ISDN Router

Pagina: 1
Acties:

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 10:38
Wij krijgen binnenkort ISDN en een simpel netwerkje. Nou ligt het dus voor de hand dat we een router nemen en zo de internetverbinding delen met twee computers.
Dit ligt dus al vast.
Nu hebben we gekozen voor de Draytek Vigor2200X ISDN router, met een geintegreerde 10/100 mb switch.
Ik las dus ergens dat deze router automatisch een verbinding maakt als er naar gevraagd wordt en dat deze verbinding binnen enkele seconden tot stand komt.

Misschien is dit wel heel n00big, maar hoe verbreek je zo´n verbinding weer?
Als er niet meer naar een verbinding gevraagd wordt, wordt hij dan automatisch afgesloten?
Dus als je je IE schermpje afsluit, dan sluit hij ook af :?
Maar dan open je het scherm weer, en dan maakt hij weer verbinding, en dit kost dan weer extra inbelkosten.

Is dit waar? Ik heb de website van Draytek al nageplozen, maar kan niet echt veel vinden.
Ook heb ik de search al gebruikt, maar kwam alleen verhalen tegen waar het afsluiten van de verbinding helemaal niet wou :/

Naja, kan iemand mij vertellen of het waar is wat ik beweer?

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:55

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Op mijn 3Com OfficeConnect ISDN LAN modem (ivm kabel niet meer in gebruik) was instelbaar na welke tijd er bij het ontbreken van Internetverkeer de verbinding gesloten moest worden. Zal die Draytek ook vast hebben.

This footer is intentionally left blank

• Exigence
ajhaverkamp schreef op 11 oktober 2003 @ 17:58:
Op mijn 3Com OfficeConnect ISDN LAN modem (ivm kabel niet meer in gebruik) was instelbaar na welke tijd er bij het ontbreken van Internetverkeer de verbinding gesloten moest worden. Zal die Draytek ook vast hebben.
Maar dan heb je dus een probleem met als je een programma hebt met een auto-update functie, of een programma wat je geaccepteerd hebt om verbinding te maken in je firewall, en die wil verbinding maken......

Wat ik me dus ook afvraag: heb je opstartkosten voor een verbinding bij ISDN?
Bij normale telefoon heb je dus iets van 9 cent startkosten + een X aantal centen per minuut.
Als er geen startkosten zijn lijkt het me niet echt een probleem, maar anders kan het uit de hand lopen.

Alhoewel, wij krijgen dus zo´n "100 uur internetten voor 24,95 per maand" abo van Planet, dus daar zullen de opstartkosten ook wel bijzitten :?

[ Voor 30% gewijzigd door Exigence op 11-10-2003 18:05 ]

• Exigence
Nu zie ik dus net dat de Vigor 2200X geen ingebouwd ISDN modem heeft :?
Is er wel een ISDN router met ingebouwd modem?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 11:31
Ja, er is ook een Draytek met ISDN, heb op mn werk nog zo'n ding.
Maar de drayteks zijn primair bedoeld voor kabel/dsl, de ISDN is slechts backup.

Een simpele ISDN router koop je voor een paar eur 2e-hands. Persoonlijk ben ik niet echt weg van die dingen: Geen/onduidelijk inbelgedrag (en dus kosten)

Maar als je geen adsl/kabel kunt nemen, kan het interessant zijn.

• Exigence
DJSmiley schreef op 11 October 2003 @ 21:03:
Ja, er is ook een Draytek met ISDN, heb op mn werk nog zo'n ding.
Maar de drayteks zijn primair bedoeld voor kabel/dsl, de ISDN is slechts backup.

Een simpele ISDN router koop je voor een paar eur 2e-hands. Persoonlijk ben ik niet echt weg van die dingen: Geen/onduidelijk inbelgedrag (en dus kosten)

Maar als je geen adsl/kabel kunt nemen, kan het interessant zijn.
Dat is dus het probleem: er is heer geen kabel of ADSL. Kan ook helemaal niet, dat is totaal uitgesloten.

De Vigor2200X heeft wel een ISDN aansluiting, maar ik geloof dat hij geen ingebouwd ISDN modem heeft (let wel: ik _geloof_ het, maar ik weet het niet zeker)

Ik zoek dus een ISDN router met ingebouwd modem, zodat ik gewoon de netwerkkabel in hoef te pluggen en met die banaan kan gaan :P

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Zelf al op de site van:

3Com, Alcatel, Draytek, Fritz, Linksys, Sitecom, Sweex, ZyXEL etc. etc gekeken.

Sorry gezien de hoeveelheid maar geen links aangemaakt.

ARME AOW’er

• Exigence
GuardianAngel schreef op 11 October 2003 @ 22:30:
Zelf al op de site van:

3Com, Alcatel, Draytek, Fritz, Linksys, Sitecom, Sweex, ZyXEL etc. etc gekeken.

Sorry gezien de hoeveelheid maar geen links aangemaakt.
Bedankt, ik zal eens kijken.
Ik zag door de bomen het bos niet meer in routerland.

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:40
erik9287nl schreef op 11 October 2003 @ 22:26:
[...]
De Vigor2200X heeft wel een ISDN aansluiting, maar ik geloof dat hij geen ingebouwd ISDN modem heeft (let wel: ik _geloof_ het, maar ik weet het niet zeker)

Ik zoek dus een ISDN router met ingebouwd modem, zodat ik gewoon de netwerkkabel in hoef te pluggen en met die banaan kan gaan :P
Dat is dus wel de Vigor 2200X :)

Ik heb er zelf een gehad en je kunt de Vigor gewoon rechtstreeks aansluiten op het NT1-kastje van KPN. Dialup is inderaad "on demand" zodra een PC internet-toegang zoekt. Verbinding verbreken gaat middels een timeout, in te stellen in seconden.

Je hebt dus inderdaad het gevaar van "te vaak" inbellen wanneer een applicatie op een PC op bepaalde tijden verbinding zoekt. Kwestie van de PC's goed instellen dus :)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 11:31
Mr Magic schreef op 11 oktober 2003 @ 23:35:
[...]

Dat is dus wel de Vigor 2200X :)

Ik heb er zelf een gehad en je kunt de Vigor gewoon rechtstreeks aansluiten op het NT1-kastje van KPN. Dialup is inderaad "on demand" zodra een PC internet-toegang zoekt. Verbinding verbreken gaat middels een timeout, in te stellen in seconden.

Je hebt dus inderdaad het gevaar van "te vaak" inbellen wanneer een applicatie op een PC op bepaalde tijden verbinding zoekt. Kwestie van de PC's goed instellen dus :)
Persoonljike voorkeur bij inbellen: Zet een proxy op. IE configgen met proxy, zo sluit je andere apps iig uit dat ze automatisch gaan inbellen, en belt ie alleen in bij www surfen.

• Exigence
Mr Magic schreef op 11 October 2003 @ 23:35:
[...]
je kunt de Vigor gewoon rechtstreeks aansluiten op het NT1-kastje van KPN.
Wij krijgen dus zo'n Quattrovox V plus, kan dat daar ook op? :?
Pagina: 1