[W2K] Boot niet als pccard aangesloten is

Pagina: 1
Acties:

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-05 12:01
Ik heb sinds kort een HP omnibook 4150. Ook heb ik deze week een wireless netwerksetje gekocht(3com Wireless 11g accespoint+3com 11g pcmicia kaart). De set heb ik succesvol aan het werk gekregen. Ik heb alleen een probleem(anders zou ik geen topic openen :/ ): Zodra ik mijn pcmcia kaart in mijn laptop doe, en ik zet de laptop aan, wil windows 2000 niet opstarten. Het beeld blijft dan zwart. Als ik dan de laptop uitzet, en de kaart eruit haal, en dan boot werkt windows gewoon. Als windows is opgestart, en ik steek dan mijn pcmcia kaart erin, werkt mijn wireless netwerk gewoon.
Weet iemand een oplossing voor dit probleem? Ik had al effe rondgespeurt op dit forum, maar alle oplossingen die er stonden werken niet. Ook heb ik al in mijn bios gekeken voor boot opties maar die heb ik niet echt. Zou je misschien in windows iets kunnen doen?
Overigens werkt het booten onder win98 wel gewoon.

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik heb je topic titel even aangepast - zie hierover ook de policy: De topictitel.

-

Tot hoever komt het booten van Windows wel? Als je in veilige modus opstart, werkt het dan wel?

• IJnte
Zodra ik de laptop aanzet, zie je zoals altijd dat het systeem gecheckt wordt. Daarna zou windows moeten gaan laden. Dit doet ie dus niet. Ik zie geen opstartvenster, helemaal niks.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

staat je laptop toevallig boot van pcmcia hoger dan van ide schijf?

• IJnte
Ik kan in de bios helemaal niks vinden over een PCMCIA interface. Moet ik misschien mijn bios updaten dan?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

IJnte schreef op 11 October 2003 @ 20:06:
Zodra ik de laptop aanzet, zie je zoals altijd dat het systeem gecheckt wordt. Daarna zou windows moeten gaan laden. Dit doet ie dus niet. Ik zie geen opstartvenster, helemaal niks.
En als je op F8 drukt? Aangezien je zegt dat Windows98 wel goed doorstart doet me dit toch denken aan dat het booten in ieder geval start ?

• IJnte
Neej, ik krijg helemaal niks van windows, dus kan ook niet op f8 drukken.
Ik heb btw maar 1 besturingssysteem op de laptop staan. Ik had nog een andere laptop waarop ik de kaart had geprobeert.

[ Voor 46% gewijzigd door IJnte op 12-10-2003 14:30 ]

Pagina: 1