Toon posts:

[CPU] Multiplier Unlocked of niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik heb de L1 bruggen op mijn Applebred eens uitgetekend. Nu was mijn vraag aan jullie. Is de multiplier nu locked of unlocked.

Volgens mij is hij unlocked maar ik twijfel toch sterk. Wat ik jullie verder ook nog kan meegeven is dat er geen zwarte puntjes te zien zijn op die L1 bruggen van het doorbranden in de fabriek met een lezertje.

De puntjes zijn gouden bolletjes en de 'rechthoekjes' eronder hebben dezelfde kleur als al de verbindingen die op de CPU lopen, het donkerbruine is de kleur van de CPU zelf.

Je kan het plaatje best vergroten naar 200% ofzo dan is het duidelijker :) Ik hoop dat jullie mij wat meer kunnen vertellen.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/spaasy/bruggen.gif

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-12 17:26

Shunt

Boe

deze is unlocked jah
dat zijn ze allemaal
hij is locked als er een dwars streepje loopt door de brugjes ;)

plaatje locked
wel een oude core maar dat maakt niet uit
Afbeeldingslocatie: http://www.dansdata.com/images/a7v2/l1comp200.jpg

plaatje unlocked

Afbeeldingslocatie: http://www.overclockers.com/articles432/pal5.jpg
dit laatste plaatje is echter niet echt een goed voor beeld
aan gezien er tegenwoordig een totaal andere packing is gemaakt en je ziet het niet zo goed als hier
maar je snapt het iedee zo wel denk

[ Voor 66% gewijzigd door Shunt op 11-10-2003 18:21 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
Dit kan wel eens heel leuk worden aangezien de core een XPMW code heeft (2de lijn achteraan) bij de bartons zijn dit zeer overclockbare cores :) wie weet hoe ver kan ik hem wel niet laten gaan maar ik zal al blij zijn met 1800-2000 mhz op lucktkoeling.

De cpu heeft me trouwens MAAR 32.90 € gekost en das geen geld vind ik :)

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-12 17:26

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 11 October 2003 @ 18:21:
Dit kan wel eens heel leuk worden aangezien de core een XPMW code heeft (2de lijn achteraan) bij de bartons zijn dit zeer overclockbare cores :) wie weet hoe ver kan ik hem wel niet laten gaan maar ik zal al blij zijn met 1800-2000 mhz op lucktkoeling.

De cpu heeft me trouwens MAAR 32.90 € gekost en das geen geld vind ik :)
probeer je ook de l2 cash te unlocken ?
want dat blijkt door een wire trick te kunnen kijk maar eens in het grote applebred topic

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
Ja daar heb ik inderdaad van gelezen, dit ga ik idd proberen. Eigenlijk bedoel ik, ik ga het iemand laten doen want zelf ben ik niet zo een precisiewerker :) mijn vader kan veel beter om met elektronica enzo dus ik ga hem vertellen hoe hij het moet doen.

Verder heb ik momenteel nog niet alle benodigde materiaal in huis dus dus nog even wachten zijn denk ik.

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-12 13:06

w0w

Dan zal ik in dit topic ook maar mijn (brandende) vraag stellen;
Ikzelf beschik over een AMD Athlon XP 2400+ Thoroughbred-B, deze lieve beestjes zouden standaard allemaal unlocked moeten zijn, de mijne is echter gelockt op 15 (de MP)! Hoe kan dit? kan ik dit ook nog met een wiretrick dan wel solderen rechtzetten? Wie helpt mij :?

[ Voor 3% gewijzigd door w0w op 11-10-2003 20:04 ]

Pagina: 1