Nummerbehoud binnen vodafone

Pagina: 1
Acties:

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024
Ik heb succesvol bezwaar gemaakt tegen de tariefswijziging van Vodafone :) Mijn abonnement wordt nu dus opgezegd op het moment van nummerportering.

Nu wilde ik naar Debitel gaan (voor 10 euro 330 minuten per maand), maar daar ben ik weer eens afgewezen. Bewaar maken heeft daar geen zin want daar antwoorden ze niet op.

In ieder geval is Vodafone zelf nu weer de goedkoopste aanbieder voor mij. Ik wil dus weer Vodafone, maar ik wil mijn nummer behouden. Nu vroeg ik mij af of dit mogelijk is binnen Vodafone. Bij de helpdesk weten ze het antwoord niet, omdat de afdeling nummerbehoud niet aanwezig is. Wie weet of het kan? Ik weet dat het vroeger bij Telfort wel altijd kon, daar ik het daar twee keer heb gedaan.

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:50
ik dnek nie dat vodafone hier intrapt
eerst opzeggen omdat de voorwaardne je niet aanspreken, en vervolgens weer aanmelden

Tijd van werken, tijd van rusten

• Oscar Mopperkont
Driek schreef op 11 October 2003 @ 17:30:
ik dnek nie dat vodafone hier intrapt
eerst opzeggen omdat de voorwaardne je niet aanspreken, en vervolgens weer aanmelden
Nee, maar aan de andere kant zijn ze je wel kwijt als klant als ze het niet doen.

• mauzwauz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-11 17:30
Binnen Vodafone is het niet mogelijk om het nummer van je abonnement mee te nemen naar een ander abonnement. Je kan wel een Vodafone Izi over laten zetten naar een abonnement en je nummer behouden.

Questions must be asked

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op 11 October 2003 @ 17:33:
[...]

Nee, maar aan de andere kant zijn ze je wel kwijt als klant als ze het niet doen.
een klant die continu naar voordeeltjes zoekt is toch niet winstgevend. precies de reden waarom nummerbehoud bij de zelfde provider ook niet hoeft van de opta

• Oscar Mopperkont
mauzwauz schreef op 11 oktober 2003 @ 17:37:
Binnen Vodafone is het niet mogelijk om het nummer van je abonnement mee te nemen naar een ander abonnement. Je kan wel een Vodafone Izi over laten zetten naar een abonnement en je nummer behouden.
Dit weet je uit eigen ervaring?

• mauzwauz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-11 17:30
Kort, maar krachtig. Ja

Questions must be asked

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-11 20:30
Verwijderd schreef op 11 oktober 2003 @ 17:39:
[...]

een klant die continu naar voordeeltjes zoekt is toch niet winstgevend. precies de reden waarom nummerbehoud bij de zelfde provider ook niet hoeft van de opta
bij KPN was het geen probleem.
Ik kon mn nummer gewoon meenemen (gratis)

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-11 08:12
Kleine toelichting zou wel op zijn plaats zijn!

Volgens mij is het anders wel mogelijk met een omweg: abo->izi->abo. Weet dat het bij andere providers zo wel kan, maar daar werken ze niet graag aan mee (als je maar niet door laat schemeren dat dit je intentie is er niets aan de hand)

• Oscar Mopperkont
Hmm, de optie van waslijn is misschien een optie. Maar ik denk dat ik toch maar voor een zojuist bedachte optie ga.

Ik vraag twee abonnementen aan, 1 waarbij ik mijn nummer behoud, en waar ik een telefoon bij krijg (75 euro totaal voor 1 jaar abo + een M55) en daarnaast het vodafone abo dat ik wil, vodafone 300 bij bestelmaar.nl Want ik had begrepen dat dat wel kon een nieuw Vodafone abo aanvragen zonder nummerbehoud.

Dan ben ik ongeveer net zo duur uit als ik alleen een Telfort 300 abo neem, en ik heb dan ook nog een telefoon. Via het nummerbehoud op de M55 kan ik mensen laten weten dat ik een nieuw nummer heb. Het is niet helemaal wat ik wil en erg omslachtig, maar een nieuwe phone lijkt me ook wel wat, daar ik ongelofelijk veel problemen heb met mijn T68i.

Verwijderd

Maar als je aanvraag bij debitel al niet wordt geaccepteerd, wordt je dan wel door Vodafone geaccepteerd?

Maar intern nummerbehoud van abonnement naar abonnement is niet mogelijk. Telfort bied die mogelijkheid wel, maar dat is dan een verlenging van je huidige contract (een rare constructie, maar goed).

Alleen de prepaid -> abonnement route is een oplossing. En dan zou ik juist niet voor Vodafone gaan, want misschien zeggen ze dat je prepaid een bepaalde tijd actief moet zijn voordat het een abonnement kan worden. Ze houden immers bij dat het eerst een abonnement was. Neem gewoon ergens anders een goedkope SIM en doe op die manier nummerbehoud.

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
voordeel van vodafone is wel dat je je minuten mee kunt nemen, en cashback krijgt, dus weer vroegtijdig kunt opzeggen misschien.

En ik heb (met hulp van citypoint) ook geporteerd naar izi en weer naar abo...

• Oscar Mopperkont
cornelixnootje1 schreef op 11 October 2003 @ 20:44:
voordeel van vodafone is wel dat je je minuten mee kunt nemen, en cashback krijgt, dus weer vroegtijdig kunt opzeggen misschien.

En ik heb (met hulp van citypoint) ook geporteerd naar izi en weer naar abo...
Jij hebt net als ik toch ook je abo opgezegd ivm wijziging? Dus ik kan iij de izi-abo truc doen? En het nieuwe abo hoef ik niet bij een citypoint dan aan te vragen neem ik aan?

• Oscar Mopperkont
Verwijderd schreef op 11 oktober 2003 @ 20:43:
Maar als je aanvraag bij debitel al niet wordt geaccepteerd, wordt je dan wel door Vodafone geaccepteerd?
...
Ik heb nu abo's gehad bij achtereenvolgens Telfort, BEN, KPN en Vodafone. Debitel is de enige waarbij ik afgewezen wordt. Ik werd daar in januari ook al afgewezen, omdat ik in te korte tijd teveel abonnemten had afgesloten. Dat zal ook nu wel de reden zijn. Maar ik ben in mei nog toegelaten bij Vodafone, dus neem aan dat het nu ook weer kan.
Pagina: 1