[Desperaat] new iPod 10GB of Zen 30GB

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
Ik weet het nu echt even niet meer. Het wordt moeilijker en moeilijker, hoe meer ik lees. Ik heb het hele topic over de eerste Zen (Al meningen over de Creative Zen?) doorgelezen, en op dat moment wist ik eigenlijk al dat ik een Zen moest gaan kopen. Mijn minidisc (MZ-R900) is namelijk overleden. Nu ik onder andere heel graag een plug & play apparaatje wil hebben dat als een removable storage tevoorschijn komt. Voor zover ik gelezen heb is dit bij de nieuwe iPod 10GB het geval. Ik kan de iPod 10GB hier in Amerika voor $299 kopen. Maar, nu de nieuwe Zen NX 30GB er alweer een tijdje is en deze ook voor $299 wordt aangeboden begin ik toch te twijfelen. Ik vind het namelijk wel erg aantrekkelijk om 20GB extra te krijgen voor dezelfde prijs. Nu zit ik enkel met het probleem dat ik hem niet zo makkelijk overal kan inpluggen en hij als removable hdd verschijnt.

Afbeeldingslocatie: http://media.compusa.com/prodimages/36/48ccdcfc-4363-43e7-8564-bef74606cfd4.gif

Heb ik iets gemist, want als ik dit lees, (bron: http://www.compusa.com/pr...ct_code=307481&pfp=BROWSE)
And the NOMAD Jukebox Zen NX doubles up as an external hard drive for storing all your photos, documents and other data files. The NOMAD Jukebox Zen sports a 14 hour replaceable, rechargeable Li-Ion battery for extra convenience and playback time.
dan begin ik weer stilletjes te hopen dat ze de nieuwe versie plug & play hebben gemaakt. Maar dat was niet mogelijk met het bestandssysteem, wel?

Mocht het nou zo zijn dat hij niet plug & play werkt, wie heeft er ervaring met de Zen als het gaat om het gebruik als mobiele hardeschijf? De driver past op 1 floppy las ik in een ander topic? Hoe lastig is het nou om de Zen als mobo hardeschijf toe te passen?

• Pietertje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-01 15:59

Pietertje

The Rock

Ik heb een Zen Nx 30 GB gekocht en ben hem net aan het volpompen met mp3's :P ...

Het beestje is helaas niet plug en play, dat wil zeggen inpluggen onder Xp of onder Windows 2000 geeft de bekende vraag naar drivers dialoog, want windows heeft geen standaard HD drivers voor de Zen Nx. Deze procedure wil graag een driver directory met een .inf file om de drivers te installeren, maar deze heb ik niet gevonden op de CD :/ . Het manual zegt ook, doe eerst de setup voor je de Zen inplugt.

Er staat wel een driver directory op de bijgevoegde CD met drie executables voor drie verschillende types (Jubox, Jukebox 2 en Nomad 2). Ik heb de exe voor de Nomad gedraaid op mijn windows 2000 machine, maar dit leverde geen geinstalleerde driver voor de harddisk op.

De installatie CD heeft verschillende losse setups, maar die passen weer niet op een flop. Kortom je moet volgens mij de installatie CD meenemen als je op een vreemde computer de Zen aan de gang wilt krijgen.

Als iemand er in slaagt een setje HD drivers op een floppie te proppen houd ik me van harte aanbevolen.

Als je eenmaal de setup gedraaid hebt krijg je twee gedeeltes op de Zen harddisk.
Het ene gedeelte is een portable harddisk waar je niet de geinstalleerde mp3's op terug vindt. Dit gedeelte wordt onderhouden door de Creative File Manager die als extra device in My Computer verschijnt.
Het andere gedeelte bevat de muziek files, en dat stuk kun je onderhouden met de Creative Mediasource Organiser.

Verder succes met kiezen. Omdat de Zen 30 Gb heeft, relatief goedkoop is en een zeer goede geluidskwaliteit heeft heb ik tot dusver geen spijt van mijn aankoop. Nadelen vind ik overigens het wat kleine schermpje voorop en de kleine knopjes aan de zijkant.

Verwijderd

toch maar de Xclef hd500 aanschaffen? Deze heeft plug & play, 20 gb en hele goede recensies!
zie Xclef HD500 mini-review! en Xclef HD500 mini-review! Deel 2

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
Ik heb net een iPod 20GB besteld, samen met een extra USB2.0 kabel (niet al mijn kenissen hebben firewire) en een beschermend hoesje. Schande dat ze voor zo'n hoesje $20,- rekenen maar goed. Ik wil het ding niet binnen de kortste keren onder de krassen hebben zitten.

Jeetje, daar gaat weer een rib :(

Maargoed, ben volgende week wel heel blij waarschijnlijk ;)

Verwijderd

Fokkie schreef op 11 October 2003 @ 19:01:
Ik weet het nu echt even niet meer. Het wordt moeilijker en moeilijker, hoe meer ik lees. Ik heb het hele topic over de eerste Zen (Al meningen over de Creative Zen?) doorgelezen, en op dat moment wist ik eigenlijk al dat ik een Zen moest gaan kopen. Mijn minidisc (MZ-R900) is namelijk overleden. Nu ik onder andere heel graag een plug & play apparaatje wil hebben dat als een removable storage tevoorschijn komt. Voor zover ik gelezen heb is dit bij de nieuwe iPod 10GB het geval. Ik kan de iPod 10GB hier in Amerika voor $299 kopen. Maar, nu de nieuwe Zen NX 30GB er alweer een tijdje is en deze ook voor $299 wordt aangeboden begin ik toch te twijfelen. Ik vind het namelijk wel erg aantrekkelijk om 20GB extra te krijgen voor dezelfde prijs. Nu zit ik enkel met het probleem dat ik hem niet zo makkelijk overal kan inpluggen en hij als removable hdd verschijnt.

[afbeelding]

Heb ik iets gemist, want als ik dit lees, (bron: http://www.compusa.com/pr...ct_code=307481&pfp=BROWSE)

[...]

dan begin ik weer stilletjes te hopen dat ze de nieuwe versie plug & play hebben gemaakt. Maar dat was niet mogelijk met het bestandssysteem, wel?

Mocht het nou zo zijn dat hij niet plug & play werkt, wie heeft er ervaring met de Zen als het gaat om het gebruik als mobiele hardeschijf? De driver past op 1 floppy las ik in een ander topic? Hoe lastig is het nou om de Zen als mobo hardeschijf toe te passen?
ik zou voor de Zen gaan omdat ipod vanb apple is, en dat is duur en lame.
oja hij is nog lelijk ook.

Zen is beter van Quality.
Zen=Toyota/lexus
Ipod=Skoda/lada

:P
Er is ook nog een Napsterplayer van samsung, die rulzz ook)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2003 04:10 ]

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Verwijderd schreef op 13 oktober 2003 @ 03:54:
[...]

ik zou voor de Zen gaan omdat ipod vanb apple is, en dat is duur en lame.
Ooit van onderbouwing gehoord?

iPod is mooi en stylish. 10 Gb is een van zijn belemmeringen en ook mist hij de Mass storage functionaliteit.
Ik zou een kijken hebben op www.dapreview.com van onze eigen Mp3-HDDspeler man Omni.
Succes met je keuze.

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:51
Heb je al het topic over de Xclef cq H&B gelezen? Dit is echt een topspeler en heeft alles in huis wat je wenst en is bovendien nauwelijks groter dan de Zen, heeft een batterijduur van 20 uur, een super-geluidskwaliteit en een prachtig groot en duidelijk LCD-scherm. :)

Verwijderd

Fokkie schreef op 13 October 2003 @ 03:49:
Ik heb net een iPod 20GB besteld, samen met een extra USB2.0 kabel (niet al mijn kenissen hebben firewire) en een beschermend hoesje. Schande dat ze voor zo'n hoesje $20,- rekenen maar goed. Ik wil het ding niet binnen de kortste keren onder de krassen hebben zitten.

Jeetje, daar gaat weer een rib :(

Maargoed, ben volgende week wel heel blij waarschijnlijk ;)
lol, waarom geef je in godsnaam 20 euro uit aan een hoesje..?? speel je in de zandbak met dat ding ofso... Als je er gewoon normaal mee omgaat komen er echt geen storende krassen in het ding. Bijkomend ding is dat de Ipod er veel mooier uitziet wanneer er wat gebruikssporen opzitten, maar dat is persoonlijk : P

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Er zijn voldoende topics in GT over beide types te vinden, evenals reviews op verschillende sites. Als je gewoon je eisen goed vast stelt, en de voor- en nadelen van elke speler afweegt, dan kom je heus wel tot de goeie keus. Anderen kunnen die keuze niet voor jou maken ;)

Al meningen over de Creative Zen?
Het grote (oude/nieuwe) IPod topic

Succes :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.