voor dat geld heb ik een nieuwe kaart.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2003 17:15 ]

• Vincent Meijer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:08

Vincent Meijer

You better believe it!

Verwijderd schreef op 13 oktober 2003 @ 17:14:
weet iemand trouwens of die koelblokjes ook los te koop zijn (die van m'n GF4mx440 bedoel ik)? Dat ding moet imo ook passen op m'n gf2mx400...
edit:
complete heatpipe is vet overkill en te duur, voor dat geld heb ik een nieuwe kaart.
Zo'n Zalman heatpipe is toch maar 25 euro ofzo. Een nieuwe koeler op je videokaart zal ook al gauw 20 euro zijn.

Systeem specs

Verwijderd

yojordi schreef op 13 oktober 2003 @ 15:56:
[...]

[...]

Ik hoop dat dit een grapje is... hij zal nooit kouder worder dan de omgevingstemperatuur :\
De "oude" gf2 word standard warmer dan een gf4mx, deze is wat verbetert enz enz

natuurlijk is dat een grap . zie je die smilie daar

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2003 18:27 ]

• D3N_B0Y
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-02 11:32

D3N_B0Y

SENDO X

Ik heb ook een zalman cooler op men aopen gf4 mx440 alleen de lichtere kleine versie dus niet de zm80 serie maar volgens mij de zm40 correct me if i'm wrong, maar doet het perfect ik heb ook de 80 die zit op de zm80

maar zover ik weet is de zm80 alleen voro de grotere kaarte zoals alle Ti kaarten en de zwaardere radeons en de zm40 voro de lichtere kaarten zoals de MX

:: ABIT AN7 :: GF3 Ti200 :: 2500+ ::

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-01 20:38
de zm-80A is qua koeloppervlak even groot als de zm-80C.
alleen kan je op de zm-80C een additionele fan erop zetten voor nog beter koelprestaties..

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 20:49
Verwijderd schreef op 13 October 2003 @ 15:48:
[...]

Ja uuuh, maar dat is zo'n gaar ding dat amper gekoelt moet worden, en 200 3dmarkscore 2001 haalt.. :+

Temperatuur 14 graden ofzo :D ?
Nou het ding bakt aardig door hoor :P. Na een paar uur gamen is de heatsink zo'n 45-50C. Maar ik heb dan ook totaal geen airflow in de case.

tvw

Verwijderd

Topicstarter
yojordi schreef op 13 October 2003 @ 15:56:
[...]

[...]

indd maar een geintje, maar dit is beine conpleet offtopic, zo help je me er geen moer mee :(

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 October 2003 @ 17:14:
edit:
zon passieve koeling is 22 euro , wat voor kaart wil je daarvan kopen ? :/ een tnt 16 mb Turbo ? :+
de zm-80A is qua koeloppervlak even groot als de zm-80C.
alleen kan je op de zm-80C een additionele fan erop zetten voor nog beter koelprestaties..
Kijk! dat antwoord had ik nodig, ik ga wel voor de gouden versie dus de 80A, thnx voor de uitleg: Kort maar krachtig :+

offtopic:
TOPIC KAN DICHT

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2003 21:57 ]

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Verwijderd schreef op 13 October 2003 @ 21:54:
...
offtopic:
TOPIC KAN DICHT