• Bartez
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Ik heb een GSM met bluetooth (S55, maar dat doet er in principe niet toe). Hiervoor wil ik een carkit GSM houder kopen om hem in de auto te kunnen zien (ipv in mijn jaszak ofzo) ik heb hiervoor een houder gevonden van Siemens (Mobile Car Holder HMH-500 bij mobileplaza.nl), waar je alleen je telefoon in kunt klikken en eventueel kunt opladen mbv een externe oplader. Echter omdat ik gebruik maak van verschillende auto's waaronder mijn eigen lease bak, mag er dus niet geschroefd worden. Nu heb ik op mobileplaza.nl een houder gezien die je naast je autoradio kan steken of zoiets, staat namelijk niet precies bij hoe het werkt.

mijn vraag is dus of er iemand weet of deze beugel (waar ik de GSM houder op kan schroeven) eenvoudig te verwisselen is in verschillende auto's, of dat ik eerste de radiop eruit moet halen om hem te kunnen verwisselen.....iemand ervaring hiermee?

ik gebruik overigens een bluetoot headsetje om te bellen, maar wil graag zien wie ik wel enzo...vandaar de carkit....

of hebben jullie andere suggesties hoe dit op te lossen??

[ Voor 3% gewijzigd door Bartez op 11-10-2003 16:37 ]

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 17:00

Ace

Happy Happy Joy Joy

Ik heb zo'n beugel ook om mijn radio heenzitten maar dat is dus geen kwestie van simpel verwisselen, moet echt heel de radio eruit.

Of ze moeten er iets anders opgevonden maar met al die frontloze radio's lijkt me dat niet zo simpel.

[ Voor 4% gewijzigd door Ace op 11-10-2003 16:40 ]

• wokkie15620
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2023
Heb ik ook gehad, zo'n houder die naast je radio hangt (als het ware). Hoeft inderdaad niet voor geboord te worden, maar voor het plaatsen en weghalen moet je wel je radio verwijderen. Niet echt lekker als je in verschillende auto's rijdt.

• Bartez
heb je hem bekeken op mobileplaza.nl??

ps...zit er iets van een beugel bij die GSM houder eigenlijk??dat iemand weet?

Verwijderd

Een klein gaatje is toch niet erg?? Me pa ze lease auto zit helemaal vol met gaten. Maar je kan hem toch ook gewoon met een soort plakkertje op je dashboard zetten. Zoals je bv ook die tesa kleerhangers hebt, die je met zo'n folietje ertussen op de muur kan plakken enz, en als je het weghaalt hou je geen lijmresten oid over.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2003 16:47 ]

• Bartez
blijft dat echt goed zitten dan???

is uiteraard wel een optie ja.....hmm....tis alleen de vraag of dat er in de loop der tijd niet vanaf dondert.....of zijn die krengen zo sterk??

Verwijderd

Nou ik heb ze nu als een soort kleerhangers in de hal hangen, en die zitten al zeker 4 jaar ofzo, en daar hangen toch elke dag flinke tassen en jassen ed aan. Dat weegt zeker meer dan zo'n telefoontje. :)

• Bartez
hmm, dan ga ik denk ik maar zoiets doen denk ik....want, tja....zo'n beugel is dan natuurlijk ook niet alles....denk ik....goeie tip!

iemand ervaring met die HMH-500 GSM houder??? of misschien andere suggesties??

• Bartez
toppie, die gaan het zeker worden!!!

nu nog iemand die ervaring heeft met die GSM houder (dus waar de telefoon in moet....)

vraag me af wat daar allemaal bij zit.....bijvoorbeeld, hoe kan je daar een lader op aansluiten (dmv sigaretaansteker...)

[ Voor 76% gewijzigd door Bartez op 11-10-2003 17:51 ]

• Ares
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11-2024
Ik heb misschien nog wel een tip voor je, Bij Belcompany winkels hebben tijden Orange magneetjes gelegen, gratis mee te nemen.
Het principe was als volgt: Ijzer plaatje achter op je gsm plakken (dat is dus het nadeel er zit een zwart schijfje achter op je gsm), en een houdertje voor tegen de muur/dashboard. Die houdertjes plak je vast met een soort sticker die er achter op zit. Dus je haalt een paar van die dingen als je ze nog kan vinden, in de auto's houdertjes vastplakken en zo'n schijfje achter op gsm. Moet de houder er af dan zijn de lijmresten wel te verwijderen met wat stickerverwijderaar oid...

Hoop dat je er iets mee kunt :)

• Bartez
da's inderdaad ook geen slechte tip!

• Bartez
Ik wil nu dit pakketje gaan bestellen, ik heb alleen geen flauw idee hoe de beugel werkt.
ik heb een plaatje bijgevoegd waar het hele pakket op staat, inclusief de beugel, is er iemand die mij kan vertellen hoe ik deze beugel moet bevestigen? en/of deze beugel sterk genoeg is? ziet er nogal schriel uit namelijk...vind ik...

Afbeeldingslocatie: http://www.bartvanstrien.com/carkit.jpg

alvast bedankt!

[ Voor 7% gewijzigd door Bartez op 14-10-2003 19:55 ]

Verwijderd

@Bartez

De beugel op de foto is de beugel die naast radio moet worden geklemd.

Denk eraan dat een telefoon helemaal niks weegt + de G-krachten in jouw auto wel beperkt zullen blijven tot onder de 1G (denk ik).
Voorts hebben al vele duizenden deze of dergelijke beugels in gebruik

De beugel moet er zo (schr)iel uitzien want anders past de beugel niet naast de radio in de radio-slede.
Montage:
Radio uit slede (of half eruit) beugel ernaast en radio met gepaste kracht terug duwen in de slede tot je klik hoort/de radio vast zit.

Succes met montage.

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
TS, dat ding heeft toch voice dial? kun je dan niet het voice label laten afspelen als er iemand belt? zodat je "truus" of "klaas" hoort in je oor als ie afgaat? zo doe ik het namelijk met mn T610, dat scheelt me weer een dure carkit kopen!

• Bartez
ik wil gewoon graag zien wie mij belt en wie ik bel...that's all.....
Pagina: 1