ik wil chello op mn laptop en nu snap i dat i dan mn mc adres mag gaan veranderen en ik heb ik de FAQ gevonden hoe dat moet maar i vat het ff niet meer.
hier snap ik het nog
Ga in de Registry naar :
code:
--------------------------------------------------------------------------------
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\
{4D36E972-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}\
--------------------------------------------------------------------------------
Daar zie je : "0000","0001","0002", enzoverder.
Elk nummer staat voor een Networkdevice, je netwerkkaarten staan daar ook tussen.
Als je in een key kijkt, zie je ergens een string value "DriverDesc", met als value de naam van je netwerkkaart zoals die in de "Network and Dail-up Connections" staat.
hier snap i khet niet meer, wtf hoe maak ik zo'n stringvalue networkadress, aan
in de key?
Om het MACaddress te veranderen maak je in die key van die netwerkkaart een Stringvalue NetworkAddress aan. En als waarde geef je die het MACaddress dat je wil. Als je het MACaddress "00-50-04-2D-BC-12" wil, geef je die Stringvalue als waarde 0050042DBC12.
Reboot
Zorg ervoor dat je nu geen 2 nics met zelfde mac hebt zitten.
ik draai trouwens XP HE dus als iemand het een beetje in de nederlandse termen kan uitleggen ivm register dan ben ik helemaal blij
hier snap ik het nog
Ga in de Registry naar :
code:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\
{4D36E972-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}\
Daar zie je : "0000","0001","0002", enzoverder.
Elk nummer staat voor een Networkdevice, je netwerkkaarten staan daar ook tussen.
Als je in een key kijkt, zie je ergens een string value "DriverDesc", met als value de naam van je netwerkkaart zoals die in de "Network and Dail-up Connections" staat.
hier snap i khet niet meer, wtf hoe maak ik zo'n stringvalue networkadress, aan
in de key?
Om het MACaddress te veranderen maak je in die key van die netwerkkaart een Stringvalue NetworkAddress aan. En als waarde geef je die het MACaddress dat je wil. Als je het MACaddress "00-50-04-2D-BC-12" wil, geef je die Stringvalue als waarde 0050042DBC12.
Reboot
Zorg ervoor dat je nu geen 2 nics met zelfde mac hebt zitten.
ik draai trouwens XP HE dus als iemand het een beetje in de nederlandse termen kan uitleggen ivm register dan ben ik helemaal blij