Toon posts:

plaat rippen Final Scratch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
goed ik heb hier een vaag probleem, maar dat moet hier op GOT geen probleem zijn.

ik heb gezocht, maar geen antwoord
http://search.gathering.t...5D=&data%5Bsearch%5D=Zoek

ik heb

maudio delta 66
Final Scratch scratchamp (deze wordt onder windhoos een dual geluidkaart (alleen recorden, maar wel versterkt, dus goed voor een draaitafel).
technics 1210 direct aangesloten op de scratchamp

ik wil:
opnemen met scratchamp via soundforge, en terwijl hij dit opneemt gelijkertijd afspelen via kanaal 1 en 2 van mijn delta kaartje.

opnemen gaat, maar hij wil niet gelijkertijd afspelen, dus pas nadat ik de plaat heb opgenomen, en m dan afspeel dan hoor ik het pas.. Maar ik wil realtime, ik heb al gekeken bij de instellingen van Soundforge, maar kon ook helaas hier nix vinden...

wie o wie heeft een antwoord voor mijn probleem???

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zou in principe moeten kunnen, zij alleen een paar maren aan verbonden. Nou ken ik het kaartje niet, maar
1) Kan soundforge wel 2 geluidskaarten apart aanspreken, of gebruikt hij maar 1 geluidskaart? Als dat het geval is zal je nooit lukken wat je wilt.
2) Al gekeken naar je duplex-installingen van je geluidskaart?
3) Staat ACPI wel aan? Anders kun je full-duplex ook wel vergeten denk ik ivm beschikbaarheid IRQ's

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
ik kan bij instellingen het volgende selecteren:

playback Maudio delta multichannel

en record Scrachamp (2). dus dat kan.

alleen niet gelijk tijdig. Wat bedoel je met duplex instellingen van geluidskaart, en vooral welke geluidskaart, acpi staat aan.

Verwijderd

Topicstarter
tijd voor een schop

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

duplex instellingen: dan kan een geluidskaart gelijktijdig weergeven en opnemen.
Als ik zo je verhaal lees, zou je toch verwachten dat ie die dingen gelijktijdig zou kunnen gebruiken. Kijk ook eens in de instellingen van je geluid, welk device windows primair pakt voor het afspelen en opnemen. Kan best zijn dat daar iets verkeerd ingesteld staan; voor opnemen moet je dus je scratchamp hebben en voor weergeven je delta.
Maar ik vraag me af waarom je zo moeilijk doet. Als ik zo zie wat die Delta allemaal kan, zou het me nix verbazen als je thuis ook een mengpaneel hebt liggen...waarom gebruik je zoiets niet?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
hehe tja das dus het probleem.

Ik zit hier met een Dj mixer uit 1985. Een iemke Roos 7 (IR7).
Dat ding heeft veel ruis, maar is prima voor het mixen. Ik zit er dus maar aan te denken om een aparte amp. te kopen voor die draaitafel, hopen maar dat ie een beetje goed is. Dan kan ik m op mijn delta zetten..

instellingen zijn trouwens primair me delta kaartje voor afspelen en de scratch amp voor opnemen. Dit werkt ook wel, maar niet on the fly..

Verwijderd

Topicstarter
laatste schopje, en dan houdt het helaas denk ik op...

Verwijderd

sound forge kan niet opnemen en afspelen tegelijkertijd. maar wat is nu precies je probleem? heb je geen geluid terwijl je opneemt? wil je de opname live naar een andere geluidsbron sturen? het is me niet duidelijk waar het probleem ligt.

• SimplyMe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-03 15:23

SimplyMe

Geestelijk Prettig Labiel

ik ken ook je kaartje niet maar heb een andere oplossing die misschien kan helpen.

Ik had een soundblaster live kaartje.
Daarmee was het ook mogelijk om "wat u hoort" op te nemen.
misschien kan jou geluidskaart dat ook wel.

Laat gewoon je ingang "afspelen" op je boxen.
en tegelijkertijd opnemen wat je hoort.
Werkte bij mij wel. Me vader heeft op die manier zijn LP's opgenomen :)

[ Voor 11% gewijzigd door SimplyMe op 16-10-2003 13:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
SimplyMe schreef op 16 October 2003 @ 12:26:
ik ken ook je kaartje niet maar heb een andere oplossing die misschien kan helpen.

Ik had een soundblaster live kaartje.
Daarmee was het ook mogelijk om "wat u hoort" op te nemen.
misschien kan jou geluidskaart dat ook wel.

Laat gewoon je ingang "afspelen" op je boxen.
en tegelijkertijd opnemen wat je hoort.
Werkte bij mij wel. Me vader heeft op die manier zijn LP's opgenomen :)
dat wil ik ook, en zo heb ik het ingesteld... maar het werkt niet.

dus als ik opneem, zie ik dat soundforge een signaal binnenkrijgt.. maar ik hoor niets.

Is het opnemen klaar en ik wil het bestand in soundforge afspelen, dan hoor ik het ook.maar als ik het opneem wil ik direct het signaal horen.

Heb hier wat oudere platen die nogal eens willen overslaan, en anders is mijn hele rip voor nix geweest. anders zou ik moeten opnemen, en dan nog eens die opgenomen file eerst helemaal moeten afspelen. Beetje dubbel op... :*)

• SimplyMe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-03 15:23

SimplyMe

Geestelijk Prettig Labiel

selecteer je in "volume control"
de juiste ingang die moet worden opgenomen.
dus buiten soundforge om?
dan zou het moeten werken

dus gewoon luisteren wat er binnen komt op de "line in" waar je LP speler aan hangt.
dan zou je daarna dat signaal weer op moeten kunnen nemen.

zorg dat je bij selected de juiste ingang selecteerd

[ Voor 14% gewijzigd door SimplyMe op 16-10-2003 16:41 ]

Verwijderd

hmm, misschien kan je proberen om de Outputs van je scratchamp naar de Inputs van je Delta te sluisen middels een paar audiokabeltjes. Het moet dan mogelijk zijn om van beide kaarten tegelijkertijd het geluid te horen.

Ik heb een Audiophile 2496 en ook een onboard kaartje (A7N8X DeLuxe). Ik heb de line out van de onboard kaart op de inputs van de Delta aangesloten, en ik kan nu dus van beide kaarten opnemen, afspelen, anything ... en dit alles met 1 paar speakers. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2003 17:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 oktober 2003 @ 17:34:
hmm, misschien kan je proberen om de Outputs van je scratchamp naar de Inputs van je Delta te sluisen middels een paar audiokabeltjes. Het moet dan mogelijk zijn om van beide kaarten tegelijkertijd het geluid te horen.

Ik heb een Audiophile 2496 en ook een onboard kaartje (A7N8X DeLuxe). Ik heb de line out van de onboard kaart op de inputs van de Delta aangesloten, en ik kan nu dus van beide kaarten opnemen, afspelen, anything ... en dit alles met 1 paar speakers. :)
tja daar zat ik ook al aan te denken,¨probleem is:

scratchamp is 2 keer phono in, en die verbindt zich via usb naar de pc toe. Ik kan m dus niet extern doorlussen. Heb bij een electrozaak al gekeken naar een aparte phono amp, maar een beetje knappe is al 30 euro, en dat vinnik iets te veel...

misschien maar sparen voor een nieuwe mixer... of tevreden zijn met wat ik nu heb... hehehe (8>

Verwijderd

Topicstarter
laatste update...

ik werd er helemaal knettergek van. het wilde niet gaan werken en zelfs niet met Wavelab die asio ondersteund. Bovendien zat er een ruis in de scratchamp, die ik er niet uitkreeg.

hoe ik het heb opgelost?

technics 1200 naar de phono in van mijn versterker. Recording out naar de line 1 en 2 in van mijn Delta soundcard.
Als ik opneem moet ik mijn versterker switchen van aux 1 (daar staat de audio out van mijn pc naar versterker) naar phono... maar daar heb ik een remote control voor. Alles werkt nu naar behoren.. dus tijd om mijn plaatjes om te gaan zetten.
Pagina: 1