Toon posts:

Video kaart initialiseert niet ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na lang zoeken toch maar ;s hier vragen, krijg bij een computer met award bios de volgende error (via de beepjes):
BIOS cannot initialize the video screen to display any additional information
Moederbord is een BIOSTAR M6TL
Het gaat om een PCI kaart die het altijd gedaan heeft, en nog steeds doet in een ander moederbord. De computer boot wel gewoon door??
Andere videokaart heb ik ook geprobeerd evenals alle PCI sloten, is er niet een proggie (bootdisk) die de PCI VGA forceert ofzo?

Iemand een oplossing??

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:35
In de BIOS moet je instellen of ie van AGP of PCI videokaart gebruik moet maken. Ik weet niet hoe, dat zoek je zelf maar uit.
Heb je helemaal geen beeld? Eerst er eens een AGP videokaartje inzetten en dan de instellingen in het BIOS maken. Daarna uitzetten en PCI videokaart er in zetten.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

reset de bios gewoon even met je jumper helpt meestal wel.

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal geen beeld, en bios is gerest met jumper.
Ik heb er een gForce 2 Ti ingezet, maar die gaf ook geen beeld

• NitroX infinity
Al een andere monitor geprobeerd?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Topicstarter
Yep, andere monitor ook geprobeerd. Rare is dat dat ding het altijd heeft gedaan, echter na een kleine wijziging in de config deed ie het eerst goed. Daarna de kast dichtgemaakt, en toen kreeg ik die melding.

• NitroX infinity
Je hebt de stekkers ook al gecontrolleerd? Ook binnenin je kast? Misschien drukt het zijpaneel van de kast wel tegen een molex-stekker aan als ie dicht zit. Heb ik gehad met een molexstekker die op een harde schijf zat aangesloten, deed de schijf het niet als de kast dicht zat :X

Verwijderd

Topicstarter
NitroX_infinity schreef op 11 October 2003 @ 19:28:
Je hebt de stekkers ook al gecontrolleerd? Ook binnenin je kast? Misschien drukt het zijpaneel van de kast wel tegen een molex-stekker aan als ie dicht zit. Heb ik gehad met een molexstekker die op een harde schijf zat aangesloten, deed de schijf het niet als de kast dicht zat :X
yup, heb hier alles open en bloot liggen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 October 2003 @ 19:25:
Yep, andere monitor ook geprobeerd. Rare is dat dat ding het altijd heeft gedaan, echter na een kleine wijziging in de config deed ie het eerst goed. Daarna de kast dichtgemaakt, en toen kreeg ik die melding.
Kleine wijziging? en toen ging ie niet meer? Wat heb je dan gewijzigd?

Verwijderd

Topicstarter
harddisk omgewisseld.
Inhoud met ghost overgezet.

Maar hij nokte er pas mee, na het dichtmaken (zijkant erop) van de kast.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2003 19:36 ]

Pagina: 1